Dyskusja na temat kolejnych zmian w Formule Jeden

04.10.0300:00
Marek Roczniak
680wyświetlenia
GodzinaSesja
Piątek
11:00 - 12:00Wolna sesja treningowa
14:00 - 15:00Wolna sesja treningowa
Sobota
09:00 - 09:45Wolna sesja treningowa
10:15 - 11:00Wolna sesja treningowa
13:30 - 13:45Rozgrzewka (prawdopodobnie)
14:00 - 15:30Sesja kwalifikacyjna
Niedziela
14:00 - 16:00Wyścig
Podczas spotkania szefów wszystkich zespołów z władzami Formuły Jeden, które odbyło się w ostatni czwartek przy londyńskim lotnisku Heathrow, dyskutowano głównie na temat zmiany przepisów dotyczących testów, jak i układu weekendów Grand Prix. Ustalono między innymi, że w przyszłym roku nie będzie już prywatnych, dwugodzinnych testów w piątek. W zamian za to sześć najsłabszych zespołów będzie miało możliwość korzystania z trzech bolidów na raz podczas piątkowych treningów. Ponadto w trakcie sezonu (od marca do października) testy zostaną ograniczone do 48 dni przypadających na jeden zespół, natomiast poza sezonem testy nie będą już limitowane.
Tymczasem jeśli chodzi o harmonogram weekendów Grand Prix, to zrezygnowano z dwóch sesji kwalifikacyjnych. Jedyna sesja kwalifikacyjna będzie się odbywać w sobotę i będzie trwała około półtorej godziny. W tym czasie każdy kierowca będzie miał do przejechania dwa okrążenia pomiarowe. Kolejność wyjeżdżania na tor do pierwszego okrążenia pomiarowego będzie uzależniona od rezultatu poprzedniego wyścigu, natomiast decydujące okrążenia pomiarowe kierowcy będą pokonywać w odwrotnej kolejności, czyli najszybszy na tor wyjedzie jako ostatni. Sobotnie treningi nie ulegną zmianom, natomiast piątek ponownie zostanie przeznaczony na dwie godzinne sesje treningowe, czyli tak jak miało to miejsce do 2002 roku włącznie, z tym, że druga połowa rozpoczynać się będzie o tej samej porze, co sesja kwalifikacyjna i wyścig (godzina 14:00 czasu lokalnego). W związku z odrzuceniem propozycji przeniesienia decydującej sesji kwalifikacji na niedzielę w dzień ten nadal odbywał się będzie tylko wyścig.

W przyszłym roku zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wprowadzona zostanie zasada jednego silnika przypadającego na jednego kierowcę podczas całego weekendu Grand Prix. W praktyce każdy silnik będzie musiał wytrzymać około 700 kilometrów, a w przypadku konieczności wymiany go przed wyścigiem dany kierowca będzie musiał startować z linii boksów lub z ostatniej pozycji. Wszystkie zmiany zatwierdzić musi jeszcze Komisja Formuły Jeden, która będzie obradować w tym miesiącu.

Źródło: BMW.WilliamsF1.com