Światło STOP w bolidach Formuły 1?

Rozwiązanie takie wypróbowywało kilka zespołów podczas ostatnich testów w Bahrajnie
04.03.0719:49
Bartosz Orłowski
3899wyświetlenia

Kilka zespołów Formuły Jeden podczas ostatnich testów w Bahrajnie wypróbowywało użycie połowy tylnego światła deszczowego do sygnalizacji wciśnięcia pedału hamulca.

Według nieoficjalnych doniesień system taki sprawdzały na torze Sakhir zespoły Renault, McLaren, Toyota, Super Aguri i Ferrari, a nie wykluczone, że także i pozostałe stajnie uczestniczące w tych testach.

Wiadomość ta doprowadziła od razu do pojawienia się plotek, iż ciało zarządzające sportem może planować wprowadzenie w najbliższej przyszłości światła STOP w Formule 1 w celu poprawy bezpieczeństwa na torach.

Źródło: F1-Live.com

KOMENTARZE

22
MP4-21
07.03.2007 12:12
Mysle, ze to bylby dobry pomysl bo w niejednym bolidzie takie swiatlo STOP uratowaloby przedniego nosa
Maraz
06.03.2007 12:32
Myślę, że chodziło po prostu o użycie tego przy większej ilości bolidów na torze i ewentualnie wysłuchanie opinii kierowców na ten temat, żeby się przekonać czy jest sens to wprowadzać.
rmn
05.03.2007 04:29
"Testowaly swiatlo stop" strasznie to powaznie brzmi:) Mysle, ze dla takich zespolow wykonanie i sprawdzenie swiatla stop jest raczej trywialna rzecza:) Nie chodzi o gamoni ( najlepsi wjezdzaja w d.. innym na starcie ) tylko o sposob w jaki pracuje ludzki wzrok i mozg podczas oceny odleglosci.
Maraz
05.03.2007 01:43
Zespoły Renault i Ferrari potwierdziły, że testowały światło STOP, ale zapewniają, że nie będzie ono używane w tym sezonie.
Jakuzo
05.03.2007 01:41
Tak po namysle - niech bedzie jak jest. W F1 nie jezdza gamonie (poza wyjatkami), ktorzy nie umieja przewidziec sytuacji na starcie...
rmn
05.03.2007 01:38
duzo kolizji przy starcie jest tez na koncu stawki poniewaz kierowcy nie widza czy tlok przed nimi jeszcze hamuje czy juz sie rzoluznia i mozna opoznic hamownie..
RENO
05.03.2007 10:21
i przyczyniłą się do odejscia JPM :(:(
deeze
05.03.2007 09:41
Pussik...zastanowiłabyś się choć raz zanim coś napiszesz. Jemu chodzi o zatłoczony tor przy starcie - może udałoby się uniknąć kolizji, chociażby takich, jak Kimi-Montoya w USA, która zrodziła największy karambol tamtego sezonu.
Pussik
05.03.2007 09:10
Przy starcie to się raczej nie hamuje. o.O
rmn
05.03.2007 08:40
czas pomiedzy nacisnieciem hamulca a zapaleniem sie swiatla jest pomijalnie maly ( nawet dla kierowcow w F1! ) moim zdaniem to te swiatla moga byc naprawde pomocne przy starcie..
tt
05.03.2007 07:47
1s to w rzeczywistości suma dwóch czasów czasu opóźnienia układu hamulcowego (ok 0,35s) i czasu reakcji kierowcy na powstanie stanu zagrożenia ( ok. 0,65), gdy ma on wzmożoną czujność. oczywiście obydwa czasy to średnie statystyczne. nie tyczą się samochodów i kierowców F1. Trzeba natomiast uwzględnić czas pomiędzy włączeniem hamulca, a zapaleniem się lampy (pewnie będą to diody).
Pussik
05.03.2007 12:56
Informacje o 1s podawali w głupkowatym progrmaie na TVN Turbo. BOlid F1 po potrafi w 1s prawie 100m zrobic.
RENO
04.03.2007 09:54
a tak wogóle to ostatnio dużo zespołów używało zielonego światła, orientuje się ktoś czy będzie używane w czasie sezonu???
marrcus
04.03.2007 09:32
taa mrugacze, to ci sie udalo mkpol
rafaello85
04.03.2007 08:57
klakson bylby fajny:D Trąbili by maruderom żeby zjechali z drogi:D:D:D
kszyh2404
04.03.2007 08:25
ciekawe od kiedy swiatla mijania
stanson1980
04.03.2007 08:17
Czas reakcji dobrego kierowcy to okolo 0,3 sekundy (a u panow w Formule 1 pewnie okolo 0.2), gdyby ludzie reagowali na normalnych drogach po sekundzie to by chyba jakas masakra byla. Nie wiem skad masz takie informacje.
Jakuzo
04.03.2007 08:08
Aquos - tu nie chodzi o czas reakcji, bo kazdy kogo wypuszcza na tor, to zna jego konfiguracje :) Ale moze np. dzieki tym swiatlom udaloby sie uniknac takiej sytuacji jak Kimi/Speed czy tam Liuzzi podczas Hungaro.
kuba_new
04.03.2007 07:58
to moze jesze kierunkowskazy by sie przydaly a nastepnie pasy ruchu na torze i znaki zakazu wyprzedzania
mkpol
04.03.2007 07:53
Jeszcze kierunkowskazy, żeby kierowca wiedział, że ktoś go będzie wyprzedzał i z której strony to nastąpi. No i oczywiście klaksony, żeby zganiać z drogi maruderów i ostrzegać pieszych.
Aquos
04.03.2007 07:50
Nie wiem czy to wiele pomoże. Średni czas reakcji liczony od momentu zobaczenia światła stop do wciśnięcia hamulca to 1 sekunda. Nawet biorąc pod uwagę, że kierowcy F1 mają o wiele szybsze reakcje od przeciętnych (załóżmy, że wcisną hamulec w 0,5 sek od zauważenia światłą), to przy prędkościach z jakimi się poruszają i tak jest to o wiele za długo. Ale czemu nie spróbować, skoro może to choć odrobinę pomóc.
Jakuzo
04.03.2007 07:12
Czemu nie, przynajmniej widzowie beda widziec gdzie kto hamuje. Chociaz przy predkosciach F1, to trudno bedzie dojrzec :)