Kolejna próba odroczenia KERS nie powiodła się

Zabrakło jednego głosu, aby powiodło się przełożenie daty wprowadzenia KERS do F1 o rok
05.08.0811:04
Mariusz Karolak
3423wyświetlenia

Szefowie wszystkich dziesięciu teamów Formuły 1 spotkali się w niedzielę w "motorhomie" Toyoty, gdzie omawiano budzący coraz więcej wątpliwości system KERS. Próbowano między innymi po raz kolejny opóźnić wprowadzenie tego systemu do użytku, ale bez powodzenia.

Nie tylko część zespołów miała nieoczekiwane problemy w pracach nad rozwojem systemu do odzyskiwania energii kinetycznej, jaki ma wejść do F1 już w 2009 roku, ale pojawiły się też sugestie, że lepiej byłoby opóźnić datę wprowadzenia nowej technologii o jeden sezon, gdyż byłaby ona wtedy o wiele tańsza. Za takim rozwiązaniem optował przede wszystkim Flavio Briatore z Renault.

Na Hungaroringu sześć z dziesięciu zespołów zagłosowało za przełożeniem daty wprowadzenia KERS o rok na zasadzie dżentelmeńskiej umowy. FIA nie może nic zrobić, aby zmusić zespoły do wprowadzenia KERS już od kolejnego sezonu, jako że stosowanie tej technologii w 2009 roku jest według przepisów dobrowolne. Jednakże według zasad nowej organizacji FOTA, by jakiś projekt przeszedł przez głosowanie, potrzeba siedmiu głosów za w przypadku, gdy jest tylko dziesięć zespołów. Sugeruje się, że Williams i BMW Sauber - pomimo problemów tego drugiego z KERS na testach - to zespoły, które są najbardziej za wprowadzeniem tej technologii w sezonie 2009. McLaren i Honda to podobno pozostałe zespoły, które są wprowadzeniem KERS już w przyszłym roku.

