Bridgestone potwierdza mieszanki opon na kolejne wyścigi

Japoński producent wybrał opony na wyścigi od GP Kanady do GP Wielkiej Brytanii
20.04.0714:45
Marek Roczniak
1308wyświetlenia

Firma Bridgestone - wyłączny dostawca opon dla Formuły 1 począwszy od tego sezonu - ogłosiła dzisiaj specyfikacje opon na kolejne cztery wyścigi: od Grand Prix Kanady (10 czerwca) do Grand Prix Wielkiej Brytanii (8 lipca).

Po bezproblemowym debiucie mieszanek miękkiej i średniej w Australii, a także twardej w GP Malezji i Bahrajnu, gdzie "opcjonalną" (z białym paskiem) specyfikacją była średnia, w najbliższym wyścigu na torze Catalunya zgodnie z wcześniejszym planem użyte zostaną ponownie średnie i twarde opony.

W Monako zadebiutuje najbardziej miękka mieszanka ze wszystkich czterech przygotowanych przez japońskiego producenta na sezon 2007, z których na każde GP wybierane są dwie. Następnie w GP Stanów Zjednoczonych i Francji - podobnie jak w Australii - użyte zostaną opony miękkie i średnie, natomiast w dziewiątej rundzie sezonu na torze Silverstone kierowcy będą korzystali z dwóch najtwardszych mieszanek.


Kees van de Grint tak tłumaczy ogłaszanie specyfikacji tylko na kilka najbliższych wyścigów: Ważne jest, abyśmy stale monitorowali osiągi opon i to, jak dobrze zespoły dostosowują się do nich. Naszym celem jest zadbanie o dobór odpowiednich opon zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i dostosowania do wymogów poszczególnych torów.

Podczas przedsezonowych testów byliśmy w stanie potwierdzić specyfikacje na pierwszych pięć wyścigów. Informacje uzyskane z trzech pierwszych z nich zostały wzięte pod uwagę przy wyborze na cztery kolejne rundy sezonu. Ogłoszenie ich już teraz umożliwi zespołom wcześniejsze zastanowienie się nad wyborem strategii opon na nadchodzące wyścigi.

Potwierdzone mieszanki opon na wyścigi w sezonie 2007
Grand Prix         Tor@Supermiękka@Miękka@Średnia@Twarda@Strategie
1AustraliiAlbert ParkXXzobacz
1MalezjiSepangXXzobacz
1BahrajnuSakhirXXzobacz
1HiszpaniiCatalunyaXXzobacz
1MonakoMonte CarloXXzobacz
1KanadaGilles VilleneuveXXzobacz
1USAIndianapolisXX
1FrancjiMagny-CoursXX
1Wielkiej BrytaniiSilverstoneXX
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

8
Pussik
20.04.2007 11:08
rmn, od naszych polskich dziennikarzy. Która, no mówili, że miększa jest woliejsza na łukach. Aczkolwiek wydaje mi się, ze jest conajmniej tak samo szybka jak twardsza mieszanka, lecz ulega uślizgom. Można nazwać ją "wolniejszą w łukach" w kontekście i porównaniu do "szybkości na prostych". W moim odczuciu różnica między twardą a miękką mieszanką objawiała się w bahrainie wyłącznie na prostych.
Matador
20.04.2007 06:54
moim skromnym zdaniem wyłączność na dostawę opon powoduje brak rozwoju tego elementu (jakże ważnego) i problemy tych zespołóch które w poprzednich sezonach nie korzystały z Bridgestone.. Z drugiej strony wszyscy mają równo i to jest ok - ale tylko teoretycznie z powodu jak wyżej. Ale widać że w przyszłości z F1 zrobi się jakiś cykl typu WCR... Najbierw opony... później komputer strujący silnikiem... a później co?? Może hamulce, silniki, aero, zawieszenie itd..
rmn
20.04.2007 04:33
"Miękkie mieszanki wbrew pozorom, mają przewagę nad twardymi na prostych, a gorzej trzymają na zakrętach (tzn pewnie trzymają tka samo lub ciut lepiej, ale mają tedencje do uślizgów). " Czyli które sa lepsze w zakretach?:P Skad te informacje? W uproszczeniu im lepsza przyczepnosc tym wolniejsza opona poniewaz stawia większy opór. No chyba, ze miekkie się deformują na prostych ale myślę, że różnica między miekkimi a twardymi pod tym względem jest minimalna. jędruś przyczepność jest mniejsz ponieważ jest jeden dostawca opon ( brak rywalizacji ) a nie dlatego, że Bridgstone nie potrafi zrobić lepszych opon.
jędruś
20.04.2007 03:47
Bo przyczepność z opon jest znacznie mniejsza niż z Mischelin, i takie Renault może zacząć szukać jakiejś alternatywy.
Pussik
20.04.2007 03:03
Jędruś, a tak właściwie to czemu tak?
jędruś
20.04.2007 02:20
No zobaczymy czy te opony z Brigstone jeszcze długo jako wyłączny dostawca pociągnie...
Marcin
20.04.2007 01:41
a gdyby tak sam wybór mieszanki pozostawić dla kierowców,hmm dopiero by było ciekawie
Pussik
20.04.2007 01:32
Ciekawe czy któreś opony faworyzują Ferrari, a któreś McLarena. Niby Ferrari miało się ok w Malejzi na twardych, ale np. w Australii twardych mieszanek brakowało. Miękkie mieszanki wbrew pozorom, mają przewagę nad twardymi na prostych, a gorzej trzymają na zakrętach (tzn pewnie trzymają tka samo lub ciut lepiej, ale mają tedencje do uślizgów). Supermiękka mieszanka w połaczeniu z szybkim torem w Kanadzie... :] ciekawe ile wyciągną.