KERS oraz regulowane skrzydło jeszcze nie w Force India

Adrian Sutil: "Być może uda nam się na wyścigi w Europie"
12.04.0919:50
Patryk Pokwicki
2615wyświetlenia

Ekipa Force India nie jest jeszcze gotowa, żeby wdrożyć dwie główne innowacje dopuszczalne w Formule 1 od sezonu 2009, powiedział Adrian Sutil.

Wiemy już, że zespół z siedzibą w Silverstone nie będzie miał na najbliższe wyścigi ani systemu KERS, ani też regulowanego przedniego skrzydła. To nie jest takie proste, jak się wydaje - napisał Adrian w swojej kolumnie dla holenderskiego magazynu Formula 1 Race Report.

Przednie skrzydło posiada silnik elektryczny do regulacji w górę i w dół jednego płatu - od strony oprogramowania wymaga to dużo zachodu. Wierzę, że do czasu europejskich wyścigów Force India będzie mogło już ścigać się z KERS oraz regulowanym przednim skrzydłem - dodał Sutil.

Niemiec podkreślił, że te innowacje nie zawsze są pomocne przy wyprzedzaniu. Na temat KERS dodał: Czeka już u nas w fabryce, aby zamontować go do samochodu, ale w tej chwili myślimy nad tym, czy będzie to korzystne ze względu na duży ciężar.

Źródło: F1-Live.com

KOMENTARZE

10
hagj
13.04.2009 10:44
Robert w jednym z wywiadów (nie mogę sobie przypomnieć kiedy i gdzie, ale nie dawno) wspominał, że regulacja przedniego płata praktycznie nic nie daje. Owszem zmieniają kąt nachylenia w trakcie okrążenia, lecz nie ma to większego wpływu na możliwość wyprzedzenia. Nie jest to raczej rozwiązanie na tyle rewolucyjne aby dawało poważne korzyści. Moim zdaniem akurat tą nowinkę techniczną mogliby wycofać w sezonie 2010.
paolo
12.04.2009 10:26
Przy tak zmienionym docisku (mniejsze wyższe tylne skrzydło, większe niższe przednie) i dodatkowej przyczepności mechanicznej opon (przód procentowo zyskał więcej po wprowadzeniu slików) regulacja jednego płata daje minimalny efekt skoro z założenia auto i tak jest nadsterowne. Skoro nikt nie podaje ile razy i jak kierowcy zmieniają balans hamulców, który jest o niebo ważniejszy, to po co komu informacja o takim zbędnym szczególe jak nachylenie jednego płata, które w sumie to nic nie daje. W Malezji mechanicy przy takiej oponowej zabawie w boksach nie musieli "kręcić wajchą" bo kierowca sobie przycisk nacisnął i taki z tego pożytek. Pewnie przy takiej różnicy w zużyciu "eko paseczków" jak w Australii pożytek był ten sam i tyle. Przy tak dużej różnicy w mieszankach opon i tak niewielkim wpływie aero tego jednego płata na balans jest to po prostu zbędny bajer, który używany jest może dwa razy na stint, a nie dwa razy na okrążenie jak to sobie ktoś w teorii założył.
rafaello85
12.04.2009 09:47
Już od pewnego czasu zastanawiam się nad tym, jak wygląda sprawa z regulacją przedniego skrzydła ( kto tego używa i jak często ). Nigdzie nie znalazłem żadnych ionfrmacji na tem temat, Andrzej Borowczyk także o tym nie wspomina. hmmm
Spandex
12.04.2009 09:44
Można zmienić bodaj dwa razy na okrążeniu, o jakieś pół stopnia/stopień chyba.
blader
12.04.2009 09:27
a w jakim zakresie można zmienić to ustawienie przedniego skrzydła?? przecież przed każdą prostą można by ustawiać skrzydło maksymalnie płasko a później, na dohamowaniu znów je podnosić do określonej wartości, ale jakoś nikt o tym zbyt wiele nie mówi, więc nie wiem nawet kiedy i jak to kierowcy stosują :)
Pokwa
12.04.2009 09:15
Ty myślisz, a kierowcy jeżdżą i mówią że nie używają :)
Kara Nocny Cień
12.04.2009 08:59
myślę, że używają wówczas, kiedy na prostej chcą kogoś wyprzedzić... przynajmniej wydawało by się to logiczne
wartek
12.04.2009 07:14
uzywaja tego w trakcie np wyscigu do poprawienia balansu, kiedy zmienia sie temperatura czy nagumowanie toru :) ale do wyprzedzania niezbyt
Pokwa
12.04.2009 06:42
Słyszałem opinie, że to praktycznie nic nie daje i kierowcy tego nie używają
MADMAX777
12.04.2009 06:34
Wiecie może jak to jest w BMW z regulacją przedniego skrzydła. Jakoś nigdzie nie rzuciło mi się w oczy żeby któryś z kierowców mówił coś n/t temat. W związku z tym nie wiem już czy mają czy nie. Sorki, że trochę nie w temacie, tak połowicznie ;)