Gasly najszybszy na otwarcie weekendu w Bahrajnie
Za Francuzem uplasowali się kierowcy Ferrari, korzystający z twardszych opon.
18.03.2214:04
4584wyświetlenia

Pierre Gasly rozpoczął pierwszy wyścigowy weekend sezonu 2022 od ustanowienia najlepszego czasu okrążenia w popołudniowym treningu na torze Sakhir. Za kierowcą AlphaTauri znalazł się duet Ferrari.
Trening ruszył o godzinie 15:00 czasu lokalnego. Warunki panujące o tej porze nie były reprezentatywne dla kwalifikacji i wyścigu, które rozegrane zostaną po zachodzie słońca. Z tego względu niektóre zespoły wykorzystywały przejazdy do czysto testowych celów - w użyciu znajdowała się aparatura służąca ocenie przepływu powietrza oraz jaskrawa farba flow-vis.
Siedem minut po rozpoczęciu sesji nad torem zawisły czerwone flagi, po tym jak na głównej prostej z bolidu Estebana Ocona odpadły fragmenty karoserii wchodzące w skład prawej sekcji bocznej. Konieczność oczyszczenia toru z licznych odłamków wymusiła przerwę, która potrwała niemal piętnaście minut.
Incydent skomplikował prace Alpine, które na wyścigowy weekend przygotowało nowy profil powierzchni bocznych. Dążąc do uniknięcia powtórki problemu zarówno w bolidzie Ocona jak i Fernando Alonso przywrócono starszą specyfikację sidepodów, z której ekipa korzystała podczas zimowych testów.
Kierowcy Mercedesa sprawdzali z kolei dwie różne konfiguracje podłogi, walcząc z efektem morświnowania. W przypadku George'a Russella problem zdawał się nie ustępować. Bolid wciąż podskakiwał u końca prostych - na tyle mocno, że w pewnym momencie odpadł z niego element pakietu aerodynamicznego. Dodatkowo Brytyjczyk przyznawał, że konstrukcja zdaje się być bardzo wrażliwa na silne podmuchy wiatru.
Tymczasem na czele tabeli znajdowało się nazwisko Maxa Verstappena, który dysponował czasem 1:34,783s. Za urzędującym mistrzem świata plasowali się Alonso oraz Sergio Perez. Niedługo później Holender poprawił osobisty rekord na 1:34,742s a jego zespołowy kolega wskoczył na P2 ze stratą trzech dziesiątych sekundy.
Czwarta pozycja należała do Ocona, za którym ujrzeć można było duet Ferrari - Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza, których rozdzielał Lando Norris. Ósme i dziesiąte miejsce zarezerwowane było z kolei dla Hamiltona i Russella. Pomiędzy nimi znajdował się Daniel Ricciardo.
Sesja nie układała się po myśli Valtteriego Bottasa, który na kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę miał na koncie tylko jedno okrążenie instalacyjne. Jego kolega z ekipy - Guanyu Zhou, znajdował się wtedy na osiemnastej lokacie z trzynastoma okrążeniami na koncie. Znaczący awans odnotował chwilę później Nico Hulkenberg, zastępujący w AMR22 Sebastiana Vettela. Podczas stintu na miękkich oponach Niemiec wskoczył na ósmą pozycję.
Gdy "czerwone" Pirelli PZero zaczęły pojawiać się w kolejnych bolidach, w klasyfikacji doszło do licznych przetasowań - także na samym czele. Wynik Verstappena poprawili Russell, Sainz, Leclerc oraz Gasly, który mógł pochwalić się wynikiem 1:34,193s. Znajdujący się za nim kierowcy Scuderii mieli jednak w swych bolidach nie miękką, ale pośrednią mieszankę.
Progresu dokonał także Hamilton - w przypadku siedmiokrotnego mistrza świata wystarczył on tylko na siódme miejsce. Mówiąc o postępach warto także wspomnieć o mechanikach Alfy Romeo, którzy na siedem minut przed końcem zajęć usunęli usterkę techniczną w bolidzie Bottasa. Po kolejnym okrążeniu instalacyjnym były zawodnik Mercedesa ponownie powrócił do garażu szwajcarskiej ekipy. Problemy z pracą jednostki napędowej nie ustawały.
Ostatecznie w czołowej dziesiątce znaleźli się Gasly, Leclerc, Sainz, Russell, Verstappen, Stroll, Hamilton, Tsunoda oraz Perez.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT03 | 1:34,193 | 23 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari F1-75 | 1:34,557 | 0,364 | 0,364 | 22 | |
3 | Carlos Sainz (55) | Ferrari F1-75 | 1:34,611 | 0,418 | 0,054 | 23 | |
4 | George Russell (63) | Mercedes-AMG F1 W13 | 1:34,629 | 0,436 | 0,018 | 23 | |
5 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB18 | 1:34,742 | 0,549 | 0,113 | 22 | |
6 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR22 | 1:34,814 | 0,621 | 0,072 | 22 | |
7 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes-AMG F1 W13 | 1:34,943 | 0,750 | 0,129 | 17 | |
8 | Fernando Alonso (14) | Alpine A522 | 1:35,000 | 0,807 | 0,057 | 14 | |
9 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT03 | 1:35,028 | 0,835 | 0,028 | 20 | |
10 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB18 | 1:35,050 | 0,857 | 0,022 | 23 | |
11 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C42 | 1:35,053 | 0,860 | 0,003 | 20 | |
12 | Esteban Ocon (31) | Alpine A522 | 1:35,151 | 0,958 | 0,098 | 15 | |
13 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW44 | 1:35,644 | 1,451 | 0,493 | 15 | |
14 | Nico Hulkenberg (27) | Aston Martin AMR22 | 1:35,815 | 1,622 | 0,171 | 23 | |
15 | Alexander Albon (23) | Williams FW44 | 1:35,923 | 1,730 | 0,108 | 17 | |
16 | Lando Norris (4) | McLaren MCL36 | 1:36,304 | 2,111 | 0,381 | 22 | |
17 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL36 | 1:36,402 | 2,209 | 0,098 | 20 | |
18 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-22 | 1:36,536 | 2,343 | 0,134 | 23 | |
19 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-22 | 1:36,804 | 2,611 | 0,268 | 21 | |
20 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C42 | - | - | - | 2 |
107% najlepszego czasu: 1:40,786