Dyskusja na temat kolejnych zmian w Formule Jeden
04.10.0300:00
680wyświetlenia
Godzina | Sesja |
---|---|
Piątek | |
11:00 - 12:00 | Wolna sesja treningowa |
14:00 - 15:00 | Wolna sesja treningowa |
Sobota | |
09:00 - 09:45 | Wolna sesja treningowa |
10:15 - 11:00 | Wolna sesja treningowa |
13:30 - 13:45 | Rozgrzewka (prawdopodobnie) |
14:00 - 15:30 | Sesja kwalifikacyjna |
Niedziela | |
14:00 - 16:00 | Wyścig |
Proponowany harmonogram weekendów Grand Prix na sezon 2004 |
Tymczasem jeśli chodzi o harmonogram weekendów Grand Prix, to zrezygnowano z dwóch sesji kwalifikacyjnych. Jedyna sesja kwalifikacyjna będzie się odbywać w sobotę i będzie trwała około półtorej godziny. W tym czasie każdy kierowca będzie miał do przejechania dwa okrążenia pomiarowe. Kolejność wyjeżdżania na tor do pierwszego okrążenia pomiarowego będzie uzależniona od rezultatu poprzedniego wyścigu, natomiast decydujące okrążenia pomiarowe kierowcy będą pokonywać w odwrotnej kolejności, czyli najszybszy na tor wyjedzie jako ostatni. Sobotnie treningi nie ulegną zmianom, natomiast piątek ponownie zostanie przeznaczony na dwie godzinne sesje treningowe, czyli tak jak miało to miejsce do 2002 roku włącznie, z tym, że druga połowa rozpoczynać się będzie o tej samej porze, co sesja kwalifikacyjna i wyścig (godzina 14:00 czasu lokalnego). W związku z odrzuceniem propozycji przeniesienia decydującej sesji kwalifikacji na niedzielę w dzień ten nadal odbywał się będzie tylko wyścig.
W przyszłym roku zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wprowadzona zostanie zasada jednego silnika przypadającego na jednego kierowcę podczas całego weekendu Grand Prix. W praktyce każdy silnik będzie musiał wytrzymać około 700 kilometrów, a w przypadku konieczności wymiany go przed wyścigiem dany kierowca będzie musiał startować z linii boksów lub z ostatniej pozycji. Wszystkie zmiany zatwierdzić musi jeszcze Komisja Formuły Jeden, która będzie obradować w tym miesiącu.
Źródło: BMW.WilliamsF1.com