Zmiany na sezon 2008 w samochodach turystycznych

British Touring Car Championship, V8 Supercar, Swedish Touring Car Championship
16.12.0713:54
Mariusz Karolak
1874wyświetlenia

Organizowana na Wyspach Brytyjskich seria wyścigowa British Touring Car Championship (BTCC) będzie miała od przyszłego roku nowego sponsora tytularnego. Przed kilkoma dniami poinformowano, że krajowa sieć warsztatów samochodowych i sklepów z oponami HiQ będzie sponsorowała mistrzostwa przez najbliższe trzy lata, a więc do końca roku 2010.

HiQ należy do grupy Goodyear Dunlop i zastąpi markę Dunlop, która przez ostatnie kilka lat była sponsorem BTCC. Dzięki temu posunięciu grupa Goodyear Dunlop chce zwiększyć rolę HiQ na rynku, co jest częścią programu rozwojowego tej marki.

Oficjalnym dostawcą ogumienia do samochodów BTCC będzie nadal Dunlop. Z podpisania nowej umowy sponsorskiej bardzo zadowolony jest dyrektor serii Alan Gow, którego zdaniem jest to bardzo pozytywne posunięcie, jako że Goodyear Dunlop ufa tym wyścigom, skoro zdecydowała się przedłużyć dotychczasową współpracę.
_
Z kolei Bob Huzell, dyrektor serii Swedish Touring Car Championship (STCC) poinformował ostatnio, że w sezonie 2008 wszystkie samochody uczestniczące w tych mistrzostwach będą jeździły na zupełnie nowym paliwie, dostarczanym przez firmę Lantmannen Aspen Petroleum AB.

Paliwa tej firmy są znacznie bardziej przyjazne środowisku naturalnemu aniżeli inne klasyczne. Produktami tej firmy są m.in. akrylowe paliwo HP-plus, bioetanol E85 i Agrodiesel. Huzell stwierdził: Te paliwa spełniają wszystkie normy w kwestii ochrony środowiska naturalnego wyznaczone przez Szwedzką Feredację Motorsportu oraz Svemo (Szwedzka Federacja Motocyklowa - przyp. red.). Dla nas bardzo istotne jest, aby zrobić w tej kwestii możliwie jak najwięcej i zapewnić maksymalną ochronę środowiska naturalnego.
_
Tymczasem z odległej od nas Australii doszły informacje, że władze wyścigów V8 Supercar Championship Series rozważają użycie oryginalnego układu ulicznego toru w Adelajdzie, na którym do 1995 roku włącznie odbywał się wyścig Formuły 1. Dotąd w V8 Supercar wykorzystywany był skrócony układ, omijający Rundle Road i połowę Dequetteville Terrace (patrz ilustracja toru z widocznymi obydwoma układami).

Z inicjatywą przywrócenia oryginalnego układu wyszedł Zarząd Południowoaustralijskiego Związku Motorowego po tym, jak lokalne władze odrzuciły propozycję modernizacji Parku Victoria i wybudowania nowej wielkiej trybuny. W tej sytuacji jedynym wyjściem na pomieszczenie coraz większej liczby widzów jest wydłużenie toru.
_
Na początku grudnia odbyła się coroczna gala nagród V8 Supercar, podczas której wręczono puchary dla trójki najlepszych kierowców minionego sezonu. Tegorocznym zwycięzcą serii został Garth Tander, wicemistrzem Jamie Whincup, zaś drugim wicemistrzem Craig Lowndes.

Pierwszy z nich reprezentuje zespół Toll HSV Dealer Team, który w ciągu ostatnich dwóch sezonów wygrywał klasyfikację zespołową. Dwaj pozostali kierowcy to członkowie ekipy Team Vodafone. Puchar producentów otrzymała zaś firma Holden. Wręczono też medal im. Barry'ego Sheena dla najlepszego i najbardziej przestrzegającego zasady fair play kierowcy, a dostał go Whincup.

Źródło: Crash.net, TouringCarTimes.com