Gene: Wspaniale jest wrócić na prawdziwy tor

Przy okazji podajemy wyniki porannej sesji z trzeciego dnia testów na torze Catalunya
19.11.0813:05
Mariusz & Maraz
2130wyświetlenia

Po wielu okrążeniach przejechanych na symulatorze i na prostym długim odcinku w Vairano, gdzie sprawdzany jest pakiet aerodynamiczny, Marc Gené powrócił do kokpitu bolidu Ferrari na prawdziwym torze wyścigowym.

Oficjalny kierowca testowy Ferrari, który w tym roku uczestniczył także w innych projektach wyścigowych (był kierowcą prototypu Peugeota, komentował wyścigi dla stacji Sky Italia), był bardzo zadowolony z szansy przeprowadzenia testów na swoim domowym torze.

Wspaniale jest móc testować ponownie z Ferrari na tym torze. - powiedział Marc. Sporo pracowałem nad rozwojem tego auta w Vairano, lecz testy tego rodzaju to zupełnie coś innego. Nie mogłem pokonać zbyt dużego dystansu, ponieważ jesteśmy już blisko limitu 30 tysięcy kilometrów, jaki to dystans możemy pokonać w tym roku na testach, ale dobrze jest być tutaj.

Samochód nie jest dokładnie taki sam, jak ten wykorzystywany wcześniej do testów pakietu aerodynamicznego: To prawda, musieliśmy pozbawić go możliwie jak najwięcej elementów aerodynamicznych, aby wytworzyć docisk podobny do tego, jaki będzie w przyszłym sezonie. Jednakże najważniejszą zmianą są slicki. Nie mogłem dokonać bezpośredniego porównania, ale pierwsze wrażenie jest takie, że rekompensują mniejszy docisk.

Koncentrowałem się na ustawieniach auta, starając się zrozumieć zachowanie nowych opon. Luca Badoer pracował natomiast nad niezawodnością, szczególnie silnika, ponieważ w przyszłym roku musi mieć większa o połowę żywotność. - dodał Gene. Dzisiaj zespół Ferrari na torze Catalunya reprezentuje już tylko Badoer. Poniżej przedstawiamy czasy uzyskane do przerwy na lunch.

Czasy uzyskane w środę do godziny 13:00 na torze Catalunya (4,655 km)
KierowcaNar.KonstruktorBolidAKCzas okr.Okr.
1Sebastian VettelRed Bull RenaultRB41:19.29544
1Sebastien BourdaisSTR FerrariSTR31:19.83962
1Sebastien BuemiSTR FerrariSTR31:20.15464
1Gary PaffettMcLaren MercedesMP4-23K+1:21.14040
1Jenson ButtonHondaRA108(B)+1:21.51543
1Christian KlienBMW SauberF1.08B++1:21.53446
1Nick HeidfeldBMW SauberF1.08B+1:21.59252
1Nelson Piquet JrRenaultR281:22.14866
1Bruno SennaHondaRA1081:22.42861
1Luca BadoerFerrariF2008K+1:22.86671
1Nico HulkenbergWilliams ToyotaFW30(B)++1:22.94619
1Pedro de la RosaForce India FerrariVJM011:23.10144
1Giancarlo FisichellaForce India FerrariVJM011:23.25258
Źródło: Ferrari.com, F1Today.nl

KOMENTARZE

9
Huckleberry
19.11.2008 03:02
Andre - Takuma to Sebastian po japońsku ;)
Mick3y
19.11.2008 02:21
Tak, dzisiaj z KERS-em jeździ Klien - widać wyraźnie na zdjęciach, że żółty znaczek błyskawicy jest tylko na bolidzie Kliena.
Maraz
19.11.2008 01:32
Z tym KERS to wstępnie założyłem, że jeździ z nim dzisiaj Klien, ale równie dobrze może to być Heidfeld. Musimy poczekać na raport BMW po dzisiejszych testach, żeby mieć pewność.
Andre
19.11.2008 01:21
Ej, Klien z pakietem aero i KERS-em miał dziasiaj lepszy czas od Heidfelda z tymi samymi nowościami! Heidfeld miał wczoraj 1:22,945, a Klien 1:21,534 ! Prawie 1,5 sek. różncy między nimi, a różnica w wadze to 9 kg ma korzyśc Heidfelda. Czyli w tym przypadku waga nie ma różnicy- zupełnie jakby Heidfeld tracił czas przez swoją mniejszą wagę. Zobaczymy, jak jeszcze wypadnie Robert z tymi nowościami. Ale byłoby ostro, gdyby Klien był zamiast Heidfelda :P Sebastiani dzisiaj niepokonani xD Brakuje tylko Loeba i byłby komplet. Zaskakujące, że po dwóch Sebastianów testuje dla Red Bulla i Toro Rosso, siostrzanych ekip! No ale żaden z tych kierowców nie miał nowosci, tylko na slickach jeździli.
Mick3y
19.11.2008 01:03
Fajnie to wygląda - od góry trzech Sebastianów :D
Filo_M-ce
19.11.2008 01:02
Ja rozumiem ;) Ale mógłby ktoś inny wkońcu wygrać a nie tylko Red Bull z Vettelem albo jakiś STR :D
Mariusz
19.11.2008 12:57
Niech Red Bull wywali Webbera i zatrudni czwartego Sebastiana, w poniedziałek jeździł przecież Sebastien Loeb. :D
wald_mar
19.11.2008 12:53
wiesz, podczas testów zapomnij o czytaniu ich pod względem najszybszego czasu, raczej chodzi o niezawodność bolidu, liczbę przejechanych km, przetestowanych części, a dopiero gdzieś pod koniec można porównywać czasy, i to bardziej pod względem poprawy osiągów danego bolidu, niż względem konkurencji
Filo_M-ce
19.11.2008 12:23
To sie już robi nudne :D W sensie wyniki tych testów ;)