WTCC: Thompson odniósł podwójne zwycięstwo w Walencji

Ostatni weekend zdecydowanie należał do kierowcy Alfy Romeo – Jamesa Thompsona
21.05.0712:55
Pyciek & Maraz
4008wyświetlenia

Ostatni weekend w serii WTCC zdecydowanie należał do kierowcy Alfy Romeo - Jamesa Thompsona. Brytyjczyk nie tylko zdobył pole position, ale także wygrał obydwa wyścigi na torze Ricardo Tormo w Walencji, zdobywając komplet 20 punktów, co w tym sezonie nie udało się jeszcze żadnemu innemu kierowcy.

W pierwszym wyścigu już na pierwszym zakręcie doszło do sporego karambolu, w którym uczestniczyło aż sześciu kierowców: Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro, Roberto Colagio (wszyscy trzej Seat), Robert Huff (Chevrolet), Felix Porteiro oraz Alex Zanardi (obaj BMW). Cała szóstka odpadła od razu z wyścigu, a w wyniku tego incydentu na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa (w WTCC okrążenia pokonane pod Safety Carem nie są liczone do dystansu wyścigu). W trakcie karambolu poślizg zaliczył także lider klasyfikacji generalnej Augusto Farfus Jr, po którym spadł na odległe 17 miejsce.

Później na torze nie działo się już zbyt wiele ciekawego. Thompson odniósł pewne zwycięstwo, jednak była to głównie zasługa niewielkiego balastu w jego Alfie. Drugie miejsce zajął dobrze radzący sobie ostatnio Nicola Larini (Chevrolet), a na najniższym stopniu podium stanął Yvan Muller (Seat). Aktualny mistrz świata Andy Priaulx (BMW) zrehabilitował się po słabym występie w Zandoovrt i pierwszy wyścig w Walencji ukończył na piątej pozycji pomiędzy kierowcami Seata - Jordim Gene oraz Michelem Jourdainem.

Do drugiego wyścigu z pole position wystartował kierowca BMW - Joerg Muller, jednak lepszym startem popisał się Luca Rangoni i to on objął prowadzenie po pierwszym zakręcie, choć nie na długo, gdyż Muller zdołał po chwili odzyskać pierwsze miejsce. Na trzecim okrążeniu rozpoczęła się bitwa o trzecie miejsce pomiędzy Yvanem Mullerem i Priaulxem, którą wygrał kierowca BMW. Mistrza wyścigów na lodzie pokonał wkrótce także zwycięzca pierwszego wyścigu - Thompson, który w tym momencie zajmował już czwarte miejsce.

Na czwartym okrążeniu Priaulx awansował na drugą pozycję po wyprzedzeniu Rangoniego i wkrótce zaczął wywierać presję na prowadzącym Joergu Mullerze. Wkrótce obydwu kierowców dogonił jednak Thompson i najpierw wyprzedził Priaulxa, a na następnym okrążeniu był już pierwszy po pokonaniu Mullera. Do końca wyścigu kolejność czołówki nie uległa zmianie i Thompson jako pierwszy kierowca w tym sezonie wygrał oba wyścigi podczas jednego weekendu.

Po sześciu wyścigach w klasyfikacji WTCC jest bardzo ciekawa sytuacja, gdyż każdy producent samochodów ma przynajmniej jedno zwycięstwo na swoim koncie. Nowym liderem klasyfikacji kierowców został Joerg Muller, wiceliderem jest Andy Priaulx, natomiast na trzecie spadł dotychczasowy lider Augusto Farfus Jr, który zaliczył bardzo nieudany weekend. W klasyfikacji konstruktorów przewodzi BMW. Kolejne dwa wyścigi odbędą się we Francji już za dwa tygodnie.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1James Thompson (15)Alfa Romeo 156130h23m12,92010
2Jörg Müller (2)BMW 320si13+0:01,8118
3Andy Priaulx (1)BMW 320si13+0:02,2666
4Yvan Muller (12)Seat Leon TFSI13+0:03,2245
5Nicola Larini (7)Chevrolet Lacetti13+0:04,7164
6Jordi Gene (9)Seat Leon TFSI13+0:08,8243
7Luca Rangoni (30)BMW 320si13+0:10,6422
8Sergio Hernandez (31)BMW 320si13+0:11,2871
9Michel Jourdain Jr. (10)Seat Leon TFSI13+0:12,049
10Augusto Farfus (3)BMW 320si13+0:17,041
11Olivier Tielemans (16)Alfa Romeo 15613+0:17,182
12Tiago Monteiro (18)Seat Leon TFSI13+0:17,395
13Robert Huff (6)Chevrolet Lacetti13+0:17,639
14Alain Menu (8)Chevrolet Lacetti13+0:20,058
15Massimiliano Pedalà (34)Seat Leon TFSI13+0:24,462
16Pierre-Yves Corthals (23)Seat Leon TFSI13+0:28,778
17Emmet O'Brien (21)Seat Leon TFSI13+0:33,286
18Stefano D'Aste (26)BMW 320si13+0:33,546
19Felix Porteiro (5)BMW 320si13+0:43,750
20Maria de Villota (36)Chevrolet Lacetti13+0:59,793
21Wiktor Szapowałow (52)BMW 320i13+1:03,702
22Lew Fridman (50)BMW 320i13+1:05,051
23Maurizio Ceresoli (22)Seat Leon TFSI13+1:33,643
24Gabriele Tarquini (11)Seat Leon TFSI12+1 okr.
25Tom Coronel (20)Seat Leon TFSI12+1 okr.
Niesklasyfikowani
26Roberto Colciago (19)Seat Leon TFSI8
27Miguel Freitas (33)Alfa Romeo 1564
Nie wystartowali
28Alessandro Zanardi (4)BMW 320si0
Najszybsze okrażenie: Robert Huff - 1:45,902 na 3 okrążeniu

