Autosport: Williams oczekuje wsparcia na poziomie 15-20 milionów funtów

Kubica mimo większego budżetu niż w 2017 roku ma nie spełniać warunków zespołu
30.10.1812:43
Mateusz Szymkiewicz
4839wyświetlenia
Embed from Getty Images

Autosport informuje, że zespół Williams oczekuje od drugiego kierowcy wsparcia finansowego na poziomie od 15 do 20 milionów funtów.

Stajnia z Grove dysponuje jedną wolną posadą na przyszłoroczne zmagania. Przed kilkoma tygodniami angaż otrzymał junior Mercedesa - George Russell, który docelowo ma zastąpić Lance'a Strolla przechodzącego do Force India.

W walce o drugi kokpit mają liczyć się Siergiej Sirotkin, Esteban Ocon oraz Robert Kubica. Z kolei w trakcie weekendu Grand Prix w Meksyku padła deklaracja ze strony Estebana Gutierreza, który chce wrócić do stawki Formuły 1 z pomocą rodzimych sponsorów. Jedyną realną opcją 27-latka pozostaje Williams, ze względu na niemal pewne rozstrzygnięcia w Force India i Toro Rosso.

Według źródeł Autosportu, stajnia z Grove oczekuje od drugiego kierowcy wsparcia finansowego na poziomie 15-20 milionów funtów. Sytuacja ta ma być niekorzystna dla Roberta Kubicy, który mimo pozyskania większego budżetu niż w 2017 roku, ma nie spełniać tych warunków.

Brytyjski serwis potwierdził również, że Polak znajduje się w gronie kandydatów do funkcji zawodnika rozwojowego Ferrari. Dyskusje w tej sprawie między 33-latkiem a stajnią z Maranello miały odbyć się podczas Grand Prix Meksyku.

KOMENTARZE

39
RY2N
06.11.2018 03:22
[quote="bartoszcze"]Więc wyjaśnij jeszcze raz, dlaczego Williams na pewno nie może mieć bolidu na takim poziomie jak w latach 2014-17?[/quote] ależ właśnie może, po prostu ten bolid jest i będzie w dalszym ciągu 1 sekundę za Mercedesem, a teraz w tej sekundzie jest cała reszta stawki, podczas gdy kiedyś (2014-17) nie było w tej sekundzie prawie nikogo. Zaczekajmy najlepiej do przyszłego sezonu.
bartoszcze
02.11.2018 11:55
[quote="RY2N"]w latach 2014 -2015 mieli ogromną przewagę zespołu napędowego nad resztą stawki[/quote]Zwłaszcza nad Force India, McLarenem'14 i Lotusem'15. [quote="RY2N"]jedyne czym Williams może konkurować to bolid[/quote]I dlatego w latach 2016-17 miał drugi bolid w midfieldzie. Więc wyjaśnij jeszcze raz, dlaczego Williams na pewno nie może mieć bolidu na takim poziomie jak w latach 2014-17?
RY2N
02.11.2018 09:10
@bartoszcze Williams nie ma szansy na lepsza pozycję bo w latach 2014 -2015 mieli ogromną przewagę zespołu napędowego nad resztą stawki. W kolejnych latach inni podciągnęli swoje silniki i jedyne czym Williams może konkurować to bolid, a na tym polu zawsze byli ok. 1 sek/okr. za Mercedesem. Problem właśnie polega na tym, że teraz w tę sekundę, gdzie kiedyś prawie nikogo nie było, wskoczyła cała reszta stawki i nie zechce już z niej wyskoczyć.
bartoszcze
01.11.2018 04:44
@marios76 Zobaczymy. Jak spaprali w 2011 i 2013 to następnego roku mieli dobry (2012, 2014). Prawie na pewno gdzieś od lata wszystkie siły rzucili na 2019 (bo i po co rozwijać tego trupa). A jak spieprzą dwa razy z rzędu to może nie być co zbierać.
marios76
01.11.2018 11:25
@bartoszcze Zobaczymy, czy na jednym poprzestana. Juz niejednokrotnie pokazywali, ze mistrzami rozwoju ne sa i wyniki lecialy na leb na szyje. U nich jak sie nie uda, to juz klops.
bartoszcze
31.10.2018 09:33
[quote="RY2N"]Williams naprawdę źle zarządza[/quote] 2014 P3 2015 P3 2016 P5 2017 P5 Jeden fatalny projekt samochodu (nie pierwszy w historii) wystarcza do stawiania wniosków o złym zarządzaniu.
