Frank Dernie odnowił współpracę z zespołem Williams

15.05.0300:00
Marek Roczniak
1084wyświetlenia

Brytyjski inżynier Frank Dernie, który będąc asystentem do spraw aerodynamiki u boku dyrektora technicznego zespołu Williams - Patricka Heada przyczynił się do sukcesów bolidu FW07 i jego kolejnych wersji (FW07B i FW07C) w latach 1979-1981, od niedawna ponownie współpracuje ze stajnią z Grove. Nowa rola Brytyjczyka w zespole Williams nie została jeszcze sprecyzowana, jednak jego przybycie nie stanowi raczej zagrożenia dla posad obecnych pracowników, zajmujących się aerodynamiką.

Dernie przygodę z Formułą Jeden rozpoczął pod koniec 1976 roku, projektując dla zespołu Hesketh bolid 308E. Ze względu na brak sukcesów zespół ten po dwóch latach przestał istnieć i Dernie przeniósł się do stajni dowodzonej przez Franka Williamsa, z którą związany był do późnych lat 80-tych. W tym czasie zaprojektował między innymi aktywne zawieszenie, które po 1992 roku zostało wycofane z Formuły Jeden.

Następnie Brytyjczyk pracował jako dyrektor techniczny w zespołach Lotus i Ligier, a w 1993 roku był inżynierem Michaela Schumachera w zespole Benetton. Po wykupieniu przez Flavio Briatore zespołu Ligier Dernie ponownie został dyrektorem technicznym francuskiej stajni, która następnie przeszła w ręce Toma Walkinshawa. Następstwem tego było przejście Dernie do zespołu Arrows, jednak zaledwie rok później Brytyjczyk rozstał się z Formułą Jeden. W ostatnich latach był dyrektorem technicznym w firmie Lola, produkującej między innymi bolidy do Formuły 3000 i serii CART.