GP Chin: wypowiedzi po piątkowych treningach (10)
Brawn, Williams, Red Bull, Toyota, McLaren, STR, Force India, Ferrari, Renault, BMW Sauber
17.04.0910:59
11363wyświetlenia
Brawn GP Formula One Team
Jenson Button (P2/P1):
Balans samochodu znacząco się poprawił podczas ostatnich okrążeń dzisiaj po tym, jak na samym początku mieliśmy problemy z ustawieniem auta. Wykonaliśmy sporo pracy z dwiema bardzo różnymi mieszankami opon aby ustalić, w jakim stanie będą po dłuższych przejazdach. Podczas dzisiejszych treningów było sporo ruchu i moim największym zmartwieniem było znalezienie trochę pustej przestrzeni. To był użyteczny pierwszy dzień jazd, jednak jutro czeka nas jeszcze sporo pracy, abyśmy byli w pełni zadowoleni z balansu na kwalifikacje.
Rubens Barrichello (P3/P3):
To kolejny udany piątek, ponieważ udało nam się wykonać dziś sporo pracy, która stawia nas w dobrym położeniu przed resztą weekendu. Skupiałem się głównie na oponach i ocenie najlepszego sposobu na opiekowanie się supermiękkimi oponami. Zobaczenie, do czego zdolne są obydwie mieszanki było bardzo korzystne. Próbowaliśmy różnych rzeczy, jednak brakowało mi przyczepności na moim ostatnim zestawie opon po południu. Na torze znajduje się w tym momencie sporo brudu, jednak w miarę upływu weekendu powinien się on oczyścić.
(deeze)
_
AT&T Williams
Nico Rosberg (P7/P2):
To był interesujący dzień dla nas. Dużo się dzisiaj nauczyliśmy, szczególnie na temat opon i jak wyciągnąć z nich najlepsze osiągi. Najważniejszą rzeczą dla nas w tym sezonie jest to, że jesteśmy konkurencyjni na wszystkich torach. W tym roku jedziemy na wyścig i nie mamy wielkich niespodzianek, jako że wyciągnęliśmy wnioski z zeszłorocznych błędów.
Kazuki Nakajima (P19/P7):
Początek dzisiejszego dnia był trudny dla mnie. Rano opony zachowywały się dziwnie, ale po południu sytuacja uległa trochę poprawie. Zmagałem się również ze znalezieniem odpowiedniego balansu auta. Teraz musimy zobaczyć, gdzie mogę się jeszcze poprawić przed jutrzejszymi kwalifikacjami. Zobaczymy, jak nam to pójdzie.
(Pyciek)
_
Red Bull Racing
Mark Webber (P5/P4):
Dzisiaj zrobiliśmy normalne porównanie opon, co jest bardzo ważne przed niedzielnym wyścigiem, ponieważ może to być tutaj sporym wyzwaniem. Chłopaki wykonali świetną robotę i samochód nie sprawiał problemów, co zawsze jest korzystne w piątek. Po tym, jak byliśmy kompletnie mokrzy w Malezji, dzisiaj mieliśmy perfekcyjne warunki pogodowe, dlatego chcemy zobaczyć, na ile konkurencyjni będziemy jutro. Bardzo lubię to miejsce.
Sebastian Vettel (P12/P5):
Podsumowując, był to dość dobry dzień. Niestety podczas drugiego treningu mieliśmy problem z tylnym zawieszeniem, a naprawa zajęła sporo czasu, dlatego zakończyliśmy trening wcześniej niż planowaliśmy. Niemniej jednak uzyskaliśmy dzisiaj sporo użytecznych informacji o samochodzie. Głównym zadaniem dla wszystkich kierowców i zespołów tutaj jest odpowiednie obchodzenie się z oboma mieszankami opon. Jak mogliście zauważyć, ziarnienie jest tutaj jednym z największych problemów, ale dzięki Bogu mam na swojej głowie kask i wizjer, który chroni moje oczy przed kawałkami gumy!
(Pyciek)
_
Panasonic Toyota Racing
Jarno Trulli (P6/P6):
To był pracowity piątek dla mnie. Rano mieliśmy problem z elektryką, co kosztowało nas utratę czasu, jaki mogliśmy spędzić na torze, ale później udało nam się zrealizować nasz program pracy nad ustawieniami auta i oponami. Rano nawierzchnia toru nie była w fantastycznym stanie, ale poprawiło się to z biegiem dnia. Generalnie rzecz biorąc wciąż nie jestem zadowolony z balansu auta i naszego tempa, dlatego mam nadzieję, że po przeanalizowaniu danych w nocy zdołamy się jutro poprawić, aby móc osiągnąć kolejny dobry rezultat w niedzielę.
