FIA przybliża nowe zespoły Formuły 1

Po krótce opisane zostały zespoły Campos Grand Prix, Manor F1 Team i Team US F1
12.06.0919:15
Marek Roczniak
6568wyświetlenia

Nazwa firmy: Campos Meta
Nazwa zespołu: Campos Grand Prix
Kraj: Hiszpania
Szef zespołu: Adrian Campos Suner

Zespół Campos Racing został założony w 1998 roku przez byłego kierowcę F1 - Adriana Camposa. Od tamtej pory uczestniczył w różnych mistrzostwach, począwszy od F3 a na GP2 skończywszy. Zdobył sześć tytułów mistrzowskich w klasyfikacji kierowców, pięć w klasyfikacji zespołowej i jest mistrzem zespołowym GP2 z 2008 roku (w ekipie GP2 Adrian Campos nie posiada już jednak udziałów, bowiem odsprzedał je współwłaścicielowi pod koniec ubiegłego roku).

Campos Racing zgłosiło się do F1 we współpracy z madrycką agencją sportową Meta Image, która specjalizuje się zarządzaniu imprezami, poszukiwaniu sponsorów, działalności Public Relations i marketingu. Zespół Campos Grand Prix ma swoją centralę administracyjną w Madrycie, a centrum techniczne mieści się w Walencji, 25 kilometrów drogi od toru Ricardo Tormo, na którym odbywają się testy F1. To tutaj swoje bazy mają Campos Racing F3, meksykańska ekipa A1GP i zespół GP2 Barwa Addax.

Campos podpisał umowę na dostawę silników z firmą Cosworth, a jego partnerami technicznymi będą znany projektant bolidów wyścigowych Dallara Automobili i specjalizująca się w układach przeniesienia napędu firma Xtrac.
_

Nazwa firmy: Manor Grand Prix Racing
Nazwa zespołu: Manor F1 Team
Kraj: Wielka Brytania
Szef zespołu: John Alfred Booth

Nazwa Manor pojawiła się na scenie wyścigowej w 1990 roku, kiedy to były mistrz wyścigów samochodów jednomiejscowych John Booth postanowił założyć własną ekipę. Od tamtej pory Manor może pochwalić się 171 zwycięstwami i 19 tytułami mistrzowskimi w takich seriach, jak Formuła Renault 2000 i Formuła 3 Euro Series.

Zespół Manor ma swoje siedziby w dwóch miastach na terenie Wielkiej Brytanii - Sheffield i Bicester. Jego innowacyjność charakteryzuje się tym, że samochody wyścigowe są projektowane, testowane i udoskonalane całkowicie przy użyciu technik cyfrowych, opracowanych pierwotnie przez Wirth Research Limited (WRL).

Ta brytyjska firma inżynieryjna została założona przez Nicka Wirtha w 2003 roku i specjalizuje się w pracach badawczo-rozwojowych oraz produkcji dla sektorów wymagających zaawansowanych technologii. Konstrukcje WRL odnosiły sukcesy w lndy Racing League, wygrywając tytuły w latach 2004-2005, a ostatnio firma ta przyczyniła się do wygranej Hondy w American Le Mans Series.

Wirth, który w Manor Grand Prix Racing jest dyrektorem technicznym, swoją karierę rozpoczął jako specjalista od aerodynamiki w zespole F1 March. Odpowiadał za koncepcje aerodynamiczne, a także przygotowanie komponentów modeli do testów w tunelu aerodynamicznym bolidów Leyton House March F1 na lata 1988 i 1989. Później Wirth założył własny zespół Simtek, który zadebiutował w F1 w sezonie 1994, a po jego upadku był głównym projektantem Benettona w latach 1996-1999.

Dostawcą silników dla Manor F1 Team także będzie Cosworth.
_

Nazwa firmy: Team US F1
Nazwa zespołu: Team US F1
Kraj: Stany Zjednoczone
Szef zespołu: Ken Anderson

Team US F1 to zupełnie nowy zespół wyścigowy, ale utworzyli go dwaj ludzie mający wiele lat doświadczenia w motosporcie, którzy zdołali już przyciągnąć kilku inwestorów. Szef zespołu Ken Anderson pracuje w motosporcie od ponad 30 lat, a jego doświadczenie obejmuje zaprojektowanie i skonstruowanie samochodów, które wiele razy zwyciężały w Indianapolis 500 i innych wyścigach IndyCar Series. Był również dyrektorem technicznym w zespołach F1 