Testy w Bahrajnie dzień 2/4: Ferrari wysuwa się na czoło

We wtorek najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Kimi Raikkonen
17.02.0916:36
Marek Roczniak
7528wyświetlenia

Kolejny dzień testów w Bahrajnie - drugi w tym tygodniu, a szósty w sumie od 10 lutego - za nami, choć nie towarzyszyły mu już tak dobre warunki pogodowe, jak to miało miejsce w poniedziałek. Wczoraj przez cały dzień świeciło słońce, a dzisiaj po południu zrobiło się mglisto. Oby nie było to zapowiedzią kolejnych burz piaskowych.

We wtorek najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Kimi Raikkonen (Ferrari F60), pokonując Jarno Trullego w Toyocie TF109 o niewiele ponad 0,1 sekundy. Najwolniejszym nowym autem okazał się tym razem BMW Sauber F1.09, w którym Nick Heidfeld uzyskał gorszy o blisko pół sekundy czas od Raikkonena.

Trulli ponownie był najbardziej pracowitym uczestnikiem testów w Bahrajnie i jeszcze bardziej wyśrubował swój rekord dystansu pokonanego jednego dnia w bolidzie F1, który wynosi obecnie 806,388 km. W istocie tylko Toyota nie miała we wtorek problemów technicznych, ale może to wynikać z tego, że TF109 najprawdopodobniej nie jeździ z systemem KERS, który sprawił dzisiaj problemy Ferrari i mógł się także przyczynić do kłopotów z instalacją elektryczną w nowym BMW, jednak niemiecki zespół nie potwierdził, czy korzystał dzisiaj z KERS.

Awaria KERS w Ferrari F60, a konkretnie jego układu chłodzenia nastąpiła tuż przed południem czasu lokalnego, a usunięcie jej skutków zajęło włoskiej ekipie ponad trzy godziny. Zespół próbował jednak znaleźć pozytywne strony tego zdarzenia, gdyż jak twierdzi mógł wypróbować w praktyce wszystkie procedury bezpieczeństwa związane z sytuacjami awaryjnymi KERS. Z pewnością Raikkonen wolałby spędzić więcej czasu w bolidzie podczas swojego ostatniego dnia testów w Bahrajnie, jednak dzisiejsze doświadczenie może okazać się dość przydatne dla Ferrari w tym sezonie.

Tymczasem Heidfeld stracił dzisiaj sporą część porannej sesji, kiedy w jego samochodzie nastąpiło przypadkowe - jak twierdzi zespół BMW Sauber - awaryjne odłączenie głównej elektroniki auta, a następnie włączył się automatyczny system gaśnic. W efekcie konieczne było generalne czyszczenie auta i pewne modyfikacje w okablowaniu przełączników. Po tych zabiegach Heidfeld powrócił na tor i jego całkowity dorobek podczas pierwszego dnia testów w Bahrajnie wyniósł 104 okrążenia. Wszystkie zespoły obecne na torze Sakhir kontynuowały we wtorek rozwój nowych bolidów, sprawdzanie opon, a także przeprowadzały próbne starty. Jutro Raikkonena zastąpi Felipe Massa, a Trullego - Timo Glock.

Pogoda
Temperatura powietrza: 20-29°C
Temperatura toru: 21-35°C
Rano słonecznie, po południu mglisto

Źródło: Informacje prasowe zespołów
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Kimi Raikkonen (-)Ferrari F601071:32,102
2Jarno Trulli (-)Toyota TF1091491:32,2300,128 0,128
3Nick Heidfeld (-)BMW Sauber F1.091041:32,5850,483 0,355

