Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy
FIA przekazała kierowcom wyjaśnienia w sprawie incydentu z wyścigu o GP Japonii.
20.10.1815:57
1896wyświetlenia
Embed from Getty Images
Kierowcy Formuły 1 otrzymali od Charliego Whitinga wyjaśnienia w sprawie interpretacji incydentu, do jakiego doszło podczas GP Japonii pomiędzy Charlesem Leclerkiem i Kevinem Magnussenem.
Gdy Leclerc próbował wyprzedzić kierowcę Haasa, ten zmienił tor jazdy zajeżdżając mu drogę. Monakijczyk uszkodził przednie skrzydło. Magnussen przebił oponę i ostatecznie wycofał się z rywalizacji.
Whiting wyjaśniał po wyścigu, iż obaj kierowcy w tym samym momencie odbili w prawo, przez co nie można było uznać, iż Duńczyk przyblokował zawodnika Saubera. Z tego względu nie została na niego nałożona żadna kara. Podczas odprawy przed GP USA dyrektor wyścigów F1 przyznał jednak że po dokładnej analizie incydentu można stwierdzić, iż Magnussen zbyt późno zmienił swoją linię jazdy.
Jednocześnie Brytyjczyk ostrzegł kierowców, aby byli świadomi konsekwencji tego typu manewrów przy obronie pozycji przed nadjeżdżającymi z wyższą prędkością rywalami.
Sergio Perez stwierdził:
Zespołowy kolega Pereza z Force India - Esteban Ocon, dodał:
Brendon Hartley z Toro Rosso tłumaczył:
Kierowcy Formuły 1 otrzymali od Charliego Whitinga wyjaśnienia w sprawie interpretacji incydentu, do jakiego doszło podczas GP Japonii pomiędzy Charlesem Leclerkiem i Kevinem Magnussenem.
Gdy Leclerc próbował wyprzedzić kierowcę Haasa, ten zmienił tor jazdy zajeżdżając mu drogę. Monakijczyk uszkodził przednie skrzydło. Magnussen przebił oponę i ostatecznie wycofał się z rywalizacji.
Whiting wyjaśniał po wyścigu, iż obaj kierowcy w tym samym momencie odbili w prawo, przez co nie można było uznać, iż Duńczyk przyblokował zawodnika Saubera. Z tego względu nie została na niego nałożona żadna kara. Podczas odprawy przed GP USA dyrektor wyścigów F1 przyznał jednak że po dokładnej analizie incydentu można stwierdzić, iż Magnussen zbyt późno zmienił swoją linię jazdy.
Jednocześnie Brytyjczyk ostrzegł kierowców, aby byli świadomi konsekwencji tego typu manewrów przy obronie pozycji przed nadjeżdżającymi z wyższą prędkością rywalami.
Sergio Perez stwierdził:
Charlie powiedział nam, iż zgadza się co do tego, że prawdopodobnie Magnussen zmienił linię jazdy nieco za późno. Jestem podobnego zdania, ale ocenienie różnicy prędkości z poziomu kokpitu to trudna sztuka, zwłaszcza przy naszych lusterkach.
Zespołowy kolega Pereza z Force India - Esteban Ocon, dodał:
Powiedziano nam, że Kevin zbyt późno zmienił tor jazdy i nie był to zbyt bezpieczny manewr. Zapewne coś zmieni się w tej kwestii. Sam byłem świadkiem podobnego incydentu. W Soczi sam znalazłem się w takiej sytuacji [walcząc o pozycję z Magnussenem]. Doszło między nami do kontaktu. Wszyscy są w tej kwestii zgodni. Kevin także przyznał, że zareagował zbyt późno. Powiedział o tym Charlie'emu.
Brendon Hartley z Toro Rosso tłumaczył:
Jeśli zmienisz linię jazdy tak późno, że twój rywal musi na prostej zdjąć nogę z gazu, to uważam, że nie ma to za wiele wspólnego z duchem wyścigowej rywalizacji.
KOMENTARZE