W 2022 roku silniki Red Bulla będą budowane w Sakurze
Decyzja ta nie wpływa w żaden sposób na plan odejścia Hondy z F1 po obecnym sezonie.
03.07.2113:21
1747wyświetlenia
Embed from Getty Images
Jednostki napędowe, z których w sezonie 2022 będą korzystały teamy Red Bulla i AlphaTauri, zostaną zbudowane w bazie Hondy w Sakurze.
Austriacki koncern tworzy własne zaplecze dla produkcji silników w Milton Keynes, aby przejąć odpowiedzialność za projekt jednostki Hondy po zakończeniu bieżącej kampanii. Jednakże dyrektor techniczny japońskiego koncernu w F1 - Toyoharu Tanabe zakomunikował, że w przyszłym roku zespoły napędowe dla RBR i AlphaTauri będą nadal budowane w Japonii.
W styczniu ubiegłego roku Honda poinformowała, że po sezonie 2022 wycofa się z Formuły 1. Teraz jednak Red Bull przewodzi klasyfikacji generalnej konstruktorów, mając na koncie zwycięstwa w pięciu z pierwszych ośmiu eliminacji kampanii.
Tanabe przyznaje, że chociaż żałuje decyzji zarządu w Tokio, to ostanie sukcesy nie wpłyną na planowane odejście firmy ze sportu.
Szef Red Bull Racing - Christian Horner powiedział, że baza w Milton Keynes przejmie odpowiedzialność za montaż silników po sezonie 2022.
Jednostki napędowe, z których w sezonie 2022 będą korzystały teamy Red Bulla i AlphaTauri, zostaną zbudowane w bazie Hondy w Sakurze.
Austriacki koncern tworzy własne zaplecze dla produkcji silników w Milton Keynes, aby przejąć odpowiedzialność za projekt jednostki Hondy po zakończeniu bieżącej kampanii. Jednakże dyrektor techniczny japońskiego koncernu w F1 - Toyoharu Tanabe zakomunikował, że w przyszłym roku zespoły napędowe dla RBR i AlphaTauri będą nadal budowane w Japonii.
Red Bull i Honda pracują nad tym projektem oraz nad planem tego, w jaki sposób przeprowadzić tę zmianę w przyszłym roku. Nie mogę zdradzić szczegółów, ale ogólnie zmierzamy w dobrym kierunku. Powinniśmy być dobrze przygotowani do kolejnego sezonu, więc bardzo ciężko pracujemy. Ja także.
W styczniu ubiegłego roku Honda poinformowała, że po sezonie 2022 wycofa się z Formuły 1. Teraz jednak Red Bull przewodzi klasyfikacji generalnej konstruktorów, mając na koncie zwycięstwa w pięciu z pierwszych ośmiu eliminacji kampanii.
Tanabe przyznaje, że chociaż żałuje decyzji zarządu w Tokio, to ostanie sukcesy nie wpłyną na planowane odejście firmy ze sportu.
Niezależnie od rozstrzygnięć tegorocznych mistrzostw czy naszych wyników, myślę, że stanowisko Hondy nie uległo zmianie. To oznacza odejście z Formuły 1.
Szef Red Bull Racing - Christian Horner powiedział, że baza w Milton Keynes przejmie odpowiedzialność za montaż silników po sezonie 2022.
Oczywiście podczas gdy prowadzimy przygotowania w ramach dywizji Red Bull Powertrains, sezon 2020 będzie rokiem przejściowym. Współpracujemy więc z Hondą, aby zagwarantować miękkie lądowanie, w myśl którego w 2022 roku silniki będą nadal montowane w Sakurze, zanim proces ten zostanie przeniesiony do nas od 2023 roku.