FIA i McLaren potępiają znieważanie Hamiltona

"W tym sporcie, ani ogólnie w społeczeństwie nie ma miejsca na dyskryminację i rasizm"
31.10.0812:53
Marek Roczniak
5042wyświetlenia

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) potępiła hiszpańskich fanów wypowiadających się w obelżywy sposób o Lewisie Hamiltonie na specjalnej stronie, której motywem przewodnim jest hasło "Przebij oponę Hamiltona" (Pincha la Rueda de Hamilton).

Strona przedstawia obrazek toru Interlagos, na którym można umieszczać pinezki, gwoździe i jeżozwierze z dołączonym komentarzem. Jak łatwo można się domyślić, większość komentarzy jest obraźliwych i nie brakuje w nich przejawów dyskryminacji czy rasizmu. FIA wydała oświadczenie, w którym stanowczo potępiła tego typu zachowania.

Stanowisko FIA jest jasne. - czytamy w wydanym w czwartek oświadczeniu. W tym sporcie, ani ogólnie w społeczeństwie nie ma miejsca na dyskryminację i przejawy rasizmu. Wszyscy zaangażowani w Formułę 1 dołączą do nas w potępieniu tego typu obelżywych i paskudnych komentarzy.

W podobny sposób zareagował także zespół McLaren, którego barwy reprezentuje Hamilton. Domena strony internetowej zarejestrowana jest przez hiszpańską firmę marketingową Tequila Spain. Na dole znajduje się co prawda informacja, że autorzy strony nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy, jednak nie ulega wątpliwości, że sam pomysł stworzenia takiego serwisu jest jawną zachętą do negatywnego wypowiadania się o Hamiltonie.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

31
marios76
28.11.2008 11:34
Paolo, nie mylisz się czasem pisząc o Colinie i Carlosie? To McRae przepuszczał w Katalonii w 95r.Matadora, z resztą piekielnie złorzecząc na team Subaru-El Matador wygrał u siebie i się Hiszpanie cieszyli, a o tytuł walczył w ostatnim RAC-u skutecznie!Pamiętaj o tym, chyba że chodziło ci o późniejszą sprawę i rewanż? Pozdro Co do Hamiltona, to przesadzają i Kibole i on niepotrzebnie podkręca atmosferę. Też uprawiam sport i też byłem ''napiętnowany" wtedy trzeba siedzieć cichutko i robić swoje-to się przyzwyczają. A jak on chce po trupach-spychając rywali z toru, tak to się kończy. FIA też popełniła błędy w zeszłym roku za bardzo nadgorliwie się nim opiekując. A to porównanie się do Senny... Boże jak mi go żal( Lewisa;) Nie przepadam za nim, ale kolor skóry nie ma tu żadnego znaczenia.A ludzi którzy twierdzą że to jest czarny rok(sukcesy Hamiltona i Obamy)w większości nie nazwałbym rasistami, bo tylko podchwytują głupi temat, ale raczej ''białymi z kompleksami'' sorry jakkolwiek rasistowsko to zabrzmiało.
Andre180
03.11.2008 03:16
Nie zbyt dużo osób lubi Hamiltona
Czechoslowak
01.11.2008 11:00
michael85-> co do dyskusji ze skinheadem to wybacz ale nie skorzystam z tej wątpliwej przyjemności... podajesz przykład Francji i innych państw zachodnich: masz w zupełności rację- w tzw. "kolorowych" dzielnicach dzieją się straszne rzeczy, ale czy ktokolwiek powiedział że rasizm może być tylko "biały"? tak samo jak wśród białych tak i wśród czarnych są idioci którzy postrzegają innych przez pryzmat koloru skóry, pochodzenia, religii. Masz racje przekaz medialny jest nieco jednostronny i częściej pokazuje się przejawy rasizmu wobec czarnych niż odwrotnie, ale jest to sytuacja niemal identyczna co w przypadku antysemityzmu i wynika z poczucia winy białych Europejczyków.
jarux
01.11.2008 10:42
Kolor skóry Lewisa jest wykorzystywany nie tylko przez kibiców ale i przez McLarena. kibice wykorzystują go by z niego się śmiać, a McLaren by za wszelką cenę pokazać, że co złego to nie Lewis. Wszystko nawet gdy nie jest rasizmem nazywają właśnie tak.
