Wywiad z szefem działu ds. aerodynamiki w zespole Super Aguri
Ben Wood ocenia z perspektywy mijającego sezonu osiągi swojego bolidu
13.10.0711:32
1749wyświetlenia
Szef działu ds. aerodynamiki w zespole Super Aguri Ben Wood udzielił wywiadu, w którym ocenił z perspektywy mijającego sezonu osiągi swojego bolidu i wyraził nadzieję, że zespół wespnie się na wyżyny podczas Grand Prix Brazylii.
Ben co sądzisz o osiągach SA07 w tym roku?
Generalnie jesteśmy zadowoleni z osiągów auta w pierwszej części sezonu. Wycisnęliśmy sporo prędkości z tego bolidu, ale i tak nie byliśmy w stanie rywalizować z największymi zespołami. F1 to gra polegająca na stałym rozwoju i jeśli nie rozwijasz bolidu i nie modyfikujesz części przez cały sezon, to oglądasz swoich kierowców na coraz dalszych pozycjach startowych. Nasz zespół wyścigowy wykonywał świetną pracę zapewniając rozwój naszego auta. Jesteśmy również niezmiernie zadowoleni z faktu, że zdobyliśmy punkty podczas 'suchych' wyścigów i jest to zasługa pracy w pierwszej części sezonu.
Wiele razy było mówione, że rozwój bolidu będzie hamowany w trakcie sezonu z powodu ograniczeń budżetowych. Czy masz coś do dodania na ten temat?
Nigdy nie mieliśmy dużego działu zajmującego się aerodynamiką i aktualnie ekipę stanowi jedenastu ludzi zajmujących się wszystkim, tak więc jesteśmy cokolwiek zapracowani, robiąc tak dużo tak ograniczonymi siłami. Jednakże jeśli nie możesz sobie pozwolić na testy w tunelu aerodynamicznym, to sprawia to pewne kłopoty. Od maja nie mieliśmy możliwości przeprowadzenia żadnych poważnych prac rozwojowych części aerodynamicznych, a to bardzo zaszkodziło naszym osiągom na torze. To jeden z powodów, dla których nasza sytuacja była szczególnie trudna.
Czy planujesz jakieś zmiany w swoim departamencie podczas przerwy zimowej?
Cóż, mam nadzieję, że zatrudnimy jeszcze kilku pracowników aby kontynuować zapoczątkowaną przez nas dobrą pracę. Wszyscy ludzie pracujący w departamencie aero wykonują fantastyczną robotę. Każdy projektant, pracownik produkcji i aerodynamik był świetny w tym co robił. Każdy z nich ma inne doświadczenie, co w połączeniu daje znakomite wyniki. Nie ma u nas dwóch ludzi robiących to samo. Naszym atutem jest również fakt, że mamy świetne kontakty z biurem projektowym, zespołem wyścigowym i działem rozwojowym, jako że siedzimy w tym samym pomieszczeniu.
Zbliża się finałowy wyścig sezonu 2007, jakie nowe ulepszenia wprowadził zespół, przygotowując się do powtórzenia wyniku, jaki uzyskał w Brazylii rok temu?
Mamy nowe tylne skrzydło, które wykorzystamy jeśli nie będzie padać. Część zmian, jakie wprowadziliśmy nie dotyczy pakietu aero i czekaliśmy z ich użyciem właśnie na ten moment. Mamy również kilka małych modyfikacji obejmujących układ chłodzenia hamulców.
Jakie cechy toru Interlagos będą sprzyjały SA07, a które nie będą?
Interlagos wymaga korzystnego dla nas poziomu siły dociskowej, podobnie jak większość torów. Charakteryzuje się on długawą prostą i kilkoma średnio-szybkimi, połączonymi ze sobą zakrętami. Nasza strategia przyniosła tu w przeszłości pożądane efekty, biorąc pod uwagę to, co mogliśmy uzyskać z pakietu, jakim dysponowaliśmy. Jednakowoż powinniśmy być w stanie dużo łatwiej wygenerować więcej ciepła w oponach w każdych warunkach pogodowych na tego typu nawierzchni. Mam nadzieję, że dzięki temu będziemy mogli pokazać się z dobrej strony, aby zdopingować zespół do jeszcze większego wysiłku podczas zimowego okresu przygotowań, mając w pamięci dwa szczególnie trudne wyścigi w Chinach i Japonii.
Źródło: SAF1.co.jp
KOMENTARZE