A1GP: Przedsezonowe wieści
Przedstawiamy najważniejsze informacje, jakie w ostatnim czasie pojawiły się na temat serii
30.07.0812:17
1945wyświetlenia
Od nowego sezonu w serii A1GP stosowany będzie nowy samochód, który jest oparty na konstrukcji bolidu Formuły 1 - Ferrari F2004. Na początku lipca kierowca testowy Ferrari - Marc Gene miał okazję do jazdy tym bolidem. Hiszpan uczestniczył w testach na torze Gaudix, gdzie pokonał dystans około 3,5 tysięcy kilometrów.
Gene był zadowolony z tych testów i przyznał, że samochód na pewno pomoże w rozwoju całej serii World Cup of Motorsport.
To interesujące auto i miałem sporo frajdy prowadząc je.- powiedział Hiszpan.
To nie jest bolid F1, ale nie taki był zamiar. Zapewni on ekscytujące ściganie, pozwala na wyprzedzanie i ekstremalną jazdę. Poza Gene auto testowali również Andrea Bertolini i Patrick Friesacher.
Menedżer A1GP - John Wickham był bardzo zadowolony i tak podsumował wszystkie testy:
Samochód ma za sobą już dystans ponad 3,5 tysiąca kilometrów, co jest ekwiwalentem około połowy całego dystansu w sezonie i wygląda na to, że jest niezawodny. Spędziliśmy lwią cześć czasu pracując nad silnikiem i systemami kontrolnymi, ale pracowaliśmy też nad oponami i podwoziem.
Wprowadzone zostały już też zmiany w konstrukcji auta. W połowie lipca szefowie A1GP poinformowali, że ich nowy samochód otrzyma powiększoną pokrywę silnika zbliżoną do tych, jakie stosują już teraz zespoły F1. Dzięki temu zwiększy się przede wszystkim powierzchnia reklamowa. Przebudowana pokrywa silnika ma też uczynić wyścigi jeszcze bardziej ekscytującymi.
Szef komercyjny A1GP - Scott Hollingsworth powiedział:
Jako że wszystkie samochody będą identyczne, chcieliśmy uczynić je nieco bardziej elastycznymi, aby mieć pewność, że zarówno sponsorzy, jak i kibice będą zadowoleni. Ta powiększona pokrywa silnika powoduje, że profil samochodu jest wyraźnie wyższy, a także zapewnia poprawę osiągów. Pracujemy ciężko, aby mieć pewność, że nasi komercyjni partnerzy są zadowoleni z uczestnictwa w A1GP.
W zeszłym tygodniu pisaliśmy już, że firma Michelin została potwierdzona jako wyłączny dostawca opon dla tej serii począwszy od sezonu 2008/2009. Współpraca Francuzów z A1GP ma trwać na razie przez trzy sezony. Wspominaliśmy też o tym, że tor Kyalami zastąpi w tym sezonie obiekt uliczny w Durbanie. Rundę w Republice Południowej Afryki zaplanowano na 20-22 lutego 2009 roku.
Kolejną zmianą w nadchodzącym sezonie będzie nowe logo A1GP, które oficjalnie zaprezentowano 22 lipca. Zawiera dotychczasowe logo A1GP oraz logo głównego partnera serii, czyli Ferrari.
Partnerstwo ze światowej klasy organizacją, jaką jest Ferrari oficjalnie scementowało pozycję A1GP w międzynarodowym kalendarzu motosportu.- powiedział szef serii Tony Teixeira.
Tego samego dnia po raz pierwszy publicznie zaprezentowano też nowy samochód A1GP. Prezentacja miała miejsce na Autodromo Internazionale del Mugello we Włoszech, gdzie w dniach 19-21 września odbędzie się pierwsza runda czwartego sezonu A1GP. Oficjalne testy dla wszystkich zespołów odbędą się na torze Silverstone w dniach 19-20 sierpnia, a później jeszcze 9-11 września na torze Donington Park.
Seria A1GP intensywnie rozwija się i już teraz widać, że wbrew wcześniejszym komentarzom nie jest jedynie juniorską formułą, co sugerowano w momencie jej powstawania. Warto też pamiętać, że w przyszłym roku rozpoczną się pierwsze testy jej niższej klasy - A2GP.
KOMENTARZE