Isola: Zespoły nie chciały modyfikować projektów bolidów
Szef Pirelli wyjaśnia, dlaczego w sezonie 2020 będą wykorzystywane opony z 2019 roku.
14.01.2008:32
893wyświetlenia
Embed from Getty Images
Zespoły musiałyby dostosować projekty swoich bolidów na sezon 2020, gdyby zadecydowały o zmianie specyfikacji ogumienia.
W grudniu stajnie podjęły decyzję o tym, iż w sezonie 2020 będą korzystać z ogumienia w wersji 2019.
Szef programu Pirelli w F1 - Mario Isola zdradził teraz, że ekipy mogły obawiać się konieczności zintensyfikowania prac nad nowymi bolidami - tym bardziej, że w perspektywie są już poważne zmiany w przepisach na 2021 rok.
Zespoły musiałyby dostosować projekty swoich bolidów na sezon 2020, gdyby zadecydowały o zmianie specyfikacji ogumienia.
W grudniu stajnie podjęły decyzję o tym, iż w sezonie 2020 będą korzystać z ogumienia w wersji 2019.
Szef programu Pirelli w F1 - Mario Isola zdradził teraz, że ekipy mogły obawiać się konieczności zintensyfikowania prac nad nowymi bolidami - tym bardziej, że w perspektywie są już poważne zmiany w przepisach na 2021 rok.
Testy opon na 2020 rozpoczęły się dość późno. Faktem jest, że nowe ogumienie różniło się od poprzedniego w zakresie charakterystyki profilu i wpływało na docisk.
Oznaczało to, że zespoły musiałyby ponownie otworzyć rozwój bolidu na sezon 2020, aby dostosować swoje projekty do nowego profilu i nowych opon. Wiadomo, że mają dużo pracy z finalizowaniem konstrukcji na sezon 2020 a jednocześnie zaczynają już skupiać się na bolidach na 2021 rok. To kompletnie nowe projekty z 18-calowymi oponami i tak dalej.
Zespoły powiedziały: «W porządku, mamy dobre, stabilne opony. W tej sytuacji powinniśmy przy nich pozostać». Nie mogą jednak oczekiwać redukcji przegrzewania czy degradacji. To niemożliwe.