DCC
01.11.2008 09:22
Gdyby wbijali dla Alonso to nic by o tym nie mówiono. Typowe zachowanie dla murzynów - wszystko co dla nich niewygodne podciągają pod rasizm.
A.S.
31.10.2008 09:22
Pięknie to ująłeś paolo. Błędem McLarena i FIA była jakakolwiek reakcja. To tylko nakręca takich debili. Cieszą się, że ktoś ich zauważył i się przejął tym co wymyślili.
paolo
31.10.2008 07:28
Dajcie spokój z tym czarne/białe. Nawet nasz były premier od tego zgłupiał. Tak szczerze mówiąc to jestem większym rasistą/nacjonalistą niż Hiszpanie bo nienawidzę narwanej południowej hołoty. Tyle, że oni też są biali. Niech mi nikt nie wmawia, że na tej stronie nie pojawiają się treści nacjonalistyczne przeciw rasie aryjskiej (Heidfeldowi i BMW). Przecież wszyscy wiemy jak Polacy kochają Niemców. Nie ma się co podniecać szczególnie na portalu o całkiem innej tematyce. Idźcie do przedszkola to się przekonacie, że jak ktoś jest mały to wyzywają go inaczej od tego co jest rudy albo piegowaty, gruby, chudy itd. Ludzie go nie lubią to niech sobie pineski wbijają w wirtualny tor. Moim zdaniem to nawet ciekawy pomysł. Co do dzikiej hiszpańskiej hołoty to trzeba było widzieć na własne oczy jak kochali Colina po tym jak Sainz musiał go przepuścić w ramach TO. Wyzywali, gwizdali i wrzeszczeli gorzej niż dzieci w przedszkolu. A przecież był biały. Może i miał krzywe zęby ale wierzcie mi nie dlatego go nie lubili. Hiszpanie nie są rasistami. Oni są debilami skończonymi. Za dużo słońca.
pmerlon
31.10.2008 06:38
@Falarek, nie upatrywałbym w kolorze skóry Schumiego powodu dla którego nie był tak pietnowany jak teraz Hamilton, on po prostu najpierw zdobył kilka tytulów, a później zaczął uważać sie za najlepszego. u Hamiltona to się odwrócilo do góry nogami.
michael85
31.10.2008 04:31
@Jankes Dokładnie Jankes. Tak jest z "gwiazdami" murzyńskimi które wyzywają białe kobiety od szmat i leci to co dzień w MTV czy innym g i jakoś nikt się tym nie przejmuje. Prymitywne dzieci nawet się cieszą gdy coś takiego widzą. Ale gdyby biały powiedział cos takiego na murzyna to zaraz histeria nie z tej ziemi! @Czechoslowak Po pierwsze to niejeden z tych jak to ujmujesz tępych Skinów rozłożyłby Cię w dyskusji na argumenty bo jest ich niemało. Po drugie wyjdź i powiedz to Skinheadom prosto w oczy na żywo, a po trzecie to nie każdy kibol jest Skinheadem bo porządny Skin nie lata i nie wybija szyb swoim rodakom. Proponuję też wycieczkę za granicę wtedy poznasz jak czarni są pokojowi i jak daleko z nimi można "zajechać". Zresztą chyba widziałeś co działo się we Francji.