RY2N
31.10.2018 08:44
@Damos Nieważne jaką kasę mają czy 160 czy 120 mln GBP. Żeby zająć ostatnie miejsce w WDC i WCC wystarczy 20 mln GBP. Powinni ciąć koszty bo nie potrzebują tylu genialnych konstruktorów. Popatrz jaki budżet ma Force India i które miejsce zajmują. Williams naprawdę źle zarządza i skupia się tylko na kasie dla szefostwa, a nie na istocie tego sportu i na swoim dziedzictwie.
Damos
31.10.2018 03:08
[quote="RY2N"]Williams wciąż polepsza wyniki - za 2016 miał 177 mln funtów przychodów i 5,9 mln zysku, a za 2017 już 184 mln funtów przychodów i aż 14,1 mln zysku [/quote] Zyski w 2017r wynikły z dofinansowania 12 mln GBP od firmy-matki oraz sprzedaży gruntu (maja ograniczone zasoby gruntów do dalszej sprzedaży) za 9 mln GBP. Gdyby nie to - zaliczyliby dołek. Rok zamknęli z kredytami na jakieś 60 albo 80mln GBP Czy to jest polepszanie wyników? Wątpię. W 2017 mieli gruba premię za miejsce w WDC. W 2018 dostana dużo mniej - zobaczymy wtedy, jak wygląda to poprawianie wyników. Co do przychodów firmy trzymającej zespół F1: 2016 - 167mln GBP w tym zyski z WAE, które w 2017 zostało już wyodrębnione - widmo plajty? 2017 - 123mln GBP
pluto
31.10.2018 02:29
Williams zły i zły że Roberta nie bierze a reszta zespołów to co ? czemu nie jeździcie po nich ? Czy cała F1 to tylko Williams? Czemu Merc trzyma cienkiego Bottasa, Mclaren wziął przecietnego Sainza,Sauber weterana,Haas trzyma sie kierowców którzy co wyscig wykręcaja numer, ToroRosso szuka gdzieś głeboko w pamięci, Ferrari wzieło roczniaka skoro taki talent czeka i jest wolny,dostepny, bez zobowiązań kontraktowych jak Ocon??? Odpowie ktoś sensownie, czy tylko żółć potrafi was zalać?
Glupi Jasiek
31.10.2018 05:15
A można było kiedyś sprzedać się BMW. No, ale to przecież [color=red]cenzura[/color] i Niemcy i nie położą swoich łap na naszym brytyjskim dziedzictwie. Zagraniczne firmy nie poprą Polaka? No popatrzcie, a najgłówniejszy ekspert 11 tyle lat mówi, że narodowość w F1 nie gra roli. [color=red]mod: Proszę uważać na stosowany język![/color]
bartoszcze
30.10.2018 11:01
[quote="RY2N"]za 2016 miał 177 mln funtów przychodów i 5,9 mln zysku, a za 2017 już 184 mln funtów przychodów i aż 14,1 mln zysku (w F1 to zyski to ewenement[/quote] Zespół Williams F1 miał 116,7 mln funtów przychodów w 2016 i 125,6 mln funtów przychodów w 2017. 14,1 mln zysku dotyczyło całej grupy Williams, a połowa tego zysku pochodziła z jednorazowej sprzedaży nieruchomości. Żebrzą o każdy grosz...
