Honda podsumowuje swoje testy w Malezji

"Zmierzamy we właściwym kierunku, jednak musimy jeszcze wiele rzeczy ulepszyć"
31.03.0714:51
Menuna & Maraz
2209wyświetlenia

Honda zakończyła wczoraj swoje czterodniowe przygotowania do najbliższego Grand Prix, które odbędzie się w przyszłym tygodniu w Malezji. Testy na torze Sepang miały początkowo trwać tylko trzy dni, ale niekorzystne warunki pogodowe w czwartek skłoniły zespoły w nich uczestniczące do zmiany planów.

Rubens Barrichello rozpoczął testy we wtorek od sprawdzenia nowych udoskonaleń aerodynamicznych do bolidu RA107. Brazylijczyk przejechał 83 okrążenia po oferującym z każdym kolejnym przejazdem coraz lepszą przyczepność torze, sprawdzając przydatność nowych rozwiązań głównie na dłuższych dystansach.

Środowe testy Barrichello zaczął od przygotowania ustawień bolidu na nagumowany tor. Niestety, kiedy rozpoczął swoje pierwsze pełne okrążenie, w jego samochodzie nastąpiła awaria silnika. Po zamontowaniu nowej jednostki napędowej Rubens zakończył testy nowego pakietu aerodynamiczne, przejeżdżając w sumie 35 okrążeń i po południu przekazał RA107 w ręce Jensona Buttona, który przejechał 24 okrążenia przygotowując się do swojego pełnego dnia testów czwartek.


Nocne opady deszczu spowodowały, że tor przez większość część porannej sesji w czwartek był mokry. Nie zraziło to jednak Brytyjczyka, który dzięki temu miał po raz pierwszy okazję poprowadzić RA107 na deszczowych oponach. Po wyschnięciu toru Jenson przeprowadził dalsze testy nowego pakietu aero, pracując jednocześnie nad mechanicznymi ustawieniami auta, zanim ponownie zaczął padać deszcz. Później zaliczył jeszcze dwa przejazdy na deszczowych oponach i jego łączny dorobek wyniósł w czwartek 95 okrążeń.

W piątkowy poranek Button zakończył swój program testów aerodynamicznych, przejeżdżając po suchym torze 37 okrążeń. Po południu samochód przejął kierowcy testowy Christian Klien, jednak jego jazdę ograniczyły kolejne intensywne opady deszczu, z powodu których Austriak przejechał zaledwie 24 okrążenia.

Jenson Button:
W tym tygodniu testowaliśmy głównie nowe części aero, próbując rozwiązać niektóre z problemów, jakie mieliśmy w Australii. Bolid spisuje się zdecydowanie lepiej na torze Sepang, częściowo z powodu tego, że stabilność podczas hamowania nie odgrywa tu aż tak istotnej roli, ale jest to także zasługa postępu dokonanego przez nas w tym tygodniu. Oczywiście nie rozwiązaliśmy jeszcze wszystkich trapiących nas problemów i nadal czeka nas dużo pracy, ale wykonaliśmy mały krok naprzód. Pogoda była dosyć zmienna, ale dzięki temu po raz pierwszy mogłem wypróbować zachowanie bolidu RA107 na deszczowych oponach.

Rubens Barrichello:
Mieliśmy bardzo napięty program testów na torze Sepang w tym tygodniu, którego celem była poprawa osiągów samochodu po słabym występie w Australii. Pracowaliśmy głównie nad aerodynamiką i systemami kontrolnymi, co pozwoliło nam uzyskać kilka wskazówek na temat tego jaką drogą powinniśmy podążyć. Nowe elementy aero poprawiły nieco balans samochodu, ale zdajemy sobie sprawę, że jest jeszcze sporo do zrobienia.


Jacky Eeckelaert, szef działu inżynierii:
Nasz program czterodniowych testów na torze Sepang był w głównej mierze poświęcony na rozwój aerodynamiki. Jak już powiedzieli sami kierowcy, zmierzamy we właściwym kierunku, jednak musimy jeszcze wiele rzeczy ulepszyć, aby samochód stał się konkurencyjny. Przetestowaliśmy również kilka nowych pomysłów w elektronicznych systemach kontrolnych, które przyniosły pozytywny rezultat. Będziemy teraz pracować tak ciężko jak to tylko możliwe, aby uzyskać dobre rezultaty w pozostałych dwóch wyjazdowych wyścigach w Malezji i Bahrajnie.

Źródło: HondaRacingF1.com

KOMENTARZE

7
sniezek
05.04.2007 04:53
Honda - The power of dream!
woyteck
31.03.2007 09:59
im9ulse -> z ust mi to wyjąłeś! też czekam na ich zwycieską formę.. ale przestałem się już emocjonować bo światełka w tunelu wciąż nie widać :-(
im9ulse
31.03.2007 06:20
narf -> w 2008 juz go w Hondzie nie bedzie...zaloze sie o wszystko ;> Zreszta caly ten news traktuje z przymrozeniem psycho fana - ilez to juz razy obiecywali mistrzostwo ;) a ja jak glupek ciagle czekam wiernie im kibicujac
jędruś
31.03.2007 04:26
Ciekawe ciekawe co oni w aero poprawili... Już niedługo się o tym przekonamy.
narf
31.03.2007 03:32
w 2008 rubens znowu bedzie nas raczyl wypowiedziami typu "musze sie przyzwyczaic do" (w 2006 do zespolu, w 2007 do opon, a w 2008 do praku tc - zawsze cos wymysli) i "jest coraz lepiej, ale jestesmy poza czolowka, wiec zdajemy sobie sprawe, ze jest jeszcze sporo do zrobienia" bla bla bla. w f1racing byl wywiad z buttonem oraz haydenem i jens mowil, ze rubinho dosc mocno polega na systemie kontroli trakcji, takze barrichello juz raczej do (rychlego?) konca kariery bedzie sie "szwendal" poza pierwsza 10tka..
Jakuzo
31.03.2007 02:12
A skad mozesz to wiedziec...
rakes
31.03.2007 01:38
Od przyszłego sezonu "wchodzi" zakaz używania systemu kontroli trakcji Podejrzewam, że wyjdzie to Hondzie na dobre bo ich system do najlepszych nie należy :)