Jankes
31.10.2008 04:06
murzyn wyzywa i złorzeczy białemu - OK biały wyzywa i złorzeczy murzynowi, krzywo na niego spojrzy - rasista z murzynami jest niestety taki problem, że myślą iż rasizm działa tylko w jedną stronę chory ten świat
SoBcZaK
31.10.2008 03:34
Nie mam nic przeciwko przebitej oponie.. ale nie dzięki pineskom.
alhan
31.10.2008 03:18
@ Marcin Janczar zgadzam się w 99 proc. To, że nie lubię Hamiltona jako człowieka nie zmienia faktu, że podziwiam go jako kierowcę. PS 1 proc to to, że ja dalej kibicuję McLarenowi
pjaxz
31.10.2008 02:59
Falarek, tak tak najlepiej sobie wszystko tłumaczyć w kategoriach biały - czarny. Co tam zachowanie Hamiltona na i poza torem, przecież to nic nie znaczy. Jest czarny znaczy za to jest nielubiany
NEO86
31.10.2008 02:58
Owszem ja też bardzo nie lubię Hamiltona i chcę żeby w każdym wyścigu dojeżdzał bez punktów no ale rasizm to przesada.
Falarek
31.10.2008 02:37
@George__a jakby Kubica przyszedł "nie wiadomo skąd" i wygrywał dlatego ze ma najlepszy samochód też byś go "nienawidził"? Pewnie piałbyś z zachwytu. Moim zdaniem Hiszpanie nie lubią Hamiltona bo jako świeżynka w F1 dotrzymywał kroku mistrzowi Alonso i to ich tak bardzo boli. Aby sobie ulżyć wszystkie porażki Alonso są tłumaczone spiskiem McLarena i Hamiltona. Swoją drogą Schumacher tez był arogancki i faworyzowany w zespole ale aż takiej niechęci do niego wśród ludzi nie było tak jak dzisiaj jest to w stosunku do Hamiltona. No ale w końcu Szumi był "bioły".
pjaxz
31.10.2008 02:31
Pytanie podstawowe - co to jest rasizm? Wg słownika PWN - pogląd oparty na przekonaniu o nierównej wartości biologicznej, społecznej i intelektualnej ras ludzkich, łączący się z wiarą we wrodzoną wyższość jednej rasy. Czyli jest to ideologia. Gdy ktoś pisze "Murzyn", "czarny", "murzyński" nie jest to w ŻADNYM stopniu rasizmem a stwierdzeniem faktu o kolorze skóry. Nawet sformułowanie "bambo" nie niesie za sobą żadnej ideologii o wyższości jednej rasy nad drugą, więc nie jest rasizmem. Ktoś powie, że "bambo" jest określeniem prześmiewczym. Być może, ale nie jest to określenie rasistowskie, w innym przypadku musielibyśmy uznać określenia np. wzrostu "knypek", "kurdupel" itd. za formę dyskryminacji.
Czechoslowak
31.10.2008 02:28
Piszecie że obraźliwe teksty pod adresem Hamiltona padają nie z pobudek rasistowskich tylko zwykłej niechęci- w pełni zgoda. Ale czy poza tępymi kibolami i skinheadami znacie kogoś kto obrażałby innego człowieka tylko za kolor skóry? Chodzi tu o coś zupełnie innego: Hamiltona nie obrażają dlatego że jest murzynem, ale ten fakt w złośliwy sposób wykorzystują i to jest właśnie haniebne. Jest takie powiedzenie "gdy brakuje argumentów zaczynają się wyzwiska" i je właśnie dedykuje tym wszystkim którzy chętnie by się dopisali na tej pożałowania godnej stronie.
M4tti
31.10.2008 02:19
Hiszpanie z tego słyną ^^ Na meczach Barlcelony w strone Eto rzucano rasistowskimi hasłami...
Maraz
31.10.2008 02:09
DarkArt, i bardzo dobrze zrobili, że zamknęli tę stronę. Dziwne, że dopiero dzisiaj.
Marcin Janczar
31.10.2008 01:59
Regularnie oglądam F1 odkąd silniki Mercedesa zaczęły być montowane w McLarenie. Kibicowałem Mclarenowi jak Mika zdobywał tytuły i jak później nastąpiła spadek formy i jak Kimi zastąpił Mikę i dawno zdobyłby już mistrza, gdyby nie awaryjność w tamtym czasie silników. Miałem wielki szacunek do tego zespołu, który przez m.in. przez aferę szpiegowską oraz faworyzowanie Hamiltona wobec Alonso i nie tylko, zamienił się w złość. Chodź nie popieram powstawiania takich stron o jakiej mowa, to jednak jestem przekonany, że powstają nie przez rasizm względem Hamiltona, tylko przez politykę McLarena ostatnich 2 lat. Szkoda, bo byłem wielkim fanem tego zespołu. Teraz ma wielką nadzieję, że w czystej walce Masa zostanie nowym mistrzem, choć 100 razy wolałbym aby gdyby była taka możliwość tytuł obronił Kim. Z tego wszystkiego jednak najważniejsze jest teraz to, aby Robert obronił 3 miejsce!
