Gasenko o pierwszych testach w Formule Renault 2.0

Andrzej zakończył dziś w Oschersleben pierwszą sesję testową z zespołem MotoPark Academy
21.03.0715:43
Biuro Prasowe Andrzeja Gasenki
1632wyświetlenia

Andrzej Gasenko zakończył dziś w Oschersleben pierwszą serię testów z zespołem MotoPark Academy przed sezonem Formuły 2000 World Series by Renault.

W Niemczech przez trzy dni Andrzej Gasenko testował nowy bolid, w którym będzie startował w serii wyścigów Formuły 2000 World Series by Renault. Jazdy odbywały się w dość trudnych warunkach - było zimno, tor był brudny, a nowe bolidy początkowo sprawiały trochę kłopotu. Na szczęście wyciek wody z systemu chłodzenia został szybko usunięty i Gasenko mógł sprawdzić, jak auto sprawuje się na torze.

W porównaniu do modelu, którym jeździłem w zeszłym roku we Francji na torze Paul Ricard różnica jest wyraźna. Samochód jest bardziej stabilny w szybkich zakrętach, gdzie potrzebna jest duża siła nacisku, a na prostych czuć, że auto ma mocniejszy silnik. - ocenia Gasenko.

Kierowca pojechał też zapoznać się z torem Motopark Arena, na którym we wrześniu odbędzie się wyścig Formuły 2000 World Series by Renault. To ciekawy tor, jeden z lepszych w Niemczech. Udana kombinacja szybkich zakrętów i wolnych, technicznych sekcji. - uważa Gasenko, który jako pierwszy miał okazję przejechać go w nowej konfiguracji. Na pierwszym zakręcie był łagodny łuk, a jest wolna szykana, dlatego trudno porównać czasy okrążeń z wynikami innych kierowców z zeszłego sezonu.

Andrzej Gaseno podkreśla, że ten test był na "rozruszanie po zimie". Musiałem przypomnieć sobie, jak się prowadzi bolid. Dopiero kolejne sesje będą poświęcone pracy nad techniką jazdy. - dodaje. Nie znaczy to jednak, że młody kierowca już teraz nie starał się poprawić swojego zachowania na torze. Na pewno muszę popracować nad momentem hamowania, wcześniej odpuszczać pedał i szybciej wchodzić w zakręty.

Mniej skromny w ocenie jest Wiktor Gasenko, ojciec Andrzeja, który towarzyszył mu na torze i sam też ma wyścigowe doświadczenie. Po Andrzeju na tor wjechały 415-konne Porsche i tylko na prostych były szybsze. - mówi z dumą.

Źródło: Biuro Prasowe Andrzeja Gasenki

KOMENTARZE

9
jacek2601
21.03.2007 11:04
To znaczy że jest dobry.
Poolek
21.03.2007 10:31
Powiedzieli, że było szybsze tylko na prostej, więc o co chodzi? Przecież wiadomo, że samochód bez siły dociskowej (lub z bardzo małą siłą) i mocniejszym silnikiem będzie szybszy na długich prostych.
Mac1602
21.03.2007 08:25
"owca: widocznie bolidy Formuły 2000 World Series by Renault dysponują niewiele mniejsza mocą niz 415-konne Porsche ;P" F3 bije Porsche (dowolne) na głowę, dlaczego F.Renault (z poprawionym aero) miało by nie bić? Żadne Porsche nie pojedzie w zakręcie tak jak bolid. Porównaj sobie choćby czasy polskich formuł (20 letnie?) i Porsche z Poznania czy Kielc...
oligator
21.03.2007 07:36
jest z tego co wiem ( i widzialem w Le Mans na WSbR 2006) to FR2.0 ma niecale 200 km (dokladnie 191), no i szczerze mowiac wizualnie 'ciagna sie' na torze (FR3.5 maja 425 koni, czyli ponad dwa razy wiecej). Ale przynajmniej na pierwszyù zakrecxie jest zawsze ciekawiej : zawsze im nizsza predkosc tym wiecej bolidow sie zmiesci kolo siebie :)
Phaedra
21.03.2007 04:03
Powodzenia na drodze do F1
Maraz
21.03.2007 03:22
No ja często się z tym spotykam, że całość określana jest jako World Series by Renault, czy jest mowa o FR3.5 czy FR2.0. Wiadomo, że ludziom z PR to jest na rękę, no ale tak czy inaczej FR2.0 to przedszkole dla 3.5 i niedaleka do niej droga :)
owca
21.03.2007 03:16
widocznie bolidy Formuły 2000 World Series by Renault dysponują niewiele mniejsza mocą niz 415-konne Porsche ;P brawo Andrzej! rozwijaj sie i rośnij nam w siłe :) jak awansujesz do jakiejś wyższej serii wyścigowej to bede śledził Twoje poczynania i Ci kibicował! do tego czasu mocno trzymał za Ciebie kciuki, dawaj dawaj :)
jędruś
21.03.2007 03:14
World Series by Renault 3.5 Kubica jeżdził chyba w mocniejszej modmianie? Może Gasenko za kilka lat trafi do F1 ? Kto wie....?
Arczyn
21.03.2007 02:55
Ale sobie dodają... :] World Series jest tam gdzie w 2005 jeździł Kubica, dla FR2.0 jest Eurocup :P Tym niemniej życzę powodzenia ;)