Norris na czele w pierwszym treningu na torze Sakhir
Drugie miejsce dla Gasly'ego, trzecie dla Hamiltona.
11.04.2514:37
2120wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lando Norris odnotował najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Bahrajnu.
Chociaż ze względu na dzienne warunki sesja nie była zbyt reprezentatywna w zakresie osiągów, po trzech minutach od jej rozpoczęcia na torze zameldowali się wszyscy kierowcy. Duża w tym zasługa juniorów, którzy zasiedli za sterami bolidów Astona Martina, Mercedesa, Red Bulla, Ferrari, Williamsa i Haasa.
Pechowo zajęcia rozpoczął Antonelli, który po nieco ponad 5 minutach zgłosił brak mocy silnika i powoli zjechał do alei serwisowej. W tym czasie na czele tabeli plasował się Norris z rezultatem 1:35,674s. Na dwóch kolejnych pozycjach znajdowali się Albon i Ocon.
Hamilton, który rozpoczynał realizację programu na twardych oponach, miał poważne problemy z przyczepnością, czemu wyraźnie dawał znać w komunikacji radiowej z Ferrari.
Niezadowolony z pracy bolidu był także Tsunoda, który zwracał uwagę na bardzo leniwą pracę przepustnicy. Japończyk zajmował siódme miejsce w tabeli, przed Hamiltonem, Doohanem i Lawsonem. Z kolei przed nim ujrzeć można było Norrisa (1:35,249s), Albona, Gasly'ego, Piastriego, Hulkenberga i Ocona.
Gdy w drugiej połowie treningu zespoły przeszły na miękkie opony, wyniki uległy znacznej poprawie. Jako pierwsi „czerwone” ogumienie PZero otrzymali zawodnicy Saubera. Hulkenberg odnotował rezultat 1:34,2s podczas gdy Bortoleto był o sekundę wolniejszy. Później prowadzenie w tabeli przejął Gasly z czasem 1:33,442s.
W garażu Mercedesa mechanicy walczyli z usterką w bolidzie Antonelliego. Według relacji reportera Sky - Teda Kravitza, mechanicy niemieckiej stajni mieli problemy z odseparowaniem silnika od skrzyni biegów.
Na kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę, mało brakowało a w trzynastym zakręcie doszłoby do kolizji bolidów Williamsa. Albon, znajdujący się na wolnym okrążeniu, nie zostawił miejsca dla walczącego z czasem Browninga, który przy wysokiej prędkości musiał ratować się wyjazdem na utwardzone pustynne pobocze. Incydent ten został odnotowany przez sędziów.
Oficjele FIA zbadają także drugie zdarzenie - tym razem z alei serwisowej, gdzie Tsunoda wyprzedził Albona, który został wypuszczony ze stanowiska tuż przed nim.
W tabeli czas Gasly'ego przebił Norris. Lider mistrzostw powrócił na P1 z wynikiem 1:33,204s. TOP3 uzupełnił Hamilton. Brytyjczyk osiągnął na miękkich oponach rezultat gorszy o prawie 0,6s od poziomu P1. Za gwiazdą Ferrari sklasyfikowani zostali Albon, Ocon, Hulkenberg, Doohan, Lawson, Tsunoda i Piastri.
Najlepszy wynik spośród juniorów wykręcił Browning, którego strata do Norrisa zamknęła się w 1,7s.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 45°C
Prędkość wiatru: 4,6 km/h
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho
Lando Norris odnotował najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Bahrajnu.
Chociaż ze względu na dzienne warunki sesja nie była zbyt reprezentatywna w zakresie osiągów, po trzech minutach od jej rozpoczęcia na torze zameldowali się wszyscy kierowcy. Duża w tym zasługa juniorów, którzy zasiedli za sterami bolidów Astona Martina, Mercedesa, Red Bulla, Ferrari, Williamsa i Haasa.
Pechowo zajęcia rozpoczął Antonelli, który po nieco ponad 5 minutach zgłosił brak mocy silnika i powoli zjechał do alei serwisowej. W tym czasie na czele tabeli plasował się Norris z rezultatem 1:35,674s. Na dwóch kolejnych pozycjach znajdowali się Albon i Ocon.