KOMENTARZE

11
zoon
21.05.2007 04:48
więc auto Thompsona nie jest kilkunastoletnie a dwuletnie i jak widać przy zbiegu korzystnych okoloczności z czołowym kierowcą jeszcze potrafi
TobaccoBoy
21.05.2007 04:06
zoon, już w poprzednim roku N Technology wyciskał resztki z 156 (z końcem 2005 zespół stracił support z fabryki). Jak sam Farfus w jednym z wywiadów przyznał, iż od 2005 rozwój samochodu był słaby i pracę trwały opornie. Co do tych 11 lat - chodziło o model seryjny, który jest bazą do wyścigówki. Mój błąd to uwzględnianie "prywatnych" turystyków. Ja bym zwrócił uwagę na Chevy. Znowu punktowały i zaliczyły jedno podium. O ile wzrost formy włoskiej marki można też przypisać brakowi balastu, to tuż forma niebieskich zaskakuje. W testach przedsezonowanych byli szybcy, ale to były testy. Juz się boje, gdy GM wprowadzi do zawodów nowy model...
BARBP
21.05.2007 03:36
GTC Alfa w DTM z marszu aż tak wszystkiego nie wygrywała bo jak pamiętam to z modelem 155 wygrała mistrzostwo w zaledwie jednym sezonie a że im później nie szło to się wycowali na stałe.
GTC
21.05.2007 02:32
TobaccoBoy> Alfa 156 weszła do sprzedaży w 1997 roku na jesień, a w sporcie od 1998, więc te 11-lat to trochę na wyrost. Moim zdaniem 155ka odnosiła jeszcze większe sukcesy na torach. W DTM i BTCC wygrała niemal wszystko z marszu. W niedzielnym wyścigu rzeczywiście 156-ka z Thompsonem za kółkiem niesamowicie objeżdżała BMW i Seaty
Rura wydechowa
21.05.2007 02:31
2 wyścig był boski... Żeby w F1 było choć 20% tej walki na torze! Co do całej WTCC - to raczej mało poważny sport ze względu na te cyrki z balastem. Ktoś raz wygra i potem dołuje, bo rzucą mu worek kartofli do auta i koniec jazdy:-)
zoon
21.05.2007 02:27
Historyk się znalazł. Bardzo naiwnie jest myśleć, że wyczynowa Alfa 156 ma 11 lat. Model seryjny wszedł do produkcji w 1998 roku (a więc ma 9 lat) a bolid wyczynowy z tą karoserią był rozwijany aż do ubiegłego roku i reprezentuje poziom właśnie ubiegłoroczny.
TobaccoBoy
21.05.2007 02:07
Alfa 156, to (uwzględniając BTCC) model 11-letni... Od 2001 biorą udział w ETCC, które od 2004 przemianowano na WTCC... Koniec lekcji historii
Mac1602
21.05.2007 01:47
Tobacco? kilkunastoletniego??
stig
21.05.2007 12:45
Tak jak już pisałem wcześniej - naprawdę imponujący wyścig w wykonaniu Thompsona. Ostatni dublet chyba był w 2005 roku.
Pussik
21.05.2007 12:12
Masakryczna była ta Alfa!
TobaccoBoy
21.05.2007 11:48
Klasyczne wyścigi WTCC, czyli niemal cały wyscig akcja na torze, kontakty w postaci "wymiany lakieru", wyprzedzania.... Dziwne, ale Valencia bardzo spasowała się z seria. Wygrana kilkunastoletniego modelu Alfy zasługuje na uznanie (nawet wiedząc, iż samochód Thomsona nie był dociążony) i czekam jak w następnym roku N Technology będzie fabrycznym zespołem FIATA z modelem Bravo. PS: Dla tych, którzy nie moli oglądać LIVE dobra wiadomość, wszystkie wyścigi (od 2005) można obejrzeć na stronce www.fiawtcc.com w dziale video. Polecam....