AMuS: Trzy zespoły mogą zrezygnować z treningów na Silverstone
Sprzęgła w bolidach Alpine, Astona i McLarena nie są dostosowane do formatu ze sprintem.
01.07.2110:38
1604wyświetlenia
Embed from Getty Images
Auto Motor und Sport informuje, że zespoły Alpine, Aston Martin oraz McLaren mogą zrezygnować z udziału w sesjach treningowych na torze Silverstone.
Podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii zadebiutuje nowy format weekendu, który będzie składał się z dwóch treningów, sesji kwalifikacyjnej, sobotniego wyścigu oraz głównej niedzielnej rywalizacji. Dużą zmianą jest wprowadzenie zasad parku zamkniętego już w piątek, do czego nie są przygotowane trzy zespoły.
Według informacji uzyskanych przez Auto Motor und Sport, podczas tradycyjnego formatu weekendu sprzęgła w bolidach Alpine, Astona oraz McLarena wymagają serwisu tuż przed kwalifikacjami. W sytuacji, w której na Silverstone już od piątku będzie obowiązywał zakaz wprowadzania zmian, ekipy mogą zrezygnować z udziału w treningach, by wydłużyć żywotność podzespołów.
FIA w reakcji na wątpliwości wcześniej wymienionych zespołów miała polecić mniejszą liczbę próbnych startów podczas sesji treningowych. Alan Permane z Alpine podkreśla jednak, że rezygnacja z tej czynności w żaden sposób nie przedłuży cyklu pracy sprzęgła.
Permane dodał, że jeżeli podczas weekendu w Austrii nie uda się dojść do porozumienia z Federacją w sprawie poluzowania przepisów parku zamkniętego, jego zespół może zrezygnować z udziału w treningach na Silverstone.
Auto Motor und Sport informuje, że zespoły Alpine, Aston Martin oraz McLaren mogą zrezygnować z udziału w sesjach treningowych na torze Silverstone.
Podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii zadebiutuje nowy format weekendu, który będzie składał się z dwóch treningów, sesji kwalifikacyjnej, sobotniego wyścigu oraz głównej niedzielnej rywalizacji. Dużą zmianą jest wprowadzenie zasad parku zamkniętego już w piątek, do czego nie są przygotowane trzy zespoły.
Według informacji uzyskanych przez Auto Motor und Sport, podczas tradycyjnego formatu weekendu sprzęgła w bolidach Alpine, Astona oraz McLarena wymagają serwisu tuż przed kwalifikacjami. W sytuacji, w której na Silverstone już od piątku będzie obowiązywał zakaz wprowadzania zmian, ekipy mogą zrezygnować z udziału w treningach, by wydłużyć żywotność podzespołów.
Nasze sprzęgło jest zaprojektowane pod zupełnie inne wymagania. Konkretne elementy muszą być wymieniane co 300 kilometrów. Gdybyśmy mieli taką wiedzę przed sezonem, opracowalibyśmy zupełnie inny model. Jeżeli mamy korzystać z niego przez cały weekend, nie mogę zagwarantować jego niezawodności- powiedział Andy Stevenson, menedżer Astona Martina.
FIA w reakcji na wątpliwości wcześniej wymienionych zespołów miała polecić mniejszą liczbę próbnych startów podczas sesji treningowych. Alan Permane z Alpine podkreśla jednak, że rezygnacja z tej czynności w żaden sposób nie przedłuży cyklu pracy sprzęgła.
Liczba wykonanych startów nie ma z tym nic wspólnego. Po prostu chodzi o samo zużycie elementów. Sprzęgło cały czas pracuje. Problemem są zmiany biegów.
Permane dodał, że jeżeli podczas weekendu w Austrii nie uda się dojść do porozumienia z Federacją w sprawie poluzowania przepisów parku zamkniętego, jego zespół może zrezygnować z udziału w treningach na Silverstone.
Jeżeli FIA nie da nam zgody, możemy odpuścić treningi. Mogę przypuszczać, że na etapie pisania regulaminu intencje były zupełnie inne.