RY2N
30.10.2018 09:47
@jpslotus72 a najlepsze jest to, że ten Williams wciąż polepsza wyniki - za 2016 miał 177 mln funtów przychodów i 5,9 mln zysku, a za 2017 już 184 mln funtów przychodów i aż 14,1 mln zysku (w F1 to zyski to ewenement - takie Ferrari miało na przykład ok. 80 mln USD straty za rok 2016). Chodzą po rynku, żebrzą o każdy grosz, biorą najgorszych paydriverów, i to wszystko tylko po to to żeby wycisnąć jak największy zysk. Dlatego straciłem do Williamsa cały szacunek.
jpslotus72
30.10.2018 07:10
Williams - piękna historia bez Happy Endu; fascynująca podróż z końcem w ślepym zaułku... Mówię to niezależnie od sprawy Roberta. Trawa porasta ten garaż za życia... Aż boli.
bartoszcze
30.10.2018 06:40
[quote]Według źródeł Autosportu, stajnia z Grove oczekuje od drugiego kierowcy wsparcia finansowego na poziomie 15-20 milionów funtów[/quote] O ile pamiętam ten tekst Chinchero dla Autosportu, to Williams takiej kwoty może potrzebować, nie było nic o żądaniu jej od potencjalnych kierowców. [quote] while Kubica is believed to have access to more funding than before it is not enough to plug a gap. Sources have indicated Williams could need as much £15-20million[/quote] A tak poza tym to pokażcie mi kierowcę z superlicencją i 15-20 milionami funtów. Jeżeli w coś w tym uwierzę, to w zatrudnienie za sporą kasę trzeciego w zamian za liczne piątki.
Piter
30.10.2018 06:35
Mam nadzieję że nikt Williamsowi tych 20mln funtów nie da i znajdą się w ciemnej d****. Mam dość już ich gierek.
wilkxt
30.10.2018 06:04
@LeftersBuster wsyztskie firmy które wymieniles (oprócz play) nie sa polskie, wiec nie licz na ich sponsoring
harper
30.10.2018 05:27
Coraz bardziej żenujący ten Williams, niech ich już szlag trafi.
DBR
30.10.2018 04:43
Pauree Nowicjusz i debiutant to po prostu spore ryzyko i opieranie na nim zespołu (a tak traktuję "dokupywanie" pod niego paydrivera) jest sporym ryzykiem. Leclerc nie był w Sauberze zatrudniony jako lider. U boku miał doświadczonego (przynajmniej stażem) Ericcsona. I nie każde debiutant kończy jak Leclerc. To raczej wyjątek i to w zespole nie walczącym o przetrwanie a będącym zespołem B potentata z niezłym sponsorem -z WMR jak szczury sponsorzy uciekają a TERAZ nie jest ponętną panną na wydaniu a raczej sprzedajną kiedyś tylko piękną dziewką na samym dnie. Sama kasa nie pomoże .Na kim oprzeć rozwój i testowanie bolidu? Dla przykładu na miernym i zweryfikowanym negatywnie w F1 Gutteriezie, na rozczarowującym nawet na tle wyrobnika za kasę od kilku lat Strolla Sirotkinie - cudownym inżynierze doktorze ponoć ? Naprawdę tu właśnie przydałby się ktoś pokroju Hulkenberga czy wręcz Pereza - ten drugi wręcz wyśmienity - z doświadczeniem i z kasą. Wybór MARNEGO paydrivera to moim zdaniem zaciskanie sobie coraz bardziej pętlina szyi i wykopywanie spod nóg stołka - owszem z pełniejszymi kieszeniami - ale po co?
LeftersBuster
30.10.2018 04:32
Jak to nie ma kasy na Kubicę. Zróbcie ściepe narodową i zafundujcie mu jeden sezon. Biedronka, T-Mobile, Sandanter albo Lidl, Play, ING. Jest tylu potencjalnych sponsorów i praktycznie macie ich w swoich rękach. Wystarczy zagrozić, że przestaniecie korzystać z ich usług, a na pewno pieniądze się znajdą na Kubicę 😁. Czy Was nie dziwią kolejne przesłanki, że Kubica najpewniej nie jest w stanie wypełnić obowiązków kierowcy wyścigowego, lub nie jest tak szybki jak przed wypadkiem'? Jego ręka nie jest w odpowiednim stanie. Tu nie chodzi o pieniądze. Weźmy ostatnie doniesienia z Ferrari- oni go nie chcą jako rezerwowego.
