Audetto chce aby zespoły musiały wystawiać testera
Super Aguri proponuje, aby zespoły musiały wystawiać kierowcę testowego w piątki w weekendy GP
03.12.0614:28
924wyświetlenia
Zespół Super Aguri opowiada się za tym, aby zespoły musiały wystawiać kierowcę testowego podczas piątkowych treningów w weekendy Grand Prix w sezonie 2007, pomimo rezygnacji z użycia trzeciego bolidu.
Niektóre zespoły (głównie BMW Sauber) zamierzają w piątki posadzić w jednym ze swoich dwóch bolidów kierowcę testowego, jednak zdaniem dyrektora zarządzającego stajnią SAF1 - Daniela Audetto będą to skrajne przypadki, chyba że FIA wprowadzi przepis wymuszający skorzystanie z usług testera.
Chcemy podczas najbliższego spotkania Komisji Formuły Jeden poprosić inne zespoły o to, aby wystawienie kierowcy testowego w piątek było obowiązkowe.- powiedział Audetto w wywiadzie dla agencji Reuters.
Inaczej przy tylko dwóch samochodach do dyspozycji nie zapewnię przewagi poprzez wystawienie kierowcy testowego innym zespołom, które będą tylko korzystały ze swoich kierowców wyścigowych.
Do tej pory sześć najniżej sklasyfikowanych zespołów w poprzednim sezonie mogło wystawiać w piątki trzeci bolid, który zwykle prowadził młody kierowca testowy, zyskując tym samym szansę zaprezentowania swoich umiejętności szerszej publiczności na torach Grand Prix. Właśnie ten przepis ułatwił Robertowi Kubicy zyskanie uznania i w konsekwencji otrzymanie posady kierowcy wyścigowego w BMW.
Ponadto najsłabsze zespoły mogły poprzez zatrudnienie wspieranego przez sponsorów młodego kierowcy testowego poprawić nieco swoją sytuację finansową, jednak przy rezygnacji z możliwości wystawienia trzeciego bolidu w piątki w przyszłym roku stracą tę szansę, chyba że zaproponowane przez Audetto rozwiązanie zostanie pozytywnie przyjęte przez wszystkie zespoły.
Jeśli wystawisz młodego kierowcę testowego, będziesz mniej konkurencyjny jeśli chodzi o dobranie ustawień samochodu, a więc wypadniesz słabiej od konkurencji podczas kwalifikacji i wyścigu. Tak więc albo wszyscy będą musieli korzystać z usług trzeciego kierowcy w piątki, albo bardzo niewiele zespołów da szansę wykazania się swojemu testerowi w piątek. Musimy poczekać i przekonać się, czy kierowca testowy będzie odgrywał istotną rolę w przyszłym roku czy nie.
Super Aguri niewątpliwie chciałoby wystawić w piątek jeszcze jednego japońskiego kierowcę (np. Sakona Yamamoto), jednak nie wiadomo czy w związku z faktem zacieśnienia współpracy z Hondą może liczyć na jakiekolwiek poparcie ze strony Toyoty, McLarena, Renault czy Ferrari. Tym niemniej propozycja Audetto nadal dawałaby młodym kierowcom szansę wykazania się w królowej sportów motorowych, a więc na pewno warto ją rozważyć.
Źródło: Pitpass.com
KOMENTARZE