Norris najszybszy także w drugim treningu do GP Węgier
Tempo ponownie dyktuje duet McLarena, Red Bull po piątku w sporych tarapatach.
01.08.2518:00
1500wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lando Norris ponownie uzyskał najlepszy czas okrążenia, tym razem w drugim treningu do Grand Prix Węgier. Brytyjczyk okazał się szybszy odpowiednio od Oscara Piastriego oraz Charlesa Leclerca.
Jako pierwszy popołudniowe jazdy rozpoczął Nico Hulkenberg, który w sesji inaugurującej Grand Prix Węgier ustąpił kokpitu Paulowi Aronowi. Kierowca Kick Sauber wykonał również pierwszą mierzoną próbę, wskakując do tabeli z wynikiem 1:19,487.
Po niespełna ośmiu minutach na torze była już cała stawka, która musiała uważać w zakręcie numer dwanaście. Hulkenberg podczas swojego szybkiego przejazdu wyjechał lewą stroną na żwirową pułapkę, rozrzucając kamienie na tor. Swoje uwagi zgłosili Esteban Ocon oraz Franco Colapinto, prosząc zespoły, by te zweryfikowały, czy nie doszło do uszkodzeń podłogi.
Dziesięć minut od startu sesji każdy z zawodników miał na koncie czas okrążenia i najszybszy był Lando Norris na pośrednim zestawie, który uzyskał rezultat 1:16,916. Brytyjczyk plasował się przed Leclerkiem (+0,265), Russellem (+0,526), Hadjarem (+0,550) oraz Hamiltonem (+0,642).
Na półmetku drugiego treningu kierowcy przystąpili do realizacji kwalifikacyjnych przejazdów na miękkich oponach Pirelli. Najszybciej Hungaroring znów okrążył Lando Norris, który podniósł poprzeczkę do poziomu 1:15,624. Za Brytyjczykiem znaleźli się w tabeli odpowiednio Piastri (+0,291), Leclerc (+0,399), Stroll (+0,495), Alonso (+0,609), Hamilton (+0,705), Russell (+0,793), Hadjar (+0,803), Tsunoda (+0,861) oraz Antonelli (+0,896).
W sporych tarapatach był Max Verstappen, który popisał się dopiero czternastym wynikiem ze stratą 1,167 sekundy do pierwszego Norrisa. Holender uskarżał się Red Bullowi na fatalny balans aerodynamiczny, określając prowadzenie RB21
Ostatnie dwadzieścia minut kierowcy tradycyjnie poświęcili na przejazdy z wyższym poziomem paliwa, które miały symulować warunki niedzielnego wyścigu. Tabela nie uległa już zmianom i na jej czele pozostał Norris.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
Lando Norris ponownie uzyskał najlepszy czas okrążenia, tym razem w drugim treningu do Grand Prix Węgier. Brytyjczyk okazał się szybszy odpowiednio od Oscara Piastriego oraz Charlesa Leclerca.
Jako pierwszy popołudniowe jazdy rozpoczął Nico Hulkenberg, który w sesji inaugurującej Grand Prix Węgier ustąpił kokpitu Paulowi Aronowi. Kierowca Kick Sauber wykonał również pierwszą mierzoną próbę, wskakując do tabeli z wynikiem 1:19,487.
Po niespełna ośmiu minutach na torze była już cała stawka, która musiała uważać w zakręcie numer dwanaście. Hulkenberg podczas swojego szybkiego przejazdu wyjechał lewą stroną na żwirową pułapkę, rozrzucając kamienie na tor. Swoje uwagi zgłosili Esteban Ocon oraz Franco Colapinto, prosząc zespoły, by te zweryfikowały, czy nie doszło do uszkodzeń podłogi.
Dziesięć minut od startu sesji każdy z zawodników miał na koncie czas okrążenia i najszybszy był Lando Norris na pośrednim zestawie, który uzyskał rezultat 1:16,916. Brytyjczyk plasował się przed Leclerkiem (+0,265), Russellem (+0,526), Hadjarem (+0,550) oraz Hamiltonem (+0,642).
Na półmetku drugiego treningu kierowcy przystąpili do realizacji kwalifikacyjnych przejazdów na miękkich oponach Pirelli. Najszybciej Hungaroring znów okrążył Lando Norris, który podniósł poprzeczkę do poziomu 1:15,624. Za Brytyjczykiem znaleźli się w tabeli odpowiednio Piastri (+0,291), Leclerc (+0,399), Stroll (+0,495), Alonso (+0,609), Hamilton (+0,705), Russell (+0,793), Hadjar (+0,803), Tsunoda (+0,861) oraz Antonelli (+0,896).
W sporych tarapatach był Max Verstappen, który popisał się dopiero czternastym wynikiem ze stratą 1,167 sekundy do pierwszego Norrisa. Holender uskarżał się Red Bullowi na fatalny balans aerodynamiczny, określając prowadzenie RB21
jak po oblodzonej nawierzchni. Czterokrotny mistrz świata dopuścił się również wykroczenia w trzecim zakręcie i po zakończeniu sesji będzie musiał udać się do sędziów w celu złożenia wyjaśnień. W kokpicie Verstappena pozostał ręcznik i kierowca zdecydował się go wyrzucić na pobocze.
Ostatnie dwadzieścia minut kierowcy tradycyjnie poświęcili na przejazdy z wyższym poziomem paliwa, które miały symulować warunki niedzielnego wyścigu. Tabela nie uległa już zmianom i na jej czele pozostał Norris.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:15,624 | 27 | |||
2 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:15,915 | 0,291 | 0,291 | 30 | |
3 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:16,023 | 0,399 | 0,108 | 28 | |
4 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:16,119 | 0,495 | 0,096 | 28 | |
5 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR25 | 1:16,233 | 0,609 | 0,114 | 25 | |
6 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:16,329 | 0,705 | 0,096 | 28 | |
7 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:16,417 | 0,793 | 0,088 | 27 | |
8 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:16,427 | 0,803 | 0,010 | 30 | |
9 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:16,485 | 0,861 | 0,058 | 30 | |
10 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:16,520 | 0,896 | 0,035 | 26 | |
11 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:16,567 | 0,943 | 0,047 | 27 | |
12 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:16,680 | 1,056 | 0,113 | 31 | |
13 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:16,704 | 1,080 | 0,024 | 29 | |
14 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:16,791 | 1,167 | 0,087 | 25 | |
15 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:16,812 | 1,188 | 0,021 | 29 | |
16 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:16,874 | 1,250 | 0,062 | 32 | |
17 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:16,946 | 1,322 | 0,072 | 29 | |
18 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:17,021 | 1,397 | 0,075 | 30 | |
19 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:17,043 | 1,419 | 0,022 | 25 | |
20 | Franco Colapinto (43) | Alpine A525 | 1:17,159 | 1,535 | 0,116 | 29 |
107% najlepszego czasu: 1:20,917