Sędziowie utrzymali w mocy decyzję o karze dla Raikkonena
Fin nie odzyska dwóch punktów za dziewiąte miejsce w GP Emilii-Romanii.
02.05.2120:16
1201wyświetlenia
Embed from Getty Images
Sędziowie GP Portugalii utrzymali w mocy karę nałożoną na Kimiego Raikkonena po wyścigu na Imoli.
Raikkonen wywalczył dziewiąte miejsce w rywalizacji o Grand Prix Emilii-Romanii, jednak później nałożono na niego karę stop/go zamienioną na 30 sekund. Sędziwie uznali, że Fin złamał przepisy dotyczące zasad odzyskania pozycji za samochodem bezpieczeństwa przed restartem wyścigu.
Kara zepchnęła Fina poza punktowaną dziesiątkę. Alfa Romeo uznała, że orzeczenie sędziów nie może być traktowane za konsekwentne i przy okazji GP Portugalii zawnioskowała o ponowne zbadanie sprawy.
Po analizie sędziowie wydali komunikat, w którym ogłosili utrzymanie w mocy decyzji o karze nałożonej na najstarszego kierowcę w stawce.
Sędziowie zgodzili się, że
Dodali jednak:
Tłumacząc swą decyzję zespół sędziów sportowych przyznał:
Sędziowie GP Portugalii utrzymali w mocy karę nałożoną na Kimiego Raikkonena po wyścigu na Imoli.
Raikkonen wywalczył dziewiąte miejsce w rywalizacji o Grand Prix Emilii-Romanii, jednak później nałożono na niego karę stop/go zamienioną na 30 sekund. Sędziwie uznali, że Fin złamał przepisy dotyczące zasad odzyskania pozycji za samochodem bezpieczeństwa przed restartem wyścigu.
Kara zepchnęła Fina poza punktowaną dziesiątkę. Alfa Romeo uznała, że orzeczenie sędziów nie może być traktowane za konsekwentne i przy okazji GP Portugalii zawnioskowała o ponowne zbadanie sprawy.
Po analizie sędziowie wydali komunikat, w którym ogłosili utrzymanie w mocy decyzji o karze nałożonej na najstarszego kierowcę w stawce.
Sędziowie zgodzili się, że
czerwona flaga podczas wyścigu Formuły 1 jest rzadkim zjawiskiem a warunki dla "lotnego" restartu jeszcze rzadsze. Zaznaczyli także, że
istnieją niejasności oraz różne klauzule regulacyjne, które można interpretować na różne sposoby.
Dodali jednak:
Sędziowie rozumieją, dlaczego zespół postąpił w taki sposób - najpierw mówiąc kierowcy, aby odzyskał pozycję a następnie, aby tego nie robił. Sędziowie podtrzymują swoje pierwotne orzeczenie mówiące o tym, że kierowca dopuścił się naruszenia artykułu 42.6 poprzez niezdolność powrotu na swoją pozycję w trakcie okrążenia za samochodem bezpieczeństwa.
Tłumacząc swą decyzję zespół sędziów sportowych przyznał:
Obowiązkowe kary wyznaczone w Regulaminie Sportowym Formuły 1 mają w szczególności na celu ograniczenie potencjalnej dowolności związanej z ich nakładaniem przez sędziów, nawet jeśli ci ustalą okoliczności łagodzące.