Kierowcy BMW przed wyścigiem w Bahrajnie

W przyszłym tygodniu odbędzie się ostatnia z pozaeuropejskich rund otwierających ten sezon
28.03.0813:01
Marek Roczniak
9450wyświetlenia

Po dwóch pierwszych wyścigach sezonu 2008 i dwóch z rzędu drugich miejscach, zespół BMW Sauber zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem 19 punktów. W przyszłym tygodniu odbędzie się ostatnia z pozaeuropejskich rund otwierających tegoroczne mistrzostwa - Grand Prix Bahrajnu.

Nick Heidfeld: Naprawdę lubię układ toru i cały kompleks w Bahrajnie. Wszystko jest bardzo nowoczesne i przestrzenne. Dla mnie jedną z najlepszych sekcji z całego sezonu jest fragment pomiędzy piątym i przedostatnim zakrętem na Bahrain International Circuit.

Tutejszy klimat ma skłonność do bycia dość przyjemnym, choć umiejscowienie na środku pustyni oznacza, że piasek jest nawiewany na tor i na nasz sprzęt. W ubiegłym roku przybyliśmy bardzo dobrze przygotowani po dwóch seriach testów tutaj i miałem świetny wyścig. W tym roku tylko dwa zespoły testowały tutaj swoje nowe samochody przed startem sezonu. W piątek naszym pierwszym priorytetem będzie zmniejszenie straty do nich poprzez pracę nad naszymi ustawieniami.


Robert Kubica: Nie mogę się już doczekać wyścigu w Bahrajnie, bo po pierwsze zdobyłem tu w ubiegłym roku moje pierwsze punkty w sezonie, a po drugie, ponieważ mieliśmy udany początek tego sezonu w Australii i Malezji.

Tor w Bahrajnie sporo różni się od Melbourne i Sepang. Ma długie proste ze strefami ostrego hamowania, a poza tym nie ma tu prawie w ogóle szybkich zakrętów. Wiatr może odegrać na tym torze znaczącą rolę, ale mam nadzieję, że nie będzie zbyt silny, ponieważ nasz samochód jest dosyć wrażliwy pod tym względem. Oczywiście będziemy musieli przekonać się, jak F1.08 spisuje się na tym torze, ale jestem pewny, że także i tutaj możemy być bardzo konkurencyjni.

