FOTA rozważy zakaz tankowania podczas wyścigu
Zespoły zbiorą się w ten weekend by dyskutować nad zmianami w F1
15.10.0810:02
3105wyświetlenia
Zakaz tankowania, krótsze wyścigi, zakrojone na szeroką skalę ograniczenia testów i łatwiejsza walka na torze będą tematami dyskusji zespołów Formuły 1 w tym tygodniu w Chinach.
Stowarzyszenie zespołów (FOTA) zaplanowało szereg spotkań w Szanghaju, aby zadecydować nad sposobami uczynienia tego sportu lepszym. Jak donoszą źródła, sportowa grupa robocza FOTA (SGW) skupi się nad zmianą formatu weekendu wyścigowego, wliczając w to dyskusje nad tak radykalnymi zmianami, jak zakaz tankowania podczas wyścigu.
Sugeruje się, że zespoły chcą wykorzystać w jak największym stopniu możliwości, jakie daje im uczestnictwo w rozmowach FOTA. Pomysł zakazu tankowania zrodził się po tegorocznych problemach podczas postojów, a pilności rozmowom w tej sprawie nadał feralny postój Felipe Massy w Singapurze. Zakaz tankowania oznaczałby zmianę projektu bolidów z powodu wielkości zbiornika na paliwo, ale jednym ze sposobów wyeliminowania tego problemu mogłoby być skrócenie wyścigów.
Dyrektor generalny McLarena - Martin Whitmarsh, który przewodniczy dyskusjom SWG potwierdził, że tematem rozmów w Chinach będzie format weekendu wyścigowego oraz możliwość większego ograniczenia testów.
Tak, przyglądamy się formatowi wyścigu i testom.- powiedział.
Myślę, że jest kilka dobrych pomysłów w harmonogramie rozmów, które mogą zmienić format ścigania się oraz format weekendu.
Mam nadzieję, że dojdziemy do jakiegoś porozumienia nad tym, jak zmienić weekend w pozytywny sposób. Jednak musimy być ostrożni we wprowadzaniu zmian, aby utrzymać przejrzystość, która jest ważna w F1. Musimy spojrzeć w nasz piątkowy rozkład i zadecydować, czy można uczynić ten dzień bardziej emocjonującym i wnieść do niego trochę walki. Zamierzamy również przejrzeć, co robimy w sobotę i niedzielę, aby zobaczyć, czy można uczynić te dni trochę mniej przewidywalnymi. Trzeba jednak przyznać, bazując na tym, co działo się w ostatnich wyścigach, że już teraz jest dość nieprzewidywalnie.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE