Testy w Jerez dzień 3: Webber najszybszy w czwartek

Australijczyk pokonał o 0,1 sekundy zdobywcę drugiego miejsca w GP Niemiec - Piqueta
24.07.0817:39
Marek Roczniak
5852wyświetlenia

Pod nieobecność Sebastiana Vettela (Toro Rosso), który był najszybszym kierowcą podczas pierwszych dwóch dni testów na torze Jerez, w czwartek najszybszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Mark Webber z siostrzanej ekipy Red Bull Racing.

Webber, podobnie jak i jego najbliższy rywal Nelson Piquet Jr (Renault), swój najszybszy czas uzyskał na slickach - obydwu kierowców rozdzieliła różnica 0,158 sekundy. Piquet spowodował wywieszenie czerwonej flagi po wypadnięciu z toru w dziewiątym zakręcie i otarciu się o bandę.

Najszybszym kierowcą na rowkowanych oponach (choć pod koniec dnia wypróbował też slicki) był znowu Kimi Raikkonen (Ferrari), który ponownie uplasował się na trzeciej pozycji. Czwarty czas uzyskał Vitantonio Liuzzi (Force India), który stratę zaledwie 0,368 sekundy do Webbera zawdzięczał nie tyle nowej skrzyni biegów typu seamless shift, co jeździe na slickach w połączeniu z obecnym poziomem siły dociskowej.

Kolejnym po Piquecie sprawcą przerwy w dzisiejszych testach był Pedro de la Rosa, który wypadł z toru w szykanie na początku dnia. W bolidzie Kierowcy testowego McLarena konieczna była także wymiana silnika i dlatego przejechał on dzisiaj zaledwie 39 okrążeń, jako ostatni uzyskując czas poniżej granicy jednej minuty i 20 sekund. Ponadto poniżej jednej sekundy straty do Webbera zmieścili się Sebastien Bourdais (Toro Rosso) i Kazuki Nakajima (Williams).

Trzecim sprawcą wywieszenia czerwonej flagi był w czwartek Timo Glock, który powrócił dzisiaj za kierownicę bolidu po swoim wypadku w Grand Prix Niemiec. Kierowca Toyoty po południu zatrzymał się na torze w czwartym zakręcie ze względu na problem z układem paliwowym. Niemiec jeździł dzisiaj głównie na rowkowanych oponach, choć na co najmniej jeden ze swoich przejazdów założył slicki, być może tylko na okrążenie zapoznawcze.

Ostatnią przerwę w testach spowodował Rubens Barrichello (Honda), zatrzymując się na torze tuż przed końcem sesji z podejrzeniem awarii silnika. Honda stała się dzisiaj ósmym zespołem, który wypróbował w swoim bolidzie pokrywę silnika z "płetwą rekina". Według plotek rozwiązanie to miał także wypróbować w czwartek zespół Ferrari, ale tak się nie stało. Najwolniejszym kierowcą okazał się dzisiaj Nick Heidfeld (BMW Sauber), który cały dzień jeździł na slickach i poziomem docisku na sezon 2009. Niemiec przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców.

Pogoda
Temperatura powietrza: 23-33°C
Temperatura toru: 27-45°C
Słonecznie przez cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w czwartek na torze Jerez (4,428 km)
KierowcaNar.KonstruktorBolidCzas okr.Okr.
1Mark Webber *Red Bull RenaultRB41:19.17685
1Nelson Piquet Jr *RenaultR281:19.33495
1Kimi Raikkonen *FerrariF20081:19.43484
1Vitantonio Liuzzi *Force India FerrariVJM011:19.54486
1Pedro de la RosaMcLaren MercedesMP4-231:19.85039
1Sebastien BourdaisSTR FerrariSTR31:20.02977
1Kazuki NakajimaWilliams ToyotaFW301:20.09788
1Timo Glock *ToyotaTF1081:20.42178
1Rubens BarrichelloHondaRA1081:20.61468
1Nick Heidfeld *BMW SauberF1.081:20.89697
Źródło: Autosport.com, BMW-Sauber-F1.com