Hamilton, który rozpoczynał realizację programu na twardych oponach, miał poważne problemy z przyczepnością, czemu wyraźnie dawał znać w komunikacji radiowej z Ferrari.
Niezadowolony z pracy bolidu był także Tsunoda, który zwracał uwagę na bardzo leniwą pracę przepustnicy. Japończyk zajmował siódme miejsce w tabeli, przed Hamiltonem, Doohanem i Lawsonem. Z kolei przed nim ujrzeć można było Norrisa (1:35,249s), Albona, Gasly'ego, Piastriego, Hulkenberga i Ocona.
Gdy w drugiej połowie treningu zespoły przeszły na miękkie opony, wyniki uległy znacznej poprawie. Jako pierwsi „czerwone” ogumienie PZero otrzymali zawodnicy Saubera. Hulkenberg odnotował rezultat 1:34,2s podczas gdy Bortoleto był o sekundę wolniejszy. Później prowadzenie w tabeli przejął Gasly z czasem 1:33,442s.
W garażu Mercedesa mechanicy walczyli z usterką w bolidzie Antonelliego. Według relacji reportera Sky - Teda Kravitza, mechanicy niemieckiej stajni mieli problemy z odseparowaniem silnika od skrzyni biegów.
Na kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę, mało brakowało a w trzynastym zakręcie doszłoby do kolizji bolidów Williamsa. Albon, znajdujący się na wolnym okrążeniu, nie zostawił miejsca dla walczącego z czasem Browninga, który przy wysokiej prędkości musiał ratować się wyjazdem na utwardzone pustynne pobocze. Incydent ten został odnotowany przez sędziów.
Oficjele FIA zbadają także drugie zdarzenie - tym razem z alei serwisowej, gdzie Tsunoda wyprzedził Albona, który został wypuszczony ze stanowiska tuż przed nim.
W tabeli czas Gasly'ego przebił Norris. Lider mistrzostw powrócił na P1 z wynikiem 1:33,204s. TOP3 uzupełnił Hamilton. Brytyjczyk osiągnął na miękkich oponach rezultat gorszy o prawie 0,6s od poziomu P1. Za gwiazdą Ferrari sklasyfikowani zostali Albon, Ocon, Hulkenberg, Doohan, Lawson, Tsunoda i Piastri.
Najlepszy wynik spośród juniorów wykręcił Browning, którego strata do Norrisa zamknęła się w 1,7s.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 45°C
Prędkość wiatru: 4,6 km/h
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:33,204 | 23 | |||
2 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:33,442 | 0,238 | 0,238 | 23 | |
3 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:33,800 | 0,596 | 0,358 | 23 | |
4 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:33,928 | 0,724 | 0,128 | 24 | |
5 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:34,184 | 0,980 | 0,256 | 19 | |
6 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:34,262 | 1,058 | 0,078 | 24 | |
7 | Jack Doohan (7) | Alpine A525 | 1:34,396 | 1,192 | 0,134 | 23 | |
8 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:34,397 | 1,193 | 0,001 | 23 | |
9 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:34,484 | 1,280 | 0,087 | 23 | |
10 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:34,508 | 1,304 | 0,024 | 25 | |
11 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:34,628 | 1,424 | 0,120 | 23 | |
12 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:34,667 | 1,463 | 0,039 | 22 | |
13 | Luke Browning (46) | Williams FW47 | 1:34,885 | 1,681 | 0,218 | 20 | |
14 | Dino Beganovic (38) | Ferrari SF-25 | 1:35,055 | 1,851 | 0,170 | 20 | |
15 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:35,116 | 1,912 | 0,061 | 23 | |
16 | Felipe Drugovich (34) | Aston Martin AMR25 | 1:35,198 | 1,994 | 0,082 | 19 | |
17 | Ryo Hirakawa (50) | Haas VF-25 | 1:35,261 | 2,057 | 0,063 | 20 | |
18 | Frederik Vesti (72) | Mercedes W16 | 1:35,325 | 2,121 | 0,064 | 26 | |
19 | Ayumu Iwasa (37) | Red Bull RB21 | 1:35,475 | 2,271 | 0,150 | 20 | |
20 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:38,051 | 4,847 | 2,576 | 3 |
107% najlepszego czasu: 1:39,728