Gene: Wspaniale jest wrócić na prawdziwy tor
Przy okazji podajemy wyniki porannej sesji z trzeciego dnia testów na torze Catalunya
19.11.0813:05
2133wyświetlenia
Po wielu okrążeniach przejechanych na symulatorze i na prostym długim odcinku w Vairano, gdzie sprawdzany jest pakiet aerodynamiczny, Marc Gené powrócił do kokpitu bolidu Ferrari na prawdziwym torze wyścigowym.
Oficjalny kierowca testowy Ferrari, który w tym roku uczestniczył także w innych projektach wyścigowych (był kierowcą prototypu Peugeota, komentował wyścigi dla stacji Sky Italia), był bardzo zadowolony z szansy przeprowadzenia testów na swoim domowym torze.
Wspaniale jest móc testować ponownie z Ferrari na tym torze.- powiedział Marc.
Sporo pracowałem nad rozwojem tego auta w Vairano, lecz testy tego rodzaju to zupełnie coś innego. Nie mogłem pokonać zbyt dużego dystansu, ponieważ jesteśmy już blisko limitu 30 tysięcy kilometrów, jaki to dystans możemy pokonać w tym roku na testach, ale dobrze jest być tutaj.
Samochód nie jest dokładnie taki sam, jak ten wykorzystywany wcześniej do testów pakietu aerodynamicznego:
To prawda, musieliśmy pozbawić go możliwie jak najwięcej elementów aerodynamicznych, aby wytworzyć docisk podobny do tego, jaki będzie w przyszłym sezonie. Jednakże najważniejszą zmianą są slicki. Nie mogłem dokonać bezpośredniego porównania, ale pierwsze wrażenie jest takie, że rekompensują mniejszy docisk.
Koncentrowałem się na ustawieniach auta, starając się zrozumieć zachowanie nowych opon. Luca Badoer pracował natomiast nad niezawodnością, szczególnie silnika, ponieważ w przyszłym roku musi mieć większa o połowę żywotność.- dodał Gene. Dzisiaj zespół Ferrari na torze Catalunya reprezentuje już tylko Badoer. Poniżej przedstawiamy czasy uzyskane do przerwy na lunch.
Czasy uzyskane w środę do godziny 13:00 na torze Catalunya (4,655 km) | ||||||||
Kierowca | Nar. | Konstruktor | Bolid | A | K | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Red Bull Renault | RB4 | 1:19.295 | 44 | |||
1 | Sebastien Bourdais | STR Ferrari | STR3 | 1:19.839 | 62 | |||
1 | Sebastien Buemi | STR Ferrari | STR3 | 1:20.154 | 64 | |||
1 | Gary Paffett | McLaren Mercedes | MP4-23K | + | 1:21.140 | 40 | ||
1 | Jenson Button | Honda | RA108(B) | + | 1:21.515 | 43 | ||
1 | Christian Klien | BMW Sauber | F1.08B | + | + | 1:21.534 | 46 | |
1 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | F1.08B | + | 1:21.592 | 52 | ||
1 | Nelson Piquet Jr | Renault | R28 | 1:22.148 | 66 | |||
1 | Bruno Senna | Honda | RA108 | 1:22.428 | 61 | |||
1 | Luca Badoer | Ferrari | F2008K | + | 1:22.866 | 71 | ||
1 | Nico Hulkenberg | Williams Toyota | FW30(B) | + | + | 1:22.946 | 19 | |
1 | Pedro de la Rosa | Force India Ferrari | VJM01 | 1:23.101 | 44 | |||
1 | Giancarlo Fisichella | Force India Ferrari | VJM01 | 1:23.252 | 58 | |||
A - elementy pakietu aerodynamicznego na sezon 2009, K - system KERS lub jego namiastka |
KOMENTARZE