Marko: Za nami imponujący dzień
80-latek jest zachwycony tym, jak RB20 reagowało na zmiany ustawień.
21.02.2420:28
941wyświetlenia
Embed from Getty Images
Dr Helmut Marko nie ukrywał zadowolenia z nowej konstrukcji Red Bull Racing - RB20 - po
Zgodnie z oczekiwaniami, Max Verstappen okazał się najszybszym kierowcą pierwszego dnia przedsezonowych testów na torze Sakhir. Broniący tytułu Holender wyprzedził drugiego Lando Norrisa o 1,140 sekundy, pokonując przy tym aż 142 okrążenia obiektu w Bahrajnie.
Tegoroczna konstrukcja stajni z Milton Keynes - RB20 - znacząco różni się od swojego poprzednika. Konsultant RBR, Helmut Marko, stwierdził jednak, że nowy samochód dobrze zareagował na zmiany.
Dopytany o podejście Verstappena, Marko odparł:
Austriak przyznaje jednocześnie, że zespół zaryzykował, dokonując tak radykalnej zmiany między sezonami.
Zapytany z kolei o to, czy spodziewał się więcej po rywalach, Marko odpowiedział:
Austriak nie spodziewa się jednak, by konkurencja zdecydowała się na rychłe skopiowanie rozwiązań zastosowanych w RB20.
Max Verstappen podziela tymczasem słowa Marko odnośnie dobrego reagowania RB20 na zmiany.
Dr Helmut Marko nie ukrywał zadowolenia z nowej konstrukcji Red Bull Racing - RB20 - po
po bardzo imponującympierwszym dniu testów w Bahrajnie.
Zgodnie z oczekiwaniami, Max Verstappen okazał się najszybszym kierowcą pierwszego dnia przedsezonowych testów na torze Sakhir. Broniący tytułu Holender wyprzedził drugiego Lando Norrisa o 1,140 sekundy, pokonując przy tym aż 142 okrążenia obiektu w Bahrajnie.
Tegoroczna konstrukcja stajni z Milton Keynes - RB20 - znacząco różni się od swojego poprzednika. Konsultant RBR, Helmut Marko, stwierdził jednak, że nowy samochód dobrze zareagował na zmiany.
Bardzo, bardzo, bardzo imponujące- powiedział Austriak.
Przejechaliśmy 142 okrążenia, bez żadnych większych problemów. Nasz koncept działa. To po pierwsze. Samochód reaguje, my się rozwijamy. Tak, to wygląda dobrze.
Dopytany o podejście Verstappena, Marko odparł:
Pozytywne. Niezależnie od zmian, jakie wprowadziliśmy i czego byśmy nie próbowali, samochód reagował, a jeśli już, to lekko go dostrajaliśmy. Wszyscy uśmiechamy się szeroko.
Austriak przyznaje jednocześnie, że zespół zaryzykował, dokonując tak radykalnej zmiany między sezonami.
Oczywiście, to zawsze jest ryzyko. Jeśli spojrzymy na Mercedesa, to mieli pewne problemy, a nasz samochód działał już od pierwszego kółka. Jesteśmy więc dumni i zadowoleni.
Ponadto, niezawodność jest niesamowita. Oprócz tego, jeśli chodzi o pracę opon, to znów - Ferrari ma więcej problemów niż my. McLaren też wydaje się być nieco nerwowy. Mercedes? Nie wiem, co zrobili. Oczywiście są szybsi, niż to, co dzisiaj pokazali. Możemy być jednak pewni siebie.
Zapytany z kolei o to, czy spodziewał się więcej po rywalach, Marko odpowiedział:
Myślę, że nie spodziewali się tego, co zrobimy my. Co mogę powiedzieć? Wszystkie samochody wyglądają jak nasz zeszłoroczny.
Austriak nie spodziewa się jednak, by konkurencja zdecydowała się na rychłe skopiowanie rozwiązań zastosowanych w RB20.
Opracowanie takiej koncepcji zajmuje trochę czasu.
Max Verstappen podziela tymczasem słowa Marko odnośnie dobrego reagowania RB20 na zmiany.
Zaliczyliśmy mnóstwo okrążeń i próbowaliśmy różnych rzeczy z samochodem, co jest bardzo ważne. Generalnie jesteśmy więc zadowoleni z tego, jak nam poszło- powiedział trzykrotny mistrz świata.
Pierwszych kilka kółek po zimowej przerwie zawsze jest trochę zaskakujących, ale potem szybko łapiesz odpowiedni rytm i przyzwyczajasz się. Generalnie samochód reagował bardzo dobrze, a biorąc pod uwagę to, że to tylko testy, to mieliśmy niezły dzień.
Jeśli chodzi o jutro, to rozmawiamy z inżynierami o naszych planach, a ja nie mogę się doczekać powrotu za kierownicę po południu.