Pauree
30.10.2018 04:24
Leclerc nie jest debiutantem, ale był takim samym debiutantem, jakim teraz jest Russell. Ale oczywiście Ty i tak powiesz, że nowicjusz nie może być normalnym zawodnikiem...
Rasputin
30.10.2018 04:22
Kiedyś ten zespół wzbudzał sympatię. Teraz to żałosne skupisko dla Paydriverów. Jak wezmą Gutierreza to będę liczył na to by im się to odbiło (by szło jeszcze gorzej niż teraz)
DBR
30.10.2018 03:23
Leclerc nie jest debiutantem przechodząc do Ferrari. Jest po sprawdzianie w F1.
Pauree
30.10.2018 03:19
Dobrze, że Leclerc i Ferrari o tym wszystkim nie wiedzą, bo by była buba...
DBR
30.10.2018 03:15
[quote="Pauree"]Są lepsi od Gutierreza... ale po co im ktoś dobry skoro mają już Russella? :) Jeden normalny zawodnik i jeden pay driver, to akurat bardzo często spotykany układ. Normalny zawodnik już im w symulatorze pokazał, że... stać ich na pay drivera, bo kierowcę na poziomie już mają.[/quote] Nie - nie mają normalnego zawodnika - mają owszem utalentowanego juniora z papierami może nawet na mistrza, ale praktycznie zielonego. Wielu w czasie pierwszego sezonu podkreślało jak znaczną zmianą jest start w F1 względem niższych serii. Nie każdy to dźwiga, a nawet będąc szybkim kierowcą niekoniecznie może dawać właściwy feedback w kwestii bolidu , a z tym jak widać u Williamsa pomimo niemałego budżetu i silnika Mercedesa krucho i są czerwoną latarnią stawki. Czy nowicjusz w tej sytuacji jest normalnym zawodnikiem? Jako drugi i owszem, ale nie jako przeciwwaga dla kiepskiego paydrivera. Tu naprawdę Ocon lub RK powinni mieć przewagę bo po tym co pokazał SIR to on tematu nie udźwignął.
BinLadenF1
30.10.2018 03:06
Mi się wydaje że Williams zamienił się typowo w platformę do zarabiania kasy i pomimo słabych wyników to wszystko się pewnym osobom opłaca. O utrzymanie chyba nie ma co drżeć. Robert to świetny wabik by o Williamsie mówić więc go trzymają blisko siebie ale na coś więcej nie ma co liczyć - Robert już to dawno wyczuł i coś takiego mu się nie widzi dlatego nie chce czekać do stycznia na ogłoszenie wyników bo domyśla się o co kaman. W tym zespole rywalizacja na torze jest już na drugim jak nie trzecim planie.
marios76
30.10.2018 02:40
Kiedys Williams byl swietna prywatna stajnia F1. Teraz jest wypozyczalnia bolidow na GP- maja nawet cennik :) Smiech, ale przez lzy :/ Zenada.
Pauree
30.10.2018 02:27
Próbują zabezpieczyć dziedzictwo, tradycję i utrzymać legendę przy życiu...
Kamikadze2000
30.10.2018 02:19
Co im z pięknej historii i chwały sprzed lat, jak teraz potrzebują zabezpieczyć budżet. Taki żywot Panie...
