Massa: Nowe opony utrudnią wyprzedzanie

Brazylijczyk nie jest zadowolony z nowego produktu Bridgestone
03.12.0615:20
Maciej Czapiński
1057wyświetlenia

Felipe Massa obawia się, że wprowadzenie twardszych opon w przyszłym sezonie spowoduje mniej manewrów wyprzedzania.

Firma Bridgestone, jako jedyny dostawca opon po wycofaniu się francuskiego producenta Michelin, wprowadziła nowe opony. Zespoły zapoznały się z nimi podczas ostatnich testów w Barcelonie. Kierowca Ferrari Felipe Massa nie jest zadowolony z nowej mieszanki.

Prowadzenie się zmieniło. Jest mniejsza przyczepność, opony są twardsze, a samochód ma tendencję do uślizgów. - powiedział Massa włoskiej Gazzetta dello Sport. Droga hamowania się wydłuża i trzeba prowadzić bardziej płynnie, gdyż łatwo zgubić tył lub zablokować przednie koła. Nie możesz być agresywny w zakrętach. To nie pomoże w wyprzedzaniu. Będzie jeszcze mniejsza przyczepność w tunelu aero [gdy znajdziesz się za innym samochodem - przyp. red.].

Brazylijczyk sądzi także, że Ferrari nie będzie miało żadnych korzyści wynikających z długiej współpracy z firmą Bridgestone. Wszystko jest inne także dla nas: zauważyliśmy, że trudniej jest znaleźć właściwe ustawienia, nawet pomimo tego, że pokazaliśmy naszą konkurencyjność.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

10
marrcus
03.12.2006 08:29
TobaccoBoy - dokładnie o to chodzi
rafaello85
03.12.2006 04:39
Zdaje się, że mamy przedsmak tego, co będzie się działo w sezonie 2007: wolniejsze czasy okrążeń, trudniejsze prowadzenie bolidów, mniej wyprzedzania... Nie zapominajmy, że z roku na rok będzie coraz gorzej w F1, bo zmiany, które wprowadzają te stare dziady z FIA na pewno nie poprawiają widowiska...
Ave
03.12.2006 04:37
Niestety Felipe ma racje.
TobaccoBoy
03.12.2006 04:07
Pamiętajmy , że obecne bolidy są o wiele bardziej wydajne jeśli chodzi o aero niż parę lat temu , co powoduje , że są bardziej narażone na wszystkie negatywne skutki jazdy za maszyną poprzedzającą . przyczepność mechaniczna luż od wielu lat jest słabsza od aerodynamicznej . Teraz jazda w strumieniu rozrzedzonego powietrza jest o wiele trudniejsza ( jaki samo wyprzedzanie ) niż np: w 2004 . Do wprowadzenia normalnych slicków w 2008 , nie ma szans na więcej manewrów wyprzedzania. sezon 07 może zostać zapamiętany jako jeden z nudniejszych , jeśli chodzi akcję na torach .
deeze
03.12.2006 03:56
"Droga hamowania się wydłuża [...]" ... to akurat może pomóc w wyprzedzaniu. No nie wiem, zobaczymy, ale te opony mnie ogólnie niepokoją...
kuba_new
03.12.2006 03:23
no ale tym razem to wszyscy beda mieli taki be oponki
FANF1
03.12.2006 03:17
Chciało by się fory, nie ma tak łatwo :D ;)
M@ru$
03.12.2006 03:11
"Droga hamowania się wydłuża [...]" - no to chyba dobrze, że się hamowanie będzie dłuższe ;>
adams
03.12.2006 03:00
beznadzieja z jednym producentem.Teraz Japończycy całkowicie się rozleniwią jeśli chodzi o innowacje.
plastus
03.12.2006 02:47
„Prowadzenie się zmieniło. Jest mniejsza przyczepność, opony są twardsze, a samochód ma tendencję do uślizgów.” Jak dla mnie to oznacza że kierowca musi się wykazać większymi umiejętnościami. Mam nadzieję, że pan Massa się nie boi, bo już zaczynałem go lubić i nawet szanować.