FIA przybliża nowe zespoły Formuły 1
Po krótce opisane zostały zespoły Campos Grand Prix, Manor F1 Team i Team US F1
12.06.0919:15
6568wyświetlenia
Nazwa firmy: Campos Meta
Nazwa zespołu: Campos Grand Prix
Kraj: Hiszpania
Szef zespołu: Adrian Campos Suner
Zespół Campos Racing został założony w 1998 roku przez byłego kierowcę F1 - Adriana Camposa. Od tamtej pory uczestniczył w różnych mistrzostwach, począwszy od F3 a na GP2 skończywszy. Zdobył sześć tytułów mistrzowskich w klasyfikacji kierowców, pięć w klasyfikacji zespołowej i jest mistrzem zespołowym GP2 z 2008 roku (w ekipie GP2 Adrian Campos nie posiada już jednak udziałów, bowiem odsprzedał je współwłaścicielowi pod koniec ubiegłego roku).
Campos Racing zgłosiło się do F1 we współpracy z madrycką agencją sportową Meta Image, która specjalizuje się zarządzaniu imprezami, poszukiwaniu sponsorów, działalności Public Relations i marketingu. Zespół Campos Grand Prix ma swoją centralę administracyjną w Madrycie, a centrum techniczne mieści się w Walencji, 25 kilometrów drogi od toru Ricardo Tormo, na którym odbywają się testy F1. To tutaj swoje bazy mają Campos Racing F3, meksykańska ekipa A1GP i zespół GP2 Barwa Addax.
Campos podpisał umowę na dostawę silników z firmą Cosworth, a jego partnerami technicznymi będą znany projektant bolidów wyścigowych Dallara Automobili i specjalizująca się w układach przeniesienia napędu firma Xtrac.
_
Nazwa firmy: Manor Grand Prix Racing
Nazwa zespołu: Manor F1 Team
Kraj: Wielka Brytania
Szef zespołu: John Alfred Booth
Nazwa Manor pojawiła się na scenie wyścigowej w 1990 roku, kiedy to były mistrz wyścigów samochodów jednomiejscowych John Booth postanowił założyć własną ekipę. Od tamtej pory Manor może pochwalić się 171 zwycięstwami i 19 tytułami mistrzowskimi w takich seriach, jak Formuła Renault 2000 i Formuła 3 Euro Series.
Zespół Manor ma swoje siedziby w dwóch miastach na terenie Wielkiej Brytanii - Sheffield i Bicester. Jego innowacyjność charakteryzuje się tym, że samochody wyścigowe są projektowane, testowane i udoskonalane całkowicie przy użyciu technik cyfrowych, opracowanych pierwotnie przez Wirth Research Limited (WRL).
Ta brytyjska firma inżynieryjna została założona przez Nicka Wirtha w 2003 roku i specjalizuje się w pracach badawczo-rozwojowych oraz produkcji dla sektorów wymagających zaawansowanych technologii. Konstrukcje WRL odnosiły sukcesy w lndy Racing League, wygrywając tytuły w latach 2004-2005, a ostatnio firma ta przyczyniła się do wygranej Hondy w American Le Mans Series.
Wirth, który w Manor Grand Prix Racing jest dyrektorem technicznym, swoją karierę rozpoczął jako specjalista od aerodynamiki w zespole F1 March. Odpowiadał za koncepcje aerodynamiczne, a także przygotowanie komponentów modeli do testów w tunelu aerodynamicznym bolidów Leyton House March F1 na lata 1988 i 1989. Później Wirth założył własny zespół Simtek, który zadebiutował w F1 w sezonie 1994, a po jego upadku był głównym projektantem Benettona w latach 1996-1999.
Dostawcą silników dla Manor F1 Team także będzie Cosworth.
_
Nazwa firmy: Team US F1
Nazwa zespołu: Team US F1
Kraj: Stany Zjednoczone
Szef zespołu: Ken Anderson
Team US F1 to zupełnie nowy zespół wyścigowy, ale utworzyli go dwaj ludzie mający wiele lat doświadczenia w motosporcie, którzy zdołali już przyciągnąć kilku inwestorów. Szef zespołu Ken Anderson pracuje w motosporcie od ponad 30 lat, a jego doświadczenie obejmuje zaprojektowanie i skonstruowanie samochodów, które wiele razy zwyciężały w Indianapolis 500 i innych wyścigach IndyCar Series. Był również dyrektorem technicznym w zespołach F1 Ligier i Onyx, a także stworzył zaawansowany tunel aerodynamiczny Windshear.
Jego wspólnik Peter Windsor, pełniący funkcję dyrektora sportowego, pracował w F1 przez przeszło 35 lat jako dziennikarz, menedżer zespołu i konsultant. Był menedżerem wygrywającego mistrzostwa zespołu Williams-Renault, menedżerem działów odpowiedzialnych za podwozie i zawieszenie bolidu F1 w Ferrari, a także pracował jako konsultant kierowców F1 - Nigela Mansella i Carlosa Reutemanna. Główna siedziba zespołu Andersona i Windsora znajduje się w Charlotte w Karolinie Północnej, ale będzie także europejska baza logistyczno-testowa.
Tak jak w przypadku dwóch wyżej opisanych zespołów, dostawcą silników dla Team US F1 także będzie Cosworth.
Źródło: FIA.com
KOMENTARZE