F3: Trzeci rodzaj nadwozi w brytyjskich mistrzostwach
Będą to zmodyfikowane nadwozia SLC, z których kiedyś korzystała ekipa Signature w F3ES
15.02.0814:40
1867wyświetlenia
W obydwu klasach Brytyjskiej Formuły 3 pojawi się w tym roku trzeci rodzaj nadwozi. Będą to zmodyfikowane konstrukcje firmy SLC, której nadwozia po raz ostatni były stosowane w F3 w mistrzostwach Niemiec w 2006 roku.
Założyciele zespołu Litespeed F3, którymi są byli inżynierowie Lotusa - Steve Kenchington i Nino Judge odkupili prawa do projektu nadwozia SLC i planują wystawić w National Class jego zmodyfikowaną wersję w tym roku, a w kolejnym awans do wyższej Championship Class już z w pełni rozwiniętym autem.
Nadwozie SLC pierwotnie stosował zespół Signature w F3 Euro Series w 2005 roku, a później włoski zespół Target Racing w Niemieckiej F3 w 2006. W obydwu mistrzostwach samochód spisywał się dobrze, zaliczając łącznie jedno pierwsze miejsce startowe oraz drugie miejsce w wyścigu na Nurburgringu w 2006 roku (dokonał tego Riccardo Azzoli).
Judge, były uczestnik wyścigów F3 na poziomie klubowym powiedział:
Zamierzamy stać się konstruktorem F3 i to była dobra okazja. To, co wyczyniały z tym samochodem zespoły Signature i Target było fenomenalne, poza jedną poważną wadą, której nigdy nie były z jakichś powodów w stanie wyeliminować. Jednakże nie zmienia to faktu, że były z nim w stanie walczyć z Dallarami.
Wspomniana wada tkwiła w skrzyni biegów, ale już to naprawiliśmy w nowym projekcie i oczekujemy, że samochód ten będzie w pełni konkurencyjny podczas starów w National Class w tym sezonie. Dallara musi mieć więcej konkurentów. Mygale już próbują i dobrze by było, gdyby pojawił się kolejny konstruktor walczący z nimi. Ścigaliśmy się Dallarami przez lata na poziomie różnych mistrzostw Formuły 3 i były dobre, ale nie reprezentują już teraz sobą nic specjalnego - są do pokonania.
Zespół dysponuje aktualnie czterema nadwoziami, lecz nie zamierza wystawić do mistrzostw więcej, niż dwa auta. Nie podpisano jeszcze żadnych kontraktów z kierowcami, lecz obiecujący zawodnicy nie będą musieli wnieść pełnego budżetu. Litespeed prowadzi rozmowy z obecnym mistrzem Brytyjskiej Formuły Ford - Callumem MacLeaodem oraz Niallem Quinnem, który uczestniczy w sesjach treningowych A1GP dla debiutantów w zespole Irlandii.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE