Brown: Red Bull wykazał się odwagą przejmując silnik Hondy
Dyrektor McLarena sądzi, że austriacki koncern jest w stanie przekuć ryzyko w sukcesy.
03.05.2110:10
1335wyświetlenia
Embed from Getty Images
Dyrektor generalny McLarena - Zak Brown uważa, że Red Bull podjął bardzo odważną decyzję przejmując odpowiedzialność za projekt jednostki napędowej Hondy.
Honda, odejdzie z Formuły 1 po zakończeniu bieżącego sezonu. Zamiast poszukiwać alternatywnego dostawcy, władze Red Bulla postanowiły przejąć prawa własności intelektualnej do zespołu napędowego japońskiego koncernu i korzystać z niego do końca aktualnego cyklu regulacji.
Co więcej zespół nie wyklucza zaprojektowania autorskiego silnika na sezon 2025. Nie milkną także spekulacje na temat możliwego zaangażowania się w projekt Grupy Volkswagena.
Red Bull ogłosił w ubiegłym miesiącu szczegóły planów utworzenia swej dywizji silnikowej oraz rozpoczęcia budowy jej nowej bazy. Austriacki koncern będzie kontynuował współpracę z obecnym personelem Hondy, aby zapewnić ciągłość realizacji projektu.
Brown zakomunikował, że chociaż McLaren buduje samochody sportowe, to nie rozważa pójścia podobną drogą jak Red Bull.
Dyrektor generalny McLarena - Zak Brown uważa, że Red Bull podjął bardzo odważną decyzję przejmując odpowiedzialność za projekt jednostki napędowej Hondy.
Honda, odejdzie z Formuły 1 po zakończeniu bieżącego sezonu. Zamiast poszukiwać alternatywnego dostawcy, władze Red Bulla postanowiły przejąć prawa własności intelektualnej do zespołu napędowego japońskiego koncernu i korzystać z niego do końca aktualnego cyklu regulacji.
Co więcej zespół nie wyklucza zaprojektowania autorskiego silnika na sezon 2025. Nie milkną także spekulacje na temat możliwego zaangażowania się w projekt Grupy Volkswagena.
Ich decyzja jest bardzo odważna, ale myślę, że mogą osiągnąć sukces- twierdzi Brown.
Red Bull jest doskonałą organizacją wyścigową z wielkimi zasobami. Gdyby jednak nie wprowadzono zamrożenia silników, to nie jestem pewien, czy przejęliby ten projekt. Wtedy wymagałby on olbrzymich nakładów na rozwój. Wydaje mi się, że przerosłoby to ich budżet. Dlatego cieszę się, że mamy przepisy, które pozwolą ograniczyć wydatki.
Red Bull ogłosił w ubiegłym miesiącu szczegóły planów utworzenia swej dywizji silnikowej oraz rozpoczęcia budowy jej nowej bazy. Austriacki koncern będzie kontynuował współpracę z obecnym personelem Hondy, aby zapewnić ciągłość realizacji projektu.
Brown zakomunikował, że chociaż McLaren buduje samochody sportowe, to nie rozważa pójścia podobną drogą jak Red Bull.
Nie widzę możliwości, aby McLaren mógł w najbliższej przyszłości produkować własne silniki. Nie sądzę, że Red Bull wszedłby w przestrzeń producenta silników, gdyby nie decyzja Hondy. Takie zobowiązanie pociąga za sobą ryzyko. Tworzysz dział, w którym będą pracować setki osób. Dodajesz sobie mnóstwo pracy. Wygląda na to, że będą zatrudniać wielu utalentowanych specjalistów. Nie będę zaskoczony, jeśli odniosą sukces.