KOMENTARZE

19
Huckleberry
25.07.2008 12:03
wojtek, ja myślę, że na testach poprawia się to co działa najgorzej. Przy założeniu, że jeszcze poprawiają tegoroczny bolid w tym wypadku najsłabszym ogniwem jest kierowca. Dają jeździć Nickowi bo wiedzą, że Robert i tak sobie poradzi lepiej.
rafaello85
25.07.2008 11:06
Rodzina Red Bull dalej rządzi w Jerez;) A więc to Honda jest kolejnym zespołem, który testuje płetwę rekina.
Iwan
25.07.2008 09:05
W sezonie 2007 BMW też rozwijało bolid na przyszły sezon 2008 a Ferrari i McLaren dopieszczały bolidy na sezon 2007 bo tłukli się o mistrza. Efekty było widać bo kubek był przecież liderem po 7 wyścigach, chociarz to nie do końca przez bolid ;p
sowa_kubica_fan
25.07.2008 06:51
Ja myślę, że to dobrze, jeżeli zespół pracuje już bardziej nad przyszłym sezonem, szczególnie jeżeli przepisy mocno zmienią wygląd samochodu. Jednak wprowadzenie niektórych rzeczy przez FIA na przyszły sezon to powrót do epoki kamienia łupanego (przednie skrzydło). Może się okazać, że BMW będzie miało broń obosieczną nad rywalami i ich zmiażdży. Szczególnie McLaren i Ferrari na tym ucierpią, bo bardziej się koncentrują na tegorocznym sezonie, rozwijając kolejne dodatki aerodynamiczne. W tym sezonie któryś z tych zespołów wygra, ale w 2009 mogą mieć całkiem spore problemy z dogonieniem BMW.
kriZq
25.07.2008 05:21
Czechoslowak, jesli chodzi o zdjecie, do ktorego link podales, to nie sa to spoilery na sezon 2009.
wojtek
24.07.2008 09:09
@gross Myślę po prostu, że KUB jest najbardziej pro rozwojowy jeżeli chodzi o testy i jeżeli nie korzysta się z jego usług to możne oznaczać, że nie mając pewności co do KUB nie powierzają mu tajemnic, które ewentualnie mógłby wykorzystać przeciwko nim.
mbg
24.07.2008 08:54
Tylko po co testowac pakiet na monze na torze o kompletnie innej specyfikacji.
Micro_ice7
24.07.2008 08:14
to zapewne pakiet aero na monze
Czechoslowak
24.07.2008 08:09
kolego nie mów że to dla Ciebie jest aero na ten sezon... http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=106369&catID=3122 moim zdaniem to bardzo dobrze że BMW koncentruje się już na przyszłym sezonie, gdy przejęli Saubera zrobili sobie taki plan czteroletni, który jak na razie wypełniają w 100 a może nawet i w 110%. I oby w przyszłym sezonie też spełnil sie ich oczekiwania!
pawel92setter
24.07.2008 07:55
ograniczone aero? BMW jeździło z aero na ten sezon
gross
24.07.2008 07:38
od razu ze KUB nie będzie jeździć w przyszłym sezonie. Powiedz mi kto najwięcej z BMW testował w poprzedniej połowie sezonu? a no Robert. Myślę, że dali testować po równo Kubicy, Heidfeldowi i Kleinowi wszystko a Asmerowi go.... ;)
Metalpablo
24.07.2008 06:58
manuel112 => a BMW od kogo skopiowała rogi wikinga:P??Od McLarena:D. Bardzo lubie Jerez de la Frontera,szkoda że nie ma go w kalendarzu bo to według mnie świetny tor,ale przynajmniej testują na nim:)Testy troche inne niż zwykle dlatego włąściwie czasów nie ma co brać na poważne.
wojtek
24.07.2008 06:34
Jak dla mnie te testy są potwierdzeniem tego, iż BMW samo nie wie czy KUB będzie jeździł w następnym sezonie. Jego nieobecność może na to wskazywać, co najmniej dziwnym jest nie korzystanie z takiego testera jakim jest KUB w pacach na nowym bolidem.
Neron
24.07.2008 04:48
to bardziej wyglada jak kopia z Hondy
paolo
24.07.2008 04:46
To tylko testy, ale trzy razy z rzędu na końcu stawki to nie jest przypadek. BMW już chyba "oficjalnie" zakończyło sezon 2008. Zdjęcia sugerują, że to aero 2009 i chyba już tylko o tym myślą w Hinwill. Szkoda bo zawsze lepiej się ogląda kiedy rodak walczy w czołówce, a tak pół sezonu biadolenia będzie. Nie chcę myśleć jakie teorie będą w studio polsatu wymyślać :)
manuel112
24.07.2008 04:22
Honda kolejnym zespołem z płetwą rekina, a McLaren kopiuje owiewki na nosie od bmw. http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=106398&catID=3122
FoX4
24.07.2008 04:13
spójrzcie na bolid Heidfelda, wyraźnie testowali pod kątem przyszłego sezonu - ograniczona aerodynamika na pierwszy rzut oka :)
Szakall
24.07.2008 04:05
BMW znalazło w końcu swoje miejsce w stawce :D
nogciu
24.07.2008 03:56
znowu BMW na ostatnim miejscu . Ale Heidfeld był dzisiaj najbardziej pracowitym kierowcą. :)