Początek testów na torach Silverstone i Jerez
18.06.0300:00
988wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Silverstone | |||||
Rubens Barrichello | Ferrari | bri | 1:21.116 | 37 | |
1 | Nick Heidfeld | Sauber Petronas | bri | 1:21.569 | 76 |
1 | Michael Schumacher | Ferrari | bri | 1:21.657 | 59 |
1 | Juan Pablo Montoya | Williams BMW | mic | 1:22.145 | 63 |
1 | Takuma Sato | B.A.R Honda | bri | 1:22.332 | 110 |
1 | Antonio Pizzonia | Jaguar Cosworth | mic | 1:22.358 | 47 |
1 | Felipe Massa | Ferrari | bri | 1:22.712 | 60 |
Czasy uzyskane na torze Jerez | |||||
Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | mic | 1:19.718 | 63 | |
1 | Marc Gene | Williams BMW | mic | 1:20.597 | 69 |
1 | Cristiano da Matta | Toyota | mic | 1:20.896 | 52 |
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | mic | 1:20.957 | 68 |
1 | Alex Wurz | McLaren Mercedes | mic | 1:21.928 | 14 |
Na hiszpańskim torze Jerez obecne były tymczasem zespoły McLaren, Toyota oraz przeprowadzająca równolegle w Wielkiej Brytanii stajnia Williams. Kimi Raikkonen kontynuował testy nowego bolidu McLaren MP4-18 i uzyskał zdecydowanie najlepszy czas, pokonując kierowcę testowego zespołu Williams - Marca Gene o blisko sekundę. Trzeci czas uzyskał kierowca Toyoty - Cristiano da Matta, a na ostatnich pozycjach sklasyfikowani zostali kierowcy testowi zespołu McLaren - Pedro de la Rosa i Alex Wurz. Hiszpan pracował nad dostosowaniem ustawień wykorzystywanego nadal w wyścigach bolidu MP4-17D do wymogów toru Nurburgring, a tymczasem Wurz podobnie jak Raikkonen testował nowy bolid, jednak ze względu na wypadek przejechał zaledwie 14 okrążeń. Jest to już druga kraksa bolidu MP4-18 w ciągu dwóch tygodni, który także wydarzyła się przy dużej prędkości. Na szczęście Austriak doznał tylko niewielkich potłuczeń, a według zespołu McLaren powodem kraksy raczej nie była usterka mechaniczna.