Mecachrome nadal będzie produkować silniki F1 dla Renault

Firma ta rozpoczęła współpracę z francuskim koncernem już w 1974 roku
25.11.0713:27
Qnik & Maraz
2989wyświetlenia

Podczas gdy inne aspekty tegorocznego bolidu Renault pozostawały w tyle za innymi i nie umożliwił on obrony obydwu tytułów mistrzowskich, o tyle francuski zespół cały czas miał coś do powiedzenia w kwestii silników. Nikogo nie powinien więc dziwić fakt, że Renault postanowiło przedłużyć na kolejne trzy lata umowę z francusko-kanadyjską firmą Mecachrome na produkcję i montaż swoich silników Formuły 1.

Mecachrome International przedłużyło swój kontrakt na dostarczanie silników do Formuły Jeden z Renault Sport na zasadach wyłączności. - potwierdził producent silników w specjalnym oświadczeniu. Kontrakt obejmuje trzy lata począwszy od sezonu 2008. Renault Sport i Mecachrome współpracują już ze sobą od wielu lat w najbardziej rozwiniętym sektorze motosportu, zwłaszcza w Formule Jeden, co zaowocowało rozwinięciem długotrwałego partnerstwa, opartego na zaufaniu, wiedzy i doświadczeniu.


Mecachrome zdobyło uznanie na świecie projektując, testując i produkując komponenty do silników zarówno samochodowych, jak i lotniczych. Firma powstała w 1937 roku i początkowo skupiała się głównie na awiacji. Była między innymi odpowiedzialna za części do ponaddźwiękowego samolotu pasażerskiego Concorde. Współpracę z Renault rozpoczęła w 1974 roku, a gdy francuski koncern ogłosił wycofanie się z F1 z końcem 1997 roku, przejęła jego silniki, płacąc jednak Renault za ich rozwój.

Mecachrome tylko przez rok był oficjalnym dostawcą silników F1 (dla Williamsa), a od 1999 roku przygotowywane przez tę firmę jednostki napędowe dostarczało już kilku zespołom zarządzane przez Flavio Briatore przedsiębiorstwo Super Performance Competition Engineering (Supertec), choć w przypadku Benettona silniki te nosiły nazwę Playlife. Tak było aż do końca 2000 roku, kiedy to Renault postanowiło oficjalnie wrócić do F1, nadal współpracując jednak ściśle z Mecachrome. Obecnie firma ta dostarcza również silniki dla serii GP2.

Źródło: Crash.net, GrandPrix.com

KOMENTARZE

4
rannt
26.11.2007 05:58
to fajnie, że przedłużyli umowę na trzy lata, jakby nie przedłuzyli to by mieli fajne nadwozia to pokazania i kółka ładne. O ile dobrze rozumiem obecne przepisy, silnki są zamrożone, co oznacza, że Renault nie moze zbudować własnego silnika, bo nie został on zaakceptowany i zamrożony rok temu. Musiałoby kupić inny, z dostępnych oferujemy: Renault-BMW, Renautl-Toyota, Renault-Ferrari, Renaul-Honda oraz Renault-Mercedes. Ciekawe kogo by wybrali?
Phaedra
25.11.2007 09:14
A ja nie wiedzialem ze to Mecachrome dostarcza silniki dla Renault, myslalem ze Francuzi nie tylko projektuja ale i produkuja wlasne jednostki.
Maraz
25.11.2007 04:48
Jest Mecachrome International (siedziba w Kanadzie) i Mecachrome Canada oraz Mecachrome France. W obu krajach mają po kilka placówek, więc można powiedzieć, że jest to w połowie francuska i w połowie kanadyjska firma.
Mariusz
25.11.2007 04:20
Nie wiedziałem, że Mecachrome jest z Kanady.