Timo Glock (P8/P8):
Jak dotychczas rzeczy układają się dobrze dla nas. Tor był trochę śliski rano, ponieważ przyczepność nie była zbyt duża. Ślizgałem się na nienagumowanym torze i musiałem znaleźć sposób na opanowanie samochodu. Jednakże w ciągu dnia wprowadziliśmy wiele poprawek w ustawieniach auta i druga sesja treningowa była już lepsza, a ja sam lepiej czułem się w bolidzie. Wciąż mamy sporo pracy do wykonania, aby ustawić samochód w odpowiednim kierunku na jutro, ale podsumowując, nie był to zły początek weekendu.
(Pyciek)
_
Vodafone McLaren Mercedes
Heikki Kovalainen (P4/P9):
Jestem pod dużym wrażeniem poprawek, które wprowadziliśmy na ten wyścig. Wciąż musimy wykonać więcej pracy, aby znaleźć najlepszy balans, ale nasz samochód jest zdecydowanie dużo bardziej stabilny tutaj.
Lewis Hamilton (P1/P13):
Samochód natychmiast zaczął prowadzić się lepiej. Mogę poczuć większą stabilność i lepszy docisku z przodu. Definitywnie zrobiliśmy krok do przodu przed tym wyścigiem. Samochód wygląda na znacznie mocniejszy w zakrętach i sądzę, że mamy naprawdę mocną podstawę na resztę weekendu. Mój pierwszy przejazd na supermiękkich oponach był całkiem dobry. Spadek osiągów wydaje się być w miarę łatwy do opanowania. To był dobry dzień, pomimo że wciąż musimy pracować nad balansem MP4-24 przy średnich i dużych prędkościach.
(Pyciek)
_
Scuderia Toro Rosso
Sebastien Bourdais (P10/P10):
Wygląda na to, że nasz weekend zaczął się dość dobrze. Wykonaliśmy postęp w zrozumieniu bolidu i wykorzystywaniu go w najlepszy sposób. Mamy jednak jeszcze trochę pracy do wykonania, szczególnie jeśli chodzi o lepsze wykorzystanie opcjonalnych, bardziej miękkich opon. W istocie jestem trochę zaskoczony tym, jak długo są one w stanie wytrzymać i zdecydowanie można na nich pokonać więcej, niż jedno szybkie okrążenie. Nie chcę tutaj powiedzieć, że będziemy w stanie przejechać na nich 30 okrążeń, ale jest lepiej, niż przewidywaliśmy. Możemy zobaczyć, że małe poprawki, jakie wprowadziliśmy do samochodu po wyścigu w Malezji pracują dobrze.
Sebastien Buemi (P13/P15):
Pierwszy raz jestem tutaj, ale przed przyjechaniem do Chin spędziłem dużo czasu w symulatorze w Red Bull Technology i to zdecydowanie bardzo mi pomogło, tak więc planuję korzystać z tego także w przyszłości. Trudno ocenić jak bardzo, ale z pewnością to pomaga. Rano miałem problem techniczny, który kosztował mnie sporo czasu, ale wszystko wróciło do normy po południu i mogliśmy wykonać krok do przodu, Wyglądamy na bardziej konkurencyjnych niż w Malezji, ponieważ definitywnie poprawiliśmy się. Nie wykonałem dzisiaj perfekcyjnego okrążenia, dlatego sądzę, że jutro może być o wiele lepiej. Podoba mi się ten tor: jest duży, nowy i bardzo dobry.
(Pyciek)
_
Force India Formula One Team
Adrian Sutil (P14/P11):
Obecność tutaj o tej porze roku jest dla nas odmianą. Jesteśmy przyzwyczajeni do temperatury rzędu 30 stopni Celsjusza, tak więc łatwiej jest jeździć przy niższych temperaturach, chociaż opony trochę dłużej się rozgrzewają. Średnie opony są dobre na dłuższym przejeździe, ale bardzo trudno zrobić na nich jedno szybkie okrążenie. Supermiękkie są z kolei dobre na jedno okrążenie, ale nie aż tak złe na dłuższym dystansie, niż się spodziewaliśmy. Ogólnie wszystko poszło dobrze i wykonaliśmy naszą pracę, a balans auta jest dobry. Jestem zadowolony z pozycji, więc myślę, że to był dobry początek.