KOMENTARZE

21
Ferrarif1
18.02.2009 03:41
wcale się nie dziwie że raikkonen jest pierwszy jaką on miał konkurencje
Grekyy
18.02.2009 03:13
Wiadomo który kierowca BMW ma wziąść udział w jutrzejszym, ostatnim dniu testów? Na stronie zespołu wzmianka jest tylko o dniu dzisiejszym... Tak z ciekawości pytam, czy BMW zamierza może dać szansę Polakowi pojechania jeszcze kilkudziesięciu okrążeń w związku z niekorzystną aurą podczas pierwszych 3 dni przeznaczonych na jazdę.
Filo_M-ce
18.02.2009 03:06
Chłodny, oni i tak przecież cały czas napierają te zmiany :) Czy to testy czy w fabryce ale trenują :) A co do nowego kasku Heidfelda - podoba mi się :D
Chłodny
18.02.2009 10:20
@krecik705 Prawdopodobnie nic, zespoły muszą potrenować prace w pit stopach, bo gdy coś sie stanie podczas wyścigu z nosem na trening może być za późno ;] PS. Podoba mi się to Ferrari ;]
ICEman
17.02.2009 11:54
męczyli do zamordowania te BMW nowe które zdaje się być pancerne jeśli chodzi o niezawodność ale w koncu poległa elektryka
mitcom
17.02.2009 11:11
sam znaczek chyba jeszcze nie świadczy o KERSIE (tak mi się wydaje), a i sam KERS (jego obecność) też nie świadczy o jego wykorzystaniu. Zwłaszcza, kiedy zastanawiamy się tylko nad kwestią jednego - najszybszego okrążenia ps.. przyszło mi do głowy jeszcze pewne zagranie (np. w celach marketingowych lub zmylenia konkurencji): zespoły, które już posiadają 'przystępną' wersję KERSU mogą (chyba) tylko w ramach testów użyć go w większym stopniu niż te kilka sekund i kilkadziesiąt koni, które zostały ograniczone na same GP
pjes
17.02.2009 09:40
uziemienie
Krzysiek66
17.02.2009 09:21
Po co są te półokrągłe paski które wystają z ziemi na stanowisku serwisowym?
Huckleberry
17.02.2009 09:13
No to bolid ostudził zapały Heidfelda ;)
Domski93
17.02.2009 07:48
Raikkonen jeździ z nr 4 na bolidzie .. Jakaś zmiana
krecik705
17.02.2009 07:45
A Kimi co zrobił, że mu wymieniali nos?
leon
17.02.2009 07:21
...że jazdzili z KERSem to zgoda ale czy najlepsze czasy wykręcali z czy bez .
Dale65
17.02.2009 07:20
Ferrari z KERSem na 100% (podali info, znaczek), BMW na 99% (znaczek), Toyota bez na 100% (brak znaczka)
prz20
17.02.2009 07:01
tylko trulli jezdzil bez kers-u
Maraz
17.02.2009 06:50
Tylko Ferrari podało w raporcie z testów, że używało KERS - pozostałe zespoły nic na ten temat nie napisały dzisiaj.
leon
17.02.2009 06:10
Czasy b.ładne ,o dwie sek. gorsze niż w ubiegłorocznych, lutowych testach. Nie jest tak zle . Szkoda tylko ,że nie wiemy czy z KERSem czy bez ?
dmaot malach
17.02.2009 05:11
Trulli chyba bardzo do siebie wziął wpadkę w GP Singapuru ;) Kondycja czołgu T-55, tylko pozazdrościć...
akkim
17.02.2009 04:48
olexy, serdeczne dzięki za info.
olexy
17.02.2009 04:44
akkim-trybuna powstanie obok szykany, niedaleko Silver 1 :)
akkim
17.02.2009 04:40
Tak trochę z innej beczki, czytaliście już pewnie o trybunie Roberta na torze Hungaroring. Czy może ma ktoś wiedzę gdzie ją pobudowali ? W którym miejscu toru ? Nazwali ją "Kubica Grandstand" ale nie bardzo wiem gdzie ją zlokalizowali.
Grekyy
17.02.2009 04:24
Heidfeld pomimo problemów i tak zrobił dzisiaj niemal tyle kółek co Kubica w trakcie dwóch dni testowych (jeden wszakże odwołano), więc marudzić raczej nie może ; ] Patrząc na czasy z kilku sesji to samochody wydają się jak narazie wyrównane i zamieniają się miejscami (z domniemaną niekorzyścią po stronie Toyoty, która prawdopodobnie jeździ bez KERS). Zdjęcia z testów i widok samochodów już na torze, a nie na tle tektrurowych scenerii, zmieniły mój pogląd na to, które samochody są ładne. Ferrari IMO wygląda obłędnie na niektórych ujęciach, Williams, BMW i McLaren całkiem ładnie, Toyota i Renault paskudnie :P