Wurz zadowolony z jazdy na slickach

Tymczasem Bruno Senna pokonał pierwsze kilometry w bolidzie Formuły 1
18.11.0812:50
Mariusz Karolak
2805wyświetlenia

Alex Wurz uczestniczył wczoraj w testach zespołu Honda Racing w Hiszpanii. Japońska ekipa pracowała nad rozwojem aerodynamiki dostosowanej do przepisów na sezon 2009 i testowała nowe opony typu slick. Austriak był najbardziej zadowolony właśnie z powrotu slicków do Formuły 1.

Widok z kokpitu jest dużo przyjemniejszy, kiedy auto ma założone slicki! - powiedział Alex. Jako kierowca preferuję jazdę na slickach, a więc jestem bardzo zadowolony, że w końcu wróciły one do F1, chociaż dla mnie jest już za późno, abym na nich mógł rywalizować w wyścigu.

Moim zadaniem było zbieranie informacji o pracy opon przy zastosowaniu docisku aerodynamicznego na sezon 2009. Zdobyliśmy odpowiedzi na kilka pytań i wiemy, jaką drogą powinniśmy podążyć, zatem jestem zadowolony z pracy, którą wykonaliśmy. Miło też było zobaczyć dwóch młodych chłopaków w kokpicie Hondy. Obydwaj zaznajomili się z bolidem dosyć szybko, ale ważne będzie to, jak bardzo rozwiną się w trakcie pełnego dnia testów.


Owymi młodymi kierowcami byli dwaj Brazylijczycy ścigający się w ostatnich dwóch latach w serii GP2: Lucas di Grassi i Bruno Senna. Dla Bruno był to pierwszy kontakt bezpośredni z samochodem F1. Siostrzeniec Ayrtona Senny przyznał, że był to długo wyczekiwany przez niego moment: Pierwszy dzień moich testów w Formule 1 był tak wielkim momentem, jak się tego spodziewałem.

Miałem też sporo frajdy i naprawdę podobało mi się to. Rano skoncentrowałem się na przygotowaniach do jazdy. Przysłuchiwałem się komunikacji radiowej zespołu i obserwowałem, jak pracuje ekipa. Czułem się dosyć spokojnie, ale jak już wyjeżdżałem z garażu na pierwsze okrążenie uświadomiłem sobie, że to znacząca chwila. To jest wyjątkowa okazja dla mnie, o jakiej marzyłem przez całe dotychczasowe życie. Zespół był wspaniały i pozwolił mi znaleźć właściwe dla mnie tempo, ale pod koniec mojego drugiego przejazdu czułem się już bardzo pewnie w samochodzie.

Czasy uzyskane we wtorek do godziny 12:00 na torze Catalunya (4,655 km)
KierowcaNar.KonstruktorBolidAKCzas okr.Okr.
1Takuma SatoSTR FerrariSTR31:20.01741
1Sebastien BuemiSTR FerrariSTR31:20.55328
1Sebastian VettelRed Bull RenaultRB41:21.2576
1Gary PaffettMcLaren MercedesMP4-231:21.34010
1Robert KubicaBMW SauberF1.08B+1:21.52139
1Jenson ButtonHondaRA108(B)+1:21.77044
1Nico RosbergWilliams ToyotaFW30(B)++1:21.87139
1Adrian SutilForce India FerrariVJM011:22.07338
1Luca BadoerFerrariF2008K+1:22.42552
1Nelson Piquet JrRenaultR281:22.62936
1Giedo van der GardeRenaultR281:23.25036
1Pedro de la RosaForce India FerrariVJM011:23.58041
1Marc GeneFerrariF20081:23.8899
1Lucas di GrassiHondaRA1081:23.98544
1Nick HeidfeldBMW SauberF1.08B++1:26.50120
Źródło: HondaRacingF1.com, F1Today.nl

KOMENTARZE

11
Huckleberry
18.11.2008 06:49
Dale65 o którym kierowcy mówisz drugi? Bo w przyszłym sezonie ze względu na masę może się okazać, że to Kubica jest drugi i w związku z tym jazda bez Kersu będzie uzasadniona w jego przypadku.
Dale65
18.11.2008 03:53
To możliwe, ale BMW by się chciało tak dla kierowcy nr. 2 wysilać? Chociaż może ich nie doceniam...
Mick3y
18.11.2008 03:52
Wie ktoś może co to za "narośl" na prawym boku Ferrari?
Volk
18.11.2008 03:39
Kubica drugi dzień z rzędu jeździ bez KERSa. Wiem, że to jeszcze bardzo wcześnie ale być może Roberowi ze względu na jego masę przygotują bolid pozbawiony tego układu natomiast Heidfeldowi zrobią bolid w niego wyposażony?
Anderis
18.11.2008 02:01
Warto zauważyć dobrą postawę Rosberga w samochodzie z aero na 2009 rok i KERSem na pokładzie. Nasze obawy o to, że F1 znacznie straci na swojej szybkości po zmianach w przepisach okazały się chyba nieuzasadnione.
Ducsen
18.11.2008 01:52
Skąd De la Rosa wziął się w Force India o.O
Przemo 1994
18.11.2008 01:41
haidfeldowi to chyba zbiornik na energie zebraną z kresu przeciekał
Ducsen
18.11.2008 01:06
Toro Rosso szczyt formy osiągnęło...po sezonie :D
Huckleberry
18.11.2008 12:58
Nick to chyba testował "namiastkę" ? ;)
Przemo 1994
18.11.2008 12:56
według mnie slicki w następnym sezonie to dobry pomysł
noofaq
18.11.2008 12:06
heidfeld chyba kers za dużo używał :) red bull sie zapalił do pracy - http://www.f1today.nl/fotos/4zxp83oj4.jpg