Wurz zadowolony z jazdy na slickach
Tymczasem Bruno Senna pokonał pierwsze kilometry w bolidzie Formuły 1
18.11.0812:50
2805wyświetlenia
Alex Wurz uczestniczył wczoraj w testach zespołu Honda Racing w Hiszpanii. Japońska ekipa pracowała nad rozwojem aerodynamiki dostosowanej do przepisów na sezon 2009 i testowała nowe opony typu slick. Austriak był najbardziej zadowolony właśnie z powrotu slicków do Formuły 1.
Widok z kokpitu jest dużo przyjemniejszy, kiedy auto ma założone slicki!- powiedział Alex.
Jako kierowca preferuję jazdę na slickach, a więc jestem bardzo zadowolony, że w końcu wróciły one do F1, chociaż dla mnie jest już za późno, abym na nich mógł rywalizować w wyścigu.
Moim zadaniem było zbieranie informacji o pracy opon przy zastosowaniu docisku aerodynamicznego na sezon 2009. Zdobyliśmy odpowiedzi na kilka pytań i wiemy, jaką drogą powinniśmy podążyć, zatem jestem zadowolony z pracy, którą wykonaliśmy. Miło też było zobaczyć dwóch młodych chłopaków w kokpicie Hondy. Obydwaj zaznajomili się z bolidem dosyć szybko, ale ważne będzie to, jak bardzo rozwiną się w trakcie pełnego dnia testów.
Owymi młodymi kierowcami byli dwaj Brazylijczycy ścigający się w ostatnich dwóch latach w serii GP2: Lucas di Grassi i Bruno Senna. Dla Bruno był to pierwszy kontakt bezpośredni z samochodem F1. Siostrzeniec Ayrtona Senny przyznał, że był to długo wyczekiwany przez niego moment:
Pierwszy dzień moich testów w Formule 1 był tak wielkim momentem, jak się tego spodziewałem.
Miałem też sporo frajdy i naprawdę podobało mi się to. Rano skoncentrowałem się na przygotowaniach do jazdy. Przysłuchiwałem się komunikacji radiowej zespołu i obserwowałem, jak pracuje ekipa. Czułem się dosyć spokojnie, ale jak już wyjeżdżałem z garażu na pierwsze okrążenie uświadomiłem sobie, że to znacząca chwila. To jest wyjątkowa okazja dla mnie, o jakiej marzyłem przez całe dotychczasowe życie. Zespół był wspaniały i pozwolił mi znaleźć właściwe dla mnie tempo, ale pod koniec mojego drugiego przejazdu czułem się już bardzo pewnie w samochodzie.
Czasy uzyskane we wtorek do godziny 12:00 na torze Catalunya (4,655 km) | ||||||||
Kierowca | Nar. | Konstruktor | Bolid | A | K | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Takuma Sato | STR Ferrari | STR3 | 1:20.017 | 41 | |||
1 | Sebastien Buemi | STR Ferrari | STR3 | 1:20.553 | 28 | |||
1 | Sebastian Vettel | Red Bull Renault | RB4 | 1:21.257 | 6 | |||
1 | Gary Paffett | McLaren Mercedes | MP4-23 | 1:21.340 | 10 | |||
1 | Robert Kubica | BMW Sauber | F1.08B | + | 1:21.521 | 39 | ||
1 | Jenson Button | Honda | RA108(B) | + | 1:21.770 | 44 | ||
1 | Nico Rosberg | Williams Toyota | FW30(B) | + | + | 1:21.871 | 39 | |
1 | Adrian Sutil | Force India Ferrari | VJM01 | 1:22.073 | 38 | |||
1 | Luca Badoer | Ferrari | F2008K | + | 1:22.425 | 52 | ||
1 | Nelson Piquet Jr | Renault | R28 | 1:22.629 | 36 | |||
1 | Giedo van der Garde | Renault | R28 | 1:23.250 | 36 | |||
1 | Pedro de la Rosa | Force India Ferrari | VJM01 | 1:23.580 | 41 | |||
1 | Marc Gene | Ferrari | F2008 | 1:23.889 | 9 | |||
1 | Lucas di Grassi | Honda | RA108 | 1:23.985 | 44 | |||
1 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | F1.08B | + | + | 1:26.501 | 20 | |
A - pakiet aerodynamiczny na sezon 2009, K - system KERS lub jego namiastka |
KOMENTARZE