Francuski koncern PSA zainteresowany zespołem Hondy?

Kierowcami stajni z Brackley mieliby być w takim przypadku Jenson Button i Sebastien Bourdais
15.12.0811:46
Marek Roczniak
3653wyświetlenia

Jak donosi belgijski magazyn Autosportnieuws, francuski koncern samochodowy PSA, do którego należą marki Peugeot i Citroen jest podobno zainteresowany wykupieniem zespołu Honda Racing F1.

Obecnie Citroen jest zaangażowany w rajdowe mistrzostwa świata i w tym roku zdobył obydwa tytuły, natomiast Peugeot startuje w Le Mans 24 Godziny. Peugeot był jednak wcześniej zaangażowany w Formułę 1 jako dostawca silników dla zespołów McLaren (1994), Jordan (1995-1997) i Prost (1998-2000). Później program ten przejęła firma Asiatech, dostarczając silniki dla Arrowsa (2001) i Minardi (2002).

Sugeruje się, że ostatnie posunięcia mające na celu znaczną redukcję wydatków w F1 skłoniły PSA do rozważenia ponownego zaangażowania się w ten sport, zwłaszcza że jak dotychczas światowy kryzys ekonomiczny nie dotknął tego francuskiego producenta tak bardzo, jak jego zagranicznych konkurentów. Ponadto francuski rząd deklaruje pomoc dla sektora motoryzacyjnego w zamian za obietnicę, że Renault i Peugeot-Citroen ograniczą zwolnienia pracowników oraz zamknięcia fabryk.

Kolejna sugestia dotyczy składu kierowców stajni z Brackley na sezon 2009, który w przypadku wykupienia jej przez PSA mieliby utworzyć Jenson Button i mający niezbyt duże szanse na utrzymanie posady w Scuderii Toro Rosso tegoroczny debiutant w F1 - Sebastien Bourdais. Warto na koniec dodać, że już w sierpniu pojawiły się plotki, jakoby Peugeot był zainteresowany powrotem do F1.