Źródło: F1-Live.com

KOMENTARZE

19
Rob3rt
06.08.2008 06:08
wald mar to ich problem nie nasz!. Dla mnie liczy się widowsko a to zapewne będzie większe!.
wald_mar
06.08.2008 05:59
Rob3rt wiesz pewnie jest dobrowolny, ale ci co nie są gotowi boją sie, że w przyszłym sezonie dostaną baty od tych zespołów, które będą gotowe, i wyobraź sobie taką hondę która bije na głowe ferrari czy renault ;-)
Rob3rt
06.08.2008 05:30
Masakra jakaś - proszę czytajcie "FIA nie może nic zrobić, aby zmusić zespoły do wprowadzenia KERS już od kolejnego sezonu, jako że stosowanie tej technologii w 2009 roku jest według przepisów dobrowolne" czy to jest nie zrozumiałe?. Kres jest dobrowolny więc jak ktoś nie chce to niech go nie stosuje!. Jeżeli rzeczywiście da komuś widoczną przewagę wszyscy się zmobolizują nad jego pracą. A nie tam lamęci płacz, że jestem za pzełożeniem. Wszyscy znali zmianą przepisów od dawna!.
mutu
05.08.2008 08:36
Ja jestem zdania, że te zespoły, które są bardziej zaawansowane w rozwoju powinny doprowadzić rozwijanie systemu do końca, a te, które jeszcze nie dowiedziały się odpowiednio dużo na temat nowej technologi, także powinny skończyć prace. Kiedy wszystkie zespoły skończą nad systemem prace ( szybsi poczekają na wolniejszych ), wtedy powinno się ustalić od kiedy system zacznie obowiązywać.
MPOWER
05.08.2008 05:18
Zgadzam się z rafaello. KERS powinien być wprowadzony ale nie jeszcze teraz. Moim zdaniem powinni jeszcze nad tym popracować. To nic że już teamy wydali kasę na to. To co mają i czego się nauczyli zawsze mogą jeszcze dopracować albo na jakiś czas odłożyć na półkę. Nic w przyrodzie przecież nie ginie :)
rafaello85
05.08.2008 03:35
Ja też od dłuższego czasu jestem zdania, że KERS powinien zostać wprowadzony później, aby był czas na dokładnie jego dopracowanie.
mielony
05.08.2008 03:16
-> Maraz a może McLaren się "wstrzymał od głosu"? Była plotka, że sprawdzają na które tory byłoby lepiej z KERS a na które nie ma to sensu. Więc może są "w rozkroku". :) KERS nie musi pochodzić od dostawcy silnika ale tak byłoby pewnie łatwiej. Tymczasem Wiliams chce KERS, Toyota (dostawca silnika) jest za opóźnieniem... Uważam, że KERS w F1 to jednak niepotrzebna zabawka (i komplikacja). Ale jeżeli w 2009 ma być dowolność, to może kto chce niech stosuje i tyle. Zresztą inne zmiany mogą okazać się bardziej znaczące niż KERS. Wyjdzie w praniu...
wald_mar
05.08.2008 01:27
jak dla mnie KERS zostanie na długo, bo jest to alternatywa dla systemów używanych w amerykańskich seriach, tyle że władze F1 wymyśliły, że będą się czymś różnić i pewnie promować ekologię :D a co do terminu wejścia KERS, ja patrzę na to szerzej, bo jednocześnie z ograniczeniem całej tej rozbudowanej aerodynamiki, bo tak patrzę co się dzieje i dochodzę do wniosku, że w porównaniu do dawnych lat aerodynamika tak się zmieniła, że na wielu torach się nie da wyprzedzać nie tylko z powodu jego charakterystyki, ale też z braku tunelu aerodynamicznego, co kiedyś było najlepszą okazją do wyprzedzania, a teraz? wiele razy widać, było że nie da się jechać komuś na ogonie, zwłaszcza w zakrętach tak by wyjść zaraz za nim na prostej, bo aktualna konstrukcja tak zakłóca strumień powietrza, że pojazd zbyt blisko jadący ma problemy z przyczepnością... a jak wrócimy do prostych konstrukcji znów zacznie się liczyć umiejętność jazdy i wyprzedzania kierowcy, a KERS będzie tylko dodatkiem ;))
SoBcZaK
05.08.2008 11:42
no jak już sie jeden człowiek poświęcił i przyjał na siebie energie kersu to niech wprowadzą :P poświęcenie pójdzie na marne...
Bartix
05.08.2008 11:31
Ciekawe kiedy zabiorą się za wycofywanie tej głupoty. Myślę że dłużej niż przez jeden sezon nie będą wozić tych akumulatorów. Postęp w wydaniu mędrców z FIA. :-)) Niech żyje centralne planowanie.
mateuszj90
05.08.2008 11:28
Ja jestem za wprowadzeniem KERS już w 2009roku gdyż nie po to niektóre Teamy poświęciły swoje zasoby (BMW,Honda)żeby jacyś "maruderzy" teraz próbowali to zmienić .W pełni popieram przeciwników odroczenia o rok KERS.
Maraz
05.08.2008 11:00
Nie, to jest fotka ze spotkania zespołów w Barcelonie - z Hungaroringu nie ma niestety.
wald_mar
05.08.2008 10:58
no cóż każdy broni się jak może, bo wiadomo, że tak duże zmiany w przepisach sprawią, że zamiast bardziej wyrównanej walki, znów będziemy mieli sezon, jednego lub kilku zespołów które się lepiej przygotowały, czego wiadomo ci co są mniej zaawansowani nie chcą, co jest dla mnie zrozumiałe, choć obawiam się że zawsze przy tak radykalnej zmianie technologicznej jakieś zespoły będą w tyle, to nie uniknione ;)) ps. a mnie zaciekawiła fotka, ciekawe czy to faktycznie z tego spotkania, bo widzę że F.Briatore siedzi między dwoma przedstawicielami McLaren'a (tak myślę po reklamie firmy telekomunikacyjnej :P )
Maraz
05.08.2008 10:57
Autosport twierdzi, że tylko 3 zespoły nie chcą opóźnienia KERS: Williams, BMW Sauber i Honda, ale tak czy inaczej wystarczyło to, aby odrzucić tę całą umowę dżentelmeńską.
SpeedyGonzales
05.08.2008 10:34
BMW za daleko już poszło z tym systemem, żeby teraz odpuścić.
jaszczur
05.08.2008 10:27
niech wprowadzaja... na pewno uatrakcyjni to zawody :) ja np. juz nie moge sie doczekac jak to bedzie wygladalo :) i strasznie mnie ciekawi nowy uklad sil w przyszlym roku :)
Volk
05.08.2008 09:41
Po wynikach BMW w ostatnich wyscigach widac, ze wiekszosc swoich zasobow przeznaczaja juz na prace nad przyszlym sezonem. Podobnie Honda i Williams. Stad nie powinno dziwic, ze chca KERSa od sezonu 2009.
saya
05.08.2008 09:35
jak juz powiedzieli, ze wprowadzaja to teraz niech nie opozniaja... zespoly wydaly juz miliony euro na badania nad tym systemem =.= pozatym wprowadzi on ciekawy element do wyscigow, a jestem takze pewna ze do 2009 roku system bedzie w 100% bezpieczny
Anderis
05.08.2008 09:17
Williams, BMW Sauber, McLaren i Honda. Skoro są za KERS już w przyszłym roku, to chyba oznacza, że to są zespoły, które prowadzą najbardziej zaawansowane prace nad tym systemem :D