Pierwszy dzień testów na torach Imola i Silverstone
23.02.0400:00
1085wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Imola | |||||
Rubens Barrichello | Ferrari | bri | 1:21.720 | 98 | |
Czasy uzyskane na torze Silverstone (według zespołu Renault) | |||||
Takuma Sato | B.A.R Honda | mic | 1:19.542 | 83 | |
1 | Jarno Trulli | Renault | mic | 1:19.640 | 24 |
1 | Franck Montagny | Renault | mic | 1:20.256 | 110 |
1 | Bjorn Wirdheim | Jaguar | mic | 1:21.024 | 73 |
Tymczasem na torze Silverstone testy rozpoczęły dzisiaj zespoły B.A.R, Renault, Jaguar i Williams. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał jedyny obecny tutaj w poniedziałek reprezentant zespołu B.A.R - Takuma Sato. Japończyk przeprowadzał testy nowych komponentów za kierownicą przejściowej wersji zeszłorocznego bolidu ('04 concept car), które zostaną użyte podczas pierwszego wyścigu sezonu.
Tuż za Sato ze stratą mniej niż 0.1 sekundy uplasował się kierowca Renault - Jarno Trulli. Włoch sprawdzał nowy egzemplarz bolidu R24, który zostanie zabrany do Australii, a ponadto testował dwie nowe skrzynie biegów i sprawdzał poprawność działania niektórych systemów. Oprócz Trullego, który w sumie przejechał zaledwie 24 okrążenia, w Wielkiej Brytanii obecny był również kierowca testowy francuskiej stajni - Franck Montagny. Francuz musiał się jednak zadowolić zmodyfikowaną wersją zeszłorocznego bolidu R23, a była to dla niego pierwsza wizyta na torze Silverstone w barwach Renault. Montagny przeprowadzał prace rozwojowe nad geometrią przedniego zawieszenia i przejechał ponad 100 okrążeń, uzyskując gorszy o ponad 0.7 sekundy czas w stosunku do Sato.
Nowy oficjalny kierowca testowy zespołu Jaguar - Bjorn Wirdheim ulasował się na ostatniej pozycji, mając blisko półtorej sekundy straty do Sato. Dla Szweda był to pierwszy pełny dzień testowy od podpisania kontraktu ze stajnią z Milton Keynes tydzień temu. Kierowca ten za kierownicą R4 miał zasiąść pod koniec zeszłego tygodnia, jednak uniemożliwiły mu to wówczas zbyt intensywne opady deszczu w Walencji.
Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów na torze Silverstone był zespół Williams, przy czym stajnia ta nie korzystała z głównego układu toru, a tylko ze znajdującej się w jego wnętrzu prostej. W teście tym uczestniczył Juan Pablo Montoya, mając do dyspozycji zmodyfikowaną wersję zeszłorocznego bolidu FW25.
Źródło: Ferrari.com, RenaultF1.com, F1Racing.net