Źródło: BMW-Sauber-F1.com

KOMENTARZE

29
pioter
01.04.2008 09:01
Ta wiadomość o wypożyczeniu Kubicy do Ferrari to Prima aprilisowy żart!
macrocosm
31.03.2008 12:34
kochani admini poprawcie w końcu te "dwa zakręty w prawo – dziewięć i dziesięć" (Okrążenie toru z Juanem Pablo Montoyą) i porównajcie jego tekst z opisem toru. Pozdr.
duszek998
30.03.2008 08:03
Kubica zostanie w BMW :) muszę się powtórzyć że BMW w następnym sezonie może wygrywać każdy wyścig i wtedy będzie narzekanie dlaczego Kubica nie jeździ w BMW tylko przeszedł do ferrari a Ferrari to może marka ale BMW nie jest gorsze w tej marce!
mai
30.03.2008 04:32
tak kubica do ferrari
duszek998
29.03.2008 06:54
Robert mówił że jego bolid nie od razu przyspiesza po zmianie biegów tylko po paru sekundach Szef BMW też chyba o tym wspominał a już taki OT czy mi sie zdawało czy jak była prezentacja flag chodziło o państwa z jakich są kierowcy czy o tory bo jeśli o państwa z jakich sa kierowcy to flaga Polski była flagą Monako!
Kubicomaniak
29.03.2008 03:27
Przepraszam . a gdzie niby ktoś z BMW wyrażał wprost obawy o prędkość na długich prostych. Mozecie podać źródło ? Bo ja tylko słyszałem obawy kibiców.
domanpraszka
29.03.2008 02:34
są ale tylko z kwalifikacji: GP Australii: http://www.formula1.com/results/season/2008/787/6482/speed_trap.html GP Malezji: http://www.formula1.com/results/season/2008/788/6489/speed_trap.html Pozdro :)
duszek998
29.03.2008 12:59
a ma ktoś rezultaty prędkości na prostych ( raz w wyścigu na GP Malezji pokazywali) i w ósemce bolidów BMW nie było wiem wiem powtarzam się prędkość to nie wszystko można blokować jadący bolid za sobą dobrymi unikami żeby ich nie wyprzedził
Filo_M-ce
29.03.2008 11:07
Zgadzam się duszek, mówię tylko że to że sie obawiają nie znaczy że nie mogą wjechać na podium :)
mariusz10177
29.03.2008 09:13
Nie mam złudzeń _ BMW jedzie na Heidfelda_a Kubica jest kierowcą NR 2. Ale wyczytałem że Ferrari już go zauważyło!
mai
29.03.2008 06:38
Force India słabo zaczęło sezon,ale liczę na punktową pozycję Fisichella w Bahrajnie
duszek998
29.03.2008 06:24
Filo M-ce obawiało się i słuszne obawy miało bo ich bolidy nie osiągały na nich 300km/h a dużo mniej coś koło 290-295km/h to akurat na prostej dużo ale mają szybkości w zakrętach :)
Kara Nocny Cień
28.03.2008 11:41
Andreis... masz racje w Malezji nie ma 2 długich prostych :)
seba_d
28.03.2008 10:35
BMW zawsze pochodzi pesymistycznie do każdego wyścigu nie nie kręcą kółek na pokaz z małą ilością paliwa lub haratają zużyte opony i itd...... ale podczas Q3 i wyścigu pokazują na co ich stać i za to Ich cenie.
domanpraszka
28.03.2008 10:01
oby ich toyota nie objechała, ciekawe jak spisze sie McLaren bo jak bedzie cienko tu Kubica albo Heidfeld znowu beda walczyc o podium. oby...
Filo_M-ce
28.03.2008 07:10
Toshiba BMW obawiało się też o te proste w Malezji, i jak pięknie poszło? :D Oby tak dalej tylko ;)
Kubicomaniak
28.03.2008 06:31
Nie wydaję mi się by miało to jakieś wielkie znaczenie odnosnie wyników końcowych , a pozatym skoro są długie proste i brak szybkich zakrętów to prawdopodobnie Kubica i jego inżynier ustawią inaczej aerodynamikę (nieco mniejszy downforce) i predkości max sie poprawią. Zresztą Kubica ani nikt z jego zespołu jakos nie wyrażają obaw z powodu małych prędkości.
ToshibaUser
28.03.2008 05:20
BMW osiąga niskie prędkości maksymalne na torach w tym roku . Proste nie są ich mocną stroną w tym bolidzie . W Bahrajnie może zatem być krucho z wynikami .
macrocosm
28.03.2008 05:13
Tak lookam na opis (bieg, V, G) toru w Bahrajnie i zastanawiają mnie prędkości jakie są na niektórych zakretach np. zakręt czwarty (o jakieś 120* - 150 km/h) i dziesiąty (120* - 165 km/h ???). Nie wiem czy to jest fizycznie możliwe, teoretycznie chyba tylko z pięcioma litrami superglue wylanymi na każdą oponę :). No i ciekawsza by była V-max przed 14 (a jest 125 km/h po wychamowaniu). Już nie wspomnę o rozbieżności tego, co mówił Montoya z tym co jest na rysunku od FIA. Może Kolumbijczyk walnął se drinka przed tym opisem albo mapa cokolwiek niedzisiejsza. A już najciekawsze są "dwa zakręty w prawo: 9 i 10" :-D Dalej nie czytałem...
Anderis
28.03.2008 04:51
No tak, Toyka testowała tutaj zimą, dobrze, że kupiłem ich silnik w GPM :) Ale skoro nie ma tu szybkich zakrętów, a są długie proste, to chyba BMW nie będzie tak mocne jak w ostatnich wyścigach, ale chyba możemy być dobrej myśli, bo jednak w zeszłym sezonie BMW pojechało tutaj dobrze :)
andrzej45
28.03.2008 04:46
Oni tzn. kierowcy patrzą na tor zupełnie inaczej jak my i stąd pewnie różnice w pojęciu szybkich zakrętów, ja jednak wierzę w to co oni mówią. Poza tym tłumaczenie jest chyba bardzo proste bo te słowa akurat wypowiada Robert:))
F1-HELP
28.03.2008 04:35
@kamiss @Marco Gronichella Nie wiem czy jest o co kruszyć kopię przecież w tekście wyraźnie jest napisane: "nie ma tu PRAWIE W OGÓLE szybkich zakrętów". I jakie wnioski? ;)
pablo10
28.03.2008 03:17
oby im sie powiodło. Robert moze znowu podium. Trzymam kciuki
Ulver
28.03.2008 03:00
I tak im piach silnik zasypie, albo skrzynia nie wytrzyma kolejnego wyscigu.
Kara Nocny Cień
28.03.2008 02:53
miało być kiepsko w malezji a jakoś nie było ^^
jaszczur
28.03.2008 01:24
mam nadzieje, ze na ten tor przygotuja jakis pakiecik aero zwiekszajacy v max, bo inaczej bedzie kiepsko :/
rmn
28.03.2008 01:21
no to masz.. dwa:)
Marco Gronichella
28.03.2008 12:52
chyba zna się na rzeczy lepiej niż ty dla ciebie z punktu obserwatora to szybki zakręt czy szykana a dla niego jako kierowcy zawodowego to coś zupełnie innego
kamiss
28.03.2008 12:41
Nie ma szybkich zakretow? :| A ta szykana a'la Nurb na poczatku I sektora? A pod koniec II sektora dluuugi szybki łuk przechodzacy w kolejny dosc szybki zakret w prawo..