Leo Ress odszedł z zespołu Sauber

27.12.0200:00
Marek Roczniak
2229wyświetlenia

Leo Ress współpracę z zespołem Sauber rozpoczął w 1983 roku, projektując samochód sportowy Sauber-BMW C7, którego przeznaczeniem był udział w wyścigach wytrzymałościowych, głównie w Le Mans 24 godziny. Kolejne zaprojektowane przez niemieckiego inżyniera samochody - C8, C9, C11 i C 291 (za kierownicą tego ostatniego zasiadał między innymi Michael Schumacher) odnosiły coraz większe sukcesy i w 1992 roku otrzymał on zadanie zaprojektowania pierwszego bolidu Formuły Jeden dla zespołu Sauber, oznaczonego symbolem C12. Ress zaprojektował także pięć kolejnych bolidów (od C13 do C17), a tuż przed rozpoczęciem sezonu 1998 awansował na stanowisko dyrektora technicznego. Stanowisko to piastował jednak dosyć krótko, gdyż już na początku sezonu 2000 został zastąpiony przez obecnego dyrektora technicznego - Willy'ego Rampfa. Od tego momentu pracował w dziale badawczo-rozwojowym szwajcarskiej stajni. Powodem, dla którego Ress postanowił zakończyć trwającą blisko 20 lat współpracę z Peterem Sauberem, jest poszukiwanie nowych wyzwań. Według nieoficjalnych źródeł nowym pracodawcą dla 51-letniego Niemca jest Honda, co może świadczyć o tym, iż japoński koncern samochodowy nadal myśli o skonstruowaniu własnego bolidu Formuły Jeden.