Giancarlo Fisichella (P17/P20):
Nie jestem szczególnie zadowolony z tego, jak przebiegł dzisiejszy dzień. W chwili obecnej zmagam się z balansem auta. Nie jest jeszcze stały i nie czuję się w pełni komfortowo. W chwili obecnej nie mamy problemów z oponami. W tych temperaturach sprawują się dość dobrze. Mamy jeszcze kilka pomysłów, więc mam nadzieję, że jutro się poprawimy.
(Spider)
_
Scuderia Ferrari Marlboro
Felipe Massa (P15/P12):
Jesteśmy w trudnej sytuacji w kwestiach technicznych, jednak kiedy pomyślimy o tym, co stało się tym, którzy mieszkają blisko nas i z myślą o codziennym życiu ludzi z Abruzzo, na wszystko inne patrzy się z innej perspektywy. Mam nadzieję, że napis Abruzzo nel cuore [Abruzzo w sercu] na naszych bolidach, jak zażyczył sobie tego prezes Montezemolo, może pomóc im nie czuć się tak bardzo samotnie. Jeśli chodzi o tor to mogę powiedzieć, że nasza walka o mistrzostwo będzie jeszcze trudniejsza. Tutaj na dodatek jeździmy bez KERS i w rezultacie tracimy jeszcze więcej osiągów, niż gdybyśmy tylko mieli mniej docisku aerodynamicznego, jak w najlepszych samochodach. Musimy starać się naciskać najmocniej jak się da w kwestii rozwoju samochodu, jednak wiemy, że trudno będzie nadrobić straty. Jedyną receptą na wygrzebanie się z tego dołka jest ciężka praca.
Kimi Raikkonen (P11/P14):
Balans samochodu nie jest zły i nie widzę większej różnicy bez KERS. Problem polega na tym, że jesteśmy zbyt wolni w porównaniu do najszybszych. Musimy starać się poprawić nasz samochód - w tym momencie nie jesteśmy w stanie walczyć o mistrzostwo. Nie możemy się jednak poddawać, ponieważ cały zespół ciężko pracuje - możemy więc powrócić do wygrywania. Nie jest to łatwy okres, jednak nasza ekipa jest silna i wiemy, co powinniśmy robić w takich sytuacjach. Supermiękka mieszanka zdaje się pracować lepiej, niż w Australii.
(deeze)
_
ING Renault F1 Team
Nelson Piquet (P20/P16):
Rano warunki na torze były dość kiepskie, ale później sytuacja uległa pewnej poprawie. Poprawiliśmy samochód pomiędzy obydwoma sesjami, ale nadal musimy wydobyć z niego lepsze osiągi i nie jestem jeszcze całkowicie zadowolony z ustawień auta. Czeka więc nas jeszcze sporo pracy do wykonania jutro rano, abyśmy mieli pewność, że możemy uzyskać możliwie najlepszy wynik w kwalifikacjach.
Fernando Alonso (P9/P19):
Choć jesteśmy na końcu tabeli czasowej, to jednak nie wydaje mi się, że powinniśmy się tym zbytnio przejmować, ponieważ skoncentrowaliśmy się dzisiaj bardziej na konfiguracji samochodu na wyścig. Jutro rano w trzeciej sesji treningowej będziemy przygotowywali się do kwalifikacji, tak więc myślę, że możemy być optymistami co do dalszej części weekendu. Musimy dostać się do Q3, tak jak udało nam się to w Malezji i celować w zdobycie tak dużo punktów, jak tylko się da. Myślę, że ogólnie zmagaliśmy się dzisiaj ze znalezieniem odpowiednich ustawień auta, ale nawet patrząc na czasy, nadal mamy duże nadzieje związane z tym weekendem.
(Maraz)
_
BMW Sauber F1 Team
Robert Kubica (P18/P17):
Wykonaliśmy nasz standardowy piątkowy program i próbowaliśmy się nauczyć więcej o naturze tego toru oraz zrozumieć mieszanki opon. Bardziej miękkie opony dość szybko się zużywają, a z podstawowej, średniej mieszanki trudno jest wydobyć najlepsze osiągi. W dodatku był to pierwszy raz, kiedy używam systemu KERS w weekend grand prix. W tej kwestii musimy jeszcze wykonać wiele testów, ale teraz musimy sprawdzić i przeanalizować nasze dane.
Nick Heidfeld (P16/P18):
Jak to zwykle bywa w piątki, skupiliśmy się na porównaniu opon przed wyścigiem. Nie pracują jeszcze tak, jakbyśmy tego chcieli. Teraz musimy spróbować poprawić balans naszego bolidu.
(Pyciek)
KOMENTARZE