Bridgestone wprowadzi bardziej miękką wersję opon przejściowych

Na Grand Prix Monako zmieni jednocześnie swoje podejście w dostarczaniu opon na wyścigi
27.04.0916:50
Piotr Bogucki
1749wyświetlenia

Bridgestone wprowadzi nową miększą mieszankę opony przejściowej (na mały deszcz) począwszy od Grand Prix Monako. Pojedynczy dostawca opon do Formuły Jeden podjął decyzję o wprowadzeniu bardziej przyczepnej przejściowej specyfikacji gumy w celu zrównoważenia utraty docisku aerodynamicznego w mokrych warunkach, spowodowanej zmianą regulaminu na sezon 2009.

Decyzja podjęta została po deszczowym początku roku zarówno podczas przedsezonowych testów, jak i w drugim oraz trzecim grand prix sezonu (Malezja i Chiny), gdzie kierowcy narzekali na brak przyczepności w pośrednich warunkach.

Nasza nowa opona przejściowa zadebiutuje w Monako i będziemy jej używali przez resztę sezonu - oznajmił odpowiedzialny w Bridgestone za rozwój opon dla sportów motorowych Hirohide Hamashima. Będzie to bardziej miękka mieszanka, która dawać będzie większą przyczepność mechaniczną, jednakże niższy stopień docisku najnowszych bolidów oznacza, że jazda w deszczowych warunkach wciąż będzie większym niż wcześniej wyzwaniem.

Bridgestone zadecydowało również o doborze mieszanek na kolejne cztery wyścigi po Grand Prix Hiszpanii. Uwzględniono ponadto zmienione podejście w doborze mieszanek na Grand Prix Monako, gdyż do dyspozycji na ten wyścig będą opony supermiękka oraz miękka, podczas gdy normalnie używa się opon oddalonych od siebie o dwa stopnie twardości. Nasze decyzje w sprawie dostawy opon po Monako bazują na informacjach, jakie zebraliśmy dotychczas w trakcie sezonu oraz rozległej wiedzy na temat torów, jakie będziemy odwiedzać.

W Monako będzie zmiana w filozofii dostarczania mieszanek ze względu na unikalną charakterystykę tego gładkiego i śliskiego toru. Oznacza to, że przywieziemy tam supermiękkie oraz miękkie opony, które są zaraz obok siebie w kwestii miękkości, ale również pochodzą z tej samej rodziny opon pracujących już od niskich temperatur - dodał Hamashima.

Wybór mieszanek na następne pięć grand prix:
Hiszpania: miękka, twarda
Monaco: supermiękka, miękka
Turcja: miękka, twarda
Wielka Brytania: miękka, twarda
Niemcy: supermiękka, średnia.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

1
Kubecks
27.04.2009 03:01
Oby w Monako nie zadebiutowala, bo jesli tam spadnie deszcz, to bedziemy mieli pokaz plywania desek surfingowych, a nie wyscig...