DarkArt
31.10.2008 01:17
Strona nie fuka "Lista de directorios denegada. Este directorio virtual no permite mostrar contenido en una lista.". Znaczy zamkneli chyba;)
Mexi
31.10.2008 01:10
OMG, F1wm nie toleruje rasismu, ale przecież podali nazwę strony. Choc teraz nie działą :P
DarkArt
31.10.2008 01:08
Rannt: przepisy moze i sa. Ale co z tego jak witryna lezy na serwerze w USA albo w kraju gdzie rasizm nie jest AZ TAK scigany? Slynna sprawa z Redwatch... Wracajac do tematu: Hamiltona nie lubie za jego bucowatosc i nieczyste zagrywki na torze. Zcalego serca zycze mu aby wyscigu nie ukonczyl;) Ale jechanie po nim za kolor skory nie jest mile... W koncu kibice F1 to nie jest hołota jaka wystepuje na boiskach pilkarskich - trzymajmy poziom:)
rannt
31.10.2008 12:59
Sam fakt rozkładania pinesek i jeżozwierzy jest bardzo fajny. Umieszczanie komentarzy w stylu "żebyś przebił oponę i wystrzelił w powietrze" i innych takich życzeń ok. Bluzgi to przejaw tępoty komentującego - ale odwoływanie się do koloru skóry musi być ścigane! Chyba w Hiszpanii są odpowiednie przepisy, blokujące taką witrynę.
Muniek8960
31.10.2008 12:38
Moim zdaniem osoby ,które w ten sposób się zachowują nie są fanami F1!Rozumiem, można kogoś nie lubić, ale kogoś nie nawidzieć,życzyć mu wszystkiego co najgorsze to zupełnie inna rzecz.Tępić takie postępowanie.
michael85
31.10.2008 12:29
@rafaello85 Andre zadał takie samo pytanie i jego post nie został usunięty. Dlaczego? ________ komentarz Andre zostawiłem po to, żeby odpowiedzieć na pytanie, które podejrzewam byłoby powielane później jeszcze wiele razy /// rafaello85
George
31.10.2008 12:23
Śą źli na hamiltona a powinni na McLarena! bo to on go faworyzował. Ja osobiście nienawidzę za to, że przyszedł nie waidomo z kąd i wygrywa tylko dlateg, że ma dobry bolid i poparcie w zespole i na dodatek porównuje się do Senny, którym NIGDY nie będzie
Andre
31.10.2008 12:16
Myslę, że im nie chodzi o rasizm ( Broń Boże ) , tylko o to, co Hamilton i McLaren zrobli w 2007 roku Alonso. To była czysta głupota i faworyzowanie. Tak Alonso miał by tytuł. Hiszpanie są po prostu źli na Hamiltona iu tyle. Ja też jestem na niego zły i uważam, że nie zasługiwał na tytuł w tamtym i roku i w tym.
rafaello85
31.10.2008 12:14
Powiem raz i więcej powtarzać nie będę - WM nie toleruje rasizmu . Dlatego nie liczcie na linki do tego typu witryn! Jeśli ktoś zamieści takowy, od razu go wykasuję.
michael85
31.10.2008 12:11
Nie wiem czemu mój post został usunięty, zapytałem tylko o adres? Co do samego faktu istnienia tej strony to może Hiszpańscy Kibice słyszeli o teorii która głosi iż podświadomie duża grupa osób może wywołać pewne zdarzenia.
Andre
31.10.2008 12:07
Fajna ta strona. Zna ktoś adres? :)