Źródło: F1-Live.com

KOMENTARZE

23
Jędruś
16.12.2008 09:20
Czy ja wiem czy opłacało by się im wejść do F1 ??? Markę i renomę w motorsporcie mają i to ogromną, ale w obecnym kryzysie finansowym który w motoryzację uderzył bardzo boleśnie wchodzić do F1 to ogromne ryzyko ... Na sam początek dostali by całkiem niezły samochód, nowoczesną fabrykę i dobrych kierowców , a więc jest dużo łatwiej niż w przypadku budowania zespołu od zera.
A.S.
15.12.2008 11:16
Nie wiem, ale mi Peugeot kojarzy się tylko z licznymi awariami ich jednostek w McLarenie w '94 oraz niespełnionymi nadziejami na kolejny super silnik rodem z Francji. Jakoś mi nie tęskno do tego comebacku. Takie kupienie sobie upadłego zespołu i wystawienie na jego zgliszczach zespołu pod własną nazwą, to chyba nie jest szczyt możliwości, jakich można by się spodziewać po francuskim koncernie? Już niech lepiej kupi to Prodrive. Czy nie za dużo sroczek za ogon chce łapać PSA? WRC, LM i jeszcze F1? Oj szybko kryzys może i ich dopaść, jak się przeinwestują.
MairJ23
15.12.2008 10:39
@ Przemo 1994 - kolego - microsoft moze i ma kase i ma komputery ale oni nei zainteresuja si esciganiem nigdy i tak dobrze ze sponsorska umowe z Intel ma BMW i jak wiadomo nei tylko korzystaja z ich uslug jezeli chodzi o kase ale takze jezeli chodzi o ich doswiadczenei w dziedzinei wlasnei komputerow i jak wiadomo maja ponoc najsilniejszy komputer w calym cyrku F1. Ale microsoft to zupelnie co innego - ostatni odszedl od nich sam Bill i widac odrazu jego strate - chyba ze na wysokim stanowisku pojawi sie ktos kto chce troche kasy wydac a to chyba dlugo nie nastapi - a mowienie ze ich kryzys nei dosiegnei to jakas bajka - pracuje w biznesie komputerowym i to w USa i wiem jak bardzo ta galaz przemyslu jest dotknieta kryzysem. Pomysl moze i dobry ale nei z ta frima - zauwaz ze nawet intel nei chce sie zajac calym zespolem tylko im pomaga na zasadzie umowy partnerskiej. dodajac jeszcze - tym razem na temat (przepraszam za ostatni post) bardzo fajnei bedzie widziec kolejny zespol z europy (mam nadzieje ze z europy - nei zaglebialem si ew to kto jest tak na serio wlascicielem) a co za tym idzie moze sie przyda ten zespol do organizowania GP w europie a nei jak teraz ta tendencja wyglada - wyganianie GP do Azji czy na bliski wschod. Mam nadzieje ze ta tendencja si eodwroci - bo przeciez zainteresowanie i historia F1 jest wieksza w euro niz gdziekolwiek indziej (moze w brazylii jeszcze ) A Peugeot brzmi dumnie :)
Gorbi
15.12.2008 09:23
Pomysł powrotu Peugeota do F1 jest bardzo ciekawy. Koncern PSA to jednak pewniejsze zaplecze finansowe, niż grupa biznesmenów z Richardsem na czele. Chociaż za Davidem Richardsem przemawia hmm... aktualniejsze doświadczenie w prowadzeniu teamu F1. Jednak F1 to chyba nie sport dla facetów z kasą, którzy dla hecy kupują jakiś team, a po roku się nudzą, albo dochodzą do wniosku, że będąc na końcu stawki, nie da się zarobic, a Prodrive bez wsparcia szejków nie da rady. No chyba, że: Richards + Brown + kasa z PSA? Co wy na to?
wookasch
15.12.2008 06:59
to sie robi logiczne citroen w 2010 sie wycofa z WRC bo nie będę miali na bazie czego zbudować nowego WRC (S2000+) bo nie mają auta S2000 póki co za to peugeot z 207 S200 wejdzie do WRC a cytrynka z loebem i buttonem bedzie wlaczyć w F1 i tak to widze na 2010 rok
pjes
15.12.2008 05:58
przemo1994 : ma jak sobie kupi. od ibm naprzykład. komentarze są takie inne bo wykazałeś się ignorancją w dwóch tematach na raz, co na serwisie poświęconym zasadniczo jednemu tematowi jest swego rodzaju wyczynem. i może wprawic w dobry humor czytających. za co dziękuję niniejszym również :) przpraszam, ze nie na temat.
mbg
15.12.2008 05:05
PSA powinna dac zespołowi nazwę Talbot Racing. Słyszałem, że chcą wskrzesic tą markę a to by był dobry chwyt marketingowy, na potencjalnych nabywców.
pawel92setter
15.12.2008 04:26
może Citroen jakby się wcisnął, to by i Loeba wepchnął ;], ale to raczej pobożne życzenia...
Mariusz
15.12.2008 02:50
Poza Bourdais od czasu Panisa ostatnim Francuzem w F1 był Franck Montagny. A wcześniej? Hmm... Alexandre Premat jeździł Midlandem na oficjalnych treningach w 2006, był też Jean Alesi do 2001, Stephan Sarrazin pojawił się w Brazylii w 1999 jeden jedyny raz w F1, Jean-Christophe Boullion ścigał się przez połowę sezonu 1995, przepadł gdzieś Franck Perera, który ścigał się w GP2. No i dochodzimy do roku 1994, kiedy był Peugeot, Renault i aż 8 (sic!) Francuzów: Alesi, Philippe Alliot, Paul Belmondo, Eric Bernard, Erik Comas, Jean-Marc Gounon, Franck Lagorce i Panis. Do tego kilku frankofonów (Gachot, Beretta). Zatem po odejściu Alesiego i Panisa w F1 właściwie nie było kierowcy z Francji. A sukces Hamiltona musiał bardzo zdenerwować sąsiadów za kanałem Le Manche. Strach pomyśleć, co by było, jakby żył Napoleon Bonaparte. ;-)
Przemo 1994
15.12.2008 02:15
ja nic nie sugerowałem ja chciałbym to zobaczyć z czystej ciekawości np.Microsoft ma komputery na najwyższym światowym poziomie a to dało by rezultaty w budowie bolidu Ma dużą kasę i nie dotyka go kryzys finansowy więc nierozumnie komentarzy innych użytkowników P.S Microsoft to nie McDonald
Ramzi
15.12.2008 01:40
McDonald też ma wystarczajaco dużo kasy na F1. Jeśli tak samo szybko beda obsługowali bolid co i klientow to beda szybcy.
Phaedra
15.12.2008 01:30
Richards swoja gadka pewnie chciał obnizyc wartosc rynkowa, zeby za psie pieniadze, przejac firme, ale chyba sie nie uda.
dmaot malach
15.12.2008 01:20
Ahahah, cytryna w F1 i Burdel, znajdujący pracę w F1. Dokładając komentarz Przema uzyskujemy receptę na dobry humor i udany początek (!!) dnia (Dzięki Ci!). Wolę Francuzów od Richardsa. Jestem pełen optymizmu, to MUSI się udać!
Przemo 1994
15.12.2008 12:55
a ja bym chciał aby hondę wykupił Microsoft gdyż sprzęt techniczny jaki posiada ten koncern mogły by dać dobre rezultaty
Szu
15.12.2008 12:24
W F1 może pojawić się Citroen. Od 2010 roku w rajdowych mistrzostwach świata FIA będą jeździły auta S2000+ czyli S2000 z turbo i niewielkimi zmianami, zamiast obecnych wrc. Peugeot ma świetne auto 207 S2000 które odnosi wiele sukcesów na świecie ale też w Polsce min. Bryan Bouffier zdobył mistrzostwo Polski a Michał Sołowow wicemistrzostwo europy. Może okazać się że PSA w rajdach wystawi właśnie "puga" a Citroen pojedzie w F1. Byłoby to logiczne bo Citroen aspiruje to wyższej klasy samochodów, a F1 z pewnością podnosi prestiż i pozwala się zaprezentować grupie klientów, których chciałby przekonać do siebie Citroen. Ostatnio Sebastien Loeb mowił że szuka nowych wyzwań bo rajdy go nudzą, więc kto wie ... :P
gross
15.12.2008 12:21
oby to nie była plotka i oby się nie pomalowali na biało niebiesko ;P
olek
15.12.2008 12:15
Oby to nie była tylko nic nieznacząca plotka :)
kuba_new
15.12.2008 12:04
trzymam kciuki zeby sie udalo duzy producent to nie to samo co prywatny team zawsze razniej w kupie :)
DarkArt
15.12.2008 11:59
Citroen rozdaje karty w rajdach. Za to Peugeot ma doswiadczenie w F1 i w zwiazku z tym sytuacja jest jasna :)
Mariusz
15.12.2008 11:31
DarkArt właśnie tak napisałem. Zastanawiam się tylko czy PSA zdecyduje się na wprowadzenie do F1 Citroena (co by mogło oznaczać koniec programu WRC), czy może na powrót Peugeota. Wolałbym w wyścigach mieć Peugeota, a Citroena w rajdach.
DarkArt
15.12.2008 11:20
Mariusz: PSA to spolka Peugeot-Citroen (Tak jak VAG -> Volkswagen Group). W przypadku F1 pewnie Peżocik;)
Mariusz
15.12.2008 11:01
TAK! Jestem za powrotem Peugeota do F1. Niech Citroen pozostanie w WRC. To byłaby lepsza opcja niż Prodrive. Buttona by pewnie zostawili, bo jest dobry. Wzięliby Bourdaisa, bo jest Francuzem i świetnie jeździł w Champ Car. Oby to nie była plotka! Tylko co z Barrichello? I jeśli już PSA to czy Peugeot czy Citroen?
kumien
15.12.2008 10:55
Chyba jest światełko w tunelu. Pewnie pod ten wykup podepnie się jakiś szejk i będzie kasa na rozwój. Oby się udało.