Budowa Circuito Monteblanco dobiega końca
Obiekt ten ma być gotowy do użytku z końcem tego miesiąca
05.01.0712:33
1352wyświetlenia
Budowa nowego hiszpańskiego toru testowego w La Palma del Condado - Circuito Monteblanco, o której rozpoczęciu informowaliśmy w marcu 2006 roku, jest już na ukończeniu. Obiekt ten ma być gotowy do użytku z końcem tego miesiąca.
Położony pomiędzy Sewillą i Huelvą na południu Hiszpanii tor Monteblanco został zaprojektowany przez członka technicznej komisji FIA ds. torów Jaime Nogue i po ukończeniu będzie posiadał licencję testową T1, a więc będą mogły odbywać się na nim testy bolidów Formuły 1. Ponadto tor ten będzie mógł gościć serie wyścigowe do GP2 włącznie.
Cechą unikalną Circuito Monteblanco ma być typowa dla ulicznych torów miejskich sekcja o długości niewiele ponad jednego kilometra z bardzo wolnym nawrotem podobnym do Grand Hotel Hairpin w Monako. Sekcja ta zostanie jednak otwarta dopiero w późniejszym terminie, a więc na razie długość toru w najdłuższej wersji (GP) będzie wynosiła blisko cztery i pół kilometra.
Układ toru Monteblanco w wersji GP
(w prawym górnym rogu planowana uliczna sekcja)
Przypomnijmy charakterystykę tego toru:
Liczba wariantów toru: 8
Całkowita długość toru: 5600m
Długość toru w wersji GP: 4430m
Długość toru w wersji ulicznej: 1100m
Długość głównej prostej: 960m
Szerokość głównej prostej: 15m
Szerokość pozostałej części toru: 13m
Procent zakrętów: 19%
Procent prostych: 81%
Maksymalne i minimalne nachylenie zakrętów: 2%
Maksymalna różnica wysokości: 4,4%
Liczba garaży w boksach: 24
Pełne wyposażenie do testów deszczowych opon
Zgodność ze standardami FIA i FIM
FIA License 2 / międzynarodowe wyścigi do serii GP2 włącznie
FIA License T1 / testy F1
Zdjęcia z postępów w budowie można znaleźć tutaj.
Źródło: CircuitoMonteblanco.com, Pitpass.com
KOMENTARZE