Watanabe: Honda zmaga się z rozwojem jednostki na sezon 2026

Obawy producenta mają szczególnie dotyczyć MGU-K oraz baterii.
30.01.2518:32
Mateusz Szymkiewicz
325wyświetlenia
Embed from Getty Images

Prezes Honda Racing Corporation - Koji Watanabe, ujawnił, że producent napotkał już problemy przy rozwoju jednostki napędowej na sezon 2026.

Japoński koncern od przyszłorocznej kampanii oficjalnie wraca do Formuły 1 z Astonem Martinem, wcześniej wycofując swoje wsparcie dla programu Grand Prix po sezonie 2021. Aktualnie pakiety Hondy rywalizują pod szyldem Red Bull Powertrains, choć siedziba w Sakurze utrzymała wsparcie dla jednostek oraz samą ich produkcję.

Dla pełnego powrotu Hondy kluczowa była decyzja o porzuceniu rozwoju MGU-H, zwiększając przy tym znaczenie generatora energii kinetycznej. Ponadto sam silnik spalinowy będzie od sezonu 2026 zasilany neutralnym paliwem.

Jak jednak przyznaje Koji Watanabe z HRC, pomimo faktu, że kolejna generacja jednostek jest ewolucją aktualnie stosowanej technologii, na hamowni już napotkano istotne trudności w pracach rozwojowych.

Zmagamy się. Aktualnie robimy co w naszej mocy, by zapewnić jak najlepsze wyniki w kolejnym roku - powiedział prezes Honda Racing Corporation, obecny podczas wyścigu Daytona. Wszystko jest dla nas świeże. Nowy motor wymaga mocy 355 kilowatów i jego rozmiar musi być naprawdę kompaktowy. Jednostka wymaga również lekkich baterii, których rozwój nie należy do najłatwiejszych. Musimy wydobyć ogromną moc z naprawdę niewielkiej jednostki. To bardzo trudny projekt, ale staramy się jak tylko możemy.