RY2N
30.10.2018 02:15
[quote="Autosport"]angaż otrzymał junior Mercedesa – George Russell, który docelowo ma zastąpić Lance'a Strolla przechodzącego do Force India.[/quote] Sęk w tym że Gdyby Russel zastąpił Strolla to Williams nie potrzebował by teraz 20 mln funtów. Niestety Russell nie zastąpił Strolla ani nawet Sirotkina. A mniej ironicznie - To niedorzeczność żeby za taki wielki budżet (250 mln USD = 185 mln GBP w 2017) tworzyć taki nędzny bolid. Niech popatrzą jak to robią Force India, Haas, czy Toro Rosso, które mają znacznie mniejsze budżety. Williamsowi wcale taki budżet nie jest potrzebny, może go zmniejszyć o 90% bez szkody dla miejsca, które zajmą w WCC i WDC.
Pauree
30.10.2018 02:08
No właśnie sęk w tym, że kasę może zrobić samo "nazwisko Hamilton". Hamilton bezpośrednio nie wniósłby do zespołu grosza, a zespół mimo to zarabiałby na... wszystkim. Bo wszystko, co powiązane z Hamiltonem, wiązałoby się od razu z Williamsem. I mowa nie tylko o Hamiltonie, ale też o paru innych kierowcach.
rno2
30.10.2018 01:53
@Carolius Obiektywnie to Williams musi przede wszystkim myśleć o tym, żeby dopiąć budżet. Co im nawet z Hamiltona, jeśli nie będą mieli kasy na przetrwanie sezonu i podstawowe wydatki, nie mówiąc już o środkach na rozwój bolidu...
MietasM
30.10.2018 01:00
To oni powinni tyle zapłacić kierowcy, żeby chciał jeździć tym złomem. Tradycje tradycjami, nazwa nazwą, ale bez totalnej rozp...duchy ten zespół się nie podniesie. Pod młotek!
Pauree
30.10.2018 12:42
Są lepsi od Gutierreza... ale po co im ktoś dobry skoro mają już Russella? :) Jeden normalny zawodnik i jeden pay driver, to akurat bardzo często spotykany układ. Normalny zawodnik już im w symulatorze pokazał, że... stać ich na pay drivera, bo kierowcę na poziomie już mają.
Gzehoo92
30.10.2018 12:41
Strzał w stopę już sobie zagwarantowali. Ale chyba za mało boli to trzeba w zabandażowaną ranę po raz drugi. I nawet mniejsza o to czy Robert wróci do F1. Przebolałbym gdyby ogłosili że biorą Ocona.
Carolius
30.10.2018 12:29
Jak wielu polskich kibiców chciałbym powrotu do stawki RK ale już patrząc obiektywnie... Dziwi mnie, że Williams nie myśli też trochę o zespole, a nie tylko o kasie, bo kasa nie rozwinie samochodu, kasa nie zawsze zagwarantuje punkty itd. Jest dostępny Ocon już nawet ten Vandorne czy Ericson są lepsi od Gutiereza. Byłby to strzał w stopę ale możemy sobie pisać i dywagować, oni podejmują decyzję.
kidmaciek
30.10.2018 12:18
Niech biorą Gutierreza. Z przyjemnością popatrzę jak idą na dno i za rok wołają o 30 mln od jeszcze gorszych kandydatów.
rno2
30.10.2018 12:03
Nikt nie da im tyle kasy, żeby jeździć takim padłem. Williams jest na tyle trudnym zespołem, że wszyscy się od nich odwracają. Rich Energy miało ich dość jeszcze przed początkiem współpracy, a byli kierowcy zazwyczaj nie wspominają mile czasów jeżdżenia u nich...
raafal
30.10.2018 11:55
Powtarzają żenujący spektakl z zeszłego roku. A mają taką piękną historię!
teambuktu
30.10.2018 11:51
Gutierrez to brzmi dumnie. Będzie mógł pełnić rolę mentora dla Russella bo ma przecież doświadczenie. Aż bym to chętnie zobaczył jak Williams go ogłasza i tłumaczy, że podczas swojej pierwszej przygody z F1 udowodnił, że jest niebywale szybkim, inteligentnym i świetnie rokującym kierowcą, cieszą się więc, że taki talent będzie teraz pracował w ich teamie i planują wspólnie walczyć o najwyższe cele :)