Tsunoda i Hadjar ukarani przesunięciem na starcie GP Kanady
Japończyk spadł na ostatnie miejsce, Francuz ruszy dwunasty.
15.06.2509:36
917wyświetlenia
Embed from Getty Images
Yuki Tsunoda oraz Isack Hadjar otrzymali kary przesunięcia na starcie do wyścigu o Grand Prix Kanady.
Japończyk w trzecim treningu został przyłapany na wyprzedzeniu Oscara Piastriego w warunkach czerwonej flagi. Kierowca Red Bulla ominął uszkodzony samochód Australijczyka na prostej przed dwunastym zakrętem i tłumacząc się przed sędziami stwierdził, że wykonał ten manewr obawiając się elementów odpadających z McLarena.
Mimo to Piastri poruszał się z uszkodzonym prawym kołem z prędkością 86 kilometrów na godzinę, podczas gdy Tsunoda wyprzedził go przy prędkości 171 kilometrów. Sędziowie uznali zachowanie zawodnika Red Bulla za rażące naruszenie przepisów i ukarano go cofnięciem aż o dziesięć miejsc na starcie niedzielnego wyścigu, a także doliczeniem dwóch punktów karnych. Przy jedenastym wyniku w czasówce, Japończyk ruszy do Grand Prix Kanady z ostatniego miejsca.
Drugim kierowcą ukaranym przesunięciem jest Isack Hadjar, który przyblokował Carlosa Sainza na ostatniej szybkiej próbie w Q1. Hiszpan w rezultacie uzyskał dopiero siedemnasty wynik i odpadł już na tym etapie z dalszego udziału w kwalifikacjach. Incydent sprowokowany przez kierowcę Racing Bulls był efektem braku komunikacji z inżynierem, który nie uprzedził Francuza o szybko jadącym Williamsie. Hadjar, który zakwalifikował się dziewiąty, ostatecznie ruszy do wyścigu z dwunastego pola.
Yuki Tsunoda oraz Isack Hadjar otrzymali kary przesunięcia na starcie do wyścigu o Grand Prix Kanady.
Japończyk w trzecim treningu został przyłapany na wyprzedzeniu Oscara Piastriego w warunkach czerwonej flagi. Kierowca Red Bulla ominął uszkodzony samochód Australijczyka na prostej przed dwunastym zakrętem i tłumacząc się przed sędziami stwierdził, że wykonał ten manewr obawiając się elementów odpadających z McLarena.
Mimo to Piastri poruszał się z uszkodzonym prawym kołem z prędkością 86 kilometrów na godzinę, podczas gdy Tsunoda wyprzedził go przy prędkości 171 kilometrów. Sędziowie uznali zachowanie zawodnika Red Bulla za rażące naruszenie przepisów i ukarano go cofnięciem aż o dziesięć miejsc na starcie niedzielnego wyścigu, a także doliczeniem dwóch punktów karnych. Przy jedenastym wyniku w czasówce, Japończyk ruszy do Grand Prix Kanady z ostatniego miejsca.
Nie wiem dlaczego zasłużyłem na tę karę, ponieważ nie wiem co mogłem innego zrobić- powiedział Yuki Tsunoda.
Widziałem samochód Oscara po lewej stronie toru i wiem, że nie można wyprzedzać pod czerwoną flagą, ale jazda za nim byłaby tylko czekaniem, aż któryś z odłamków samochodów trafi we mnie. Dostrzegłem luźną oponę na jego feldze i spodziewałem się, że wkrótce odpadnie. Odbiłem do prawej i upewniłem się, że nikt nie nadjeżdża.
Ominąłem go przy rozsądnej prędkości 170 kilometrów na godzinę. Przy połowie naszej standardowej prędkości w tym miejscu otrzymałem karę. To jest śmieszne. Wychodzi na to, że miałem zostać za Oscarem i liczyć na to, że nic mnie nie uderzy. Nic z tego nie rozumiem, szczególnie, że jego samochód miał uszkodzenia i jechał naprawdę wolno. Nie zasłużyłem na karę cofnięcia o dziesięć miejsc.
Drugim kierowcą ukaranym przesunięciem jest Isack Hadjar, który przyblokował Carlosa Sainza na ostatniej szybkiej próbie w Q1. Hiszpan w rezultacie uzyskał dopiero siedemnasty wynik i odpadł już na tym etapie z dalszego udziału w kwalifikacjach. Incydent sprowokowany przez kierowcę Racing Bulls był efektem braku komunikacji z inżynierem, który nie uprzedził Francuza o szybko jadącym Williamsie. Hadjar, który zakwalifikował się dziewiąty, ostatecznie ruszy do wyścigu z dwunastego pola.
Nigdy nie zdarzyło mi się kogoś przyblokować, nawet w sesji treningowej. Powiedziano mi, że Carlos porzucił ostatnią próbę, gdy w rzeczywistości cały czas ją realizował. Doszło do nieporozumienia i wielka szkoda, ponieważ zrujnowaliśmy mu tym kwalifikacje. Prawdopodobnie mój wynik też na tym ucierpi- powiedział Hadjar, jeszcze przed decyzją o przyznaniu mu kary.