Bridgestone ujawnił specyfikacje opon na dalsze wyścigi

Japoński producent ujawnił wczoraj mieszanki wybrane na Grand Prix Europy, Węgier i Turcji
13.06.0712:20
Marek Roczniak
2559wyświetlenia

Wyłączny dostawca opon dla Formuły 1 - Bridgestone - ujawnił wczoraj mieszanki wybrane na Grand Prix Europy, Węgier i Turcji. Japońska producent przygotował na sezon 2007 cztery mieszanki o różnym stopniu twardości, z których na każde grand prix wybierane są dwie i obie muszą być użyte w wyścigu.

W ostatnich dwóch eliminacjach używane były dwie najbardziej miękkie mieszanki - supermiękka i miękka. W Stanach Zjednoczonych i Francji zespoły będą korzystały z miękkich i średnich opon, a w ostatnim z wyścigów, na który Bridgestone potwierdził wybór opon w kwietniu - Grand Prix Wielkiej Brytanii - ze średnich i twardych.

Wczoraj poznaliśmy tymczasem opony wybrane na trzy dalsze wyścigi (rundy 10-12). Są to: miękkie i średnie na tor Nurburgring (Grand Prix Europy), supermiękkie i miękkie na tor Hungaroring (Grand Prix Węgier) oraz średnie i twarde na najnowszy tor w kalendarzu - Istanbul Park (Grand Prix Turcji).


Doświadczyliśmy już wszystkich czterech mieszanek Bridgestone Potenza w warunkach wyścigu i możemy ogłosić mieszanki przeznaczone do użycia w dalszych trzech wyścigach w kalendarzu. - powiedział Kees van de Grint z firmy Bridgestone.

Wybór został dokonany na podstawie danych zgromadzonych w dotychczasowych wyścigach tego sezonu, a także na podstawie naszych przewidywań i poprzednich doświadczeń na danych torach.

Warto zwrócić szczególną uwagę na Grand Prix Europy na torze Nurburgring. Zmiana daty (z maja) na lipiec powinna oznaczać gorętszą pogodę i wybór miękkich oraz średnich opon to odzwierciedla. Chociaż spodziewamy się gorętszych warunków, to jednak mikroklimat oznacza, że temperatury i warunki mogą zmieniać się w tej okolicy diametralnie.

Potwierdzone mieszanki opon na wyścigi w sezonie 2007
Grand Prix         Tor@Supermiękka@Miękka@Średnia@Twarda@Strategie
1AustraliiAlbert ParkXXzobacz
1MalezjiSepangXXzobacz
1BahrajnuSakhirXXzobacz
1HiszpaniiCatalunyaXXzobacz
1MonakoMonte CarloXXzobacz
1KanadaGilles VilleneuveXXzobacz
1USAIndianapolisXXzobacz
1FrancjiMagny-CoursXXzobacz
1Wielkiej BrytaniiSilverstoneXXzobacz
1EuropyNurburgringXX
1WęgierHungaroringXX
1TurcjiIstanbul ParkXX
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

6
Pussik
13.06.2007 07:33
Każdy chce rekordó, ale wiecej zalet jest z tego, ze bolidy jeżdzą wolniej niż szybciej. Wyscig dłużej trwa. ;)
Ulver
13.06.2007 07:20
A tak w ogóle to do kitu z tym jednym dostawcą! Konkurencja prowadzi do rozwoju, a monopol wrecz przeciwnie. Czasy na pojedynczym okrazeniu sa o ok. 1,5 - 2 sek. gorsze niz w poprzednich sezonach. Spora czesc tej straty to wina opon.
Zykmaster
13.06.2007 04:31
Nie brylowalo...... Tylko raz w albert park byla miekka..... Potem byly srednie i twarde co bylo widac ze ferrari jest szybsze..... A znacznie sie sytuacje zmienila w Monaco i Kanadzie..... Wiec Phadera dobrze twierdzi..... I obys sie nie mylil bo ja nie chce ogladac makow na pierwszych 2 miejscach......;/;/;/
Phaedra
13.06.2007 01:17
Ferrari pasuje srednia i twarda a Makowi supermiekka i miekka, wiec lepsze czasy dla Maka moga sie skonczyc.
Lukas
13.06.2007 12:56
Z tymi oponami w tym roku to się powinni schować, tak zepsuć np Monako to wstyd :(
Pussik
13.06.2007 12:24
No i ok. ;))) Twarda mieszanka w silverstone nieźle ich spowolni.