IndyCar: Coca-Cola oficjalnym sponsorem mistrzostw do 2010
Ponadto organizatorzy serii ogłosili wczoraj nowe zasady kwalifikacji na zwykłych torach
03.04.0814:01
1763wyświetlenia
We wtorek IndyCar Series i Coca-Cola North America poinformowały, że Coca-Cola będzie oficjalnym sponsorem mistrzostw aż do roku 2010. Porozumienie to jest rozwinięciem współpracy Coca-Coli z Indianapolis Motor Speedway i wyścigiem Indianapolis 500. Już przed rokiem Coca-Cola związała się kontraktem na dziesięć lat z International Speedway Corporation - właścicielami pięciu torów w kalendarzu mistrzostw IRL w sezonie 2008.
Terry Angstadt, szef ds. komercyjnych w Indy Racing League:
Coca-Cola to światowa marka i jesteśmy podekscytowani, mogąc powitać ją w IndyCar Series. Marka Coca-Cola jest rozpoznawalna na całym globie i ma możliwości marketingowe, które stwarzają dla nas wielką szansę. Nasz nowy kontrakt jest jednocześnie rezultatem wzajemnej współpracy z ostatnich miesięcy i rozmów przeprowadzonych w tym czasie. Partnerstwo z takimi organizacjami jak Coca-Cola pomaga nam znacząco w zapewnieniu IndyCar Series ekscytującej przyszłości.
Ponadto organizatorzy serii IndyCar ogłosili wczoraj, że wzorem Formuły Jeden wprowadzą w tym sezonie na drogowych i ulicznych torach kwalifikacje oparte na systemie knock-out począwszy od najbliższej rundy, która odbędzie się w ten weekend na ulicach St. Petersburga na Florydzie. Na owalach kierowcy nadal będą pokonywali swoje okrążenia pomiarowe pojedynczo.
Nowy system na drogowe i uliczne tory zaczyna się od dwóch 20-minutowych sesji w sobotnie popołudnie (wszyscy kierowcy podzieleni na dwie grupy). Najszybsza szóstka z każdej grupy awansuje do 15-minutowej sesji, a wyłoniona w niej najszybsza połowa przejdzie do ostatniej, 10-minutowej sesji Fast Six Shootout, podczas której rozstrzygnie się walka o pole position.
Nasze kwalifikacje na drogowych i ulicznych torach są pełne dramaturgii, odkąd wprowadziliśmy koncepcję Najszybszej Szóstki w 2005 roku.- powiedział Brian Barnhart, szef operacyjny Indy Racing League.
Rozszerzenie grupowego formatu na kilka etapów doda element intrygi i strategii, zapewniając dobre widowisko fanom przez cały czas trwania kwalifikacji.
Źródło: F1-Live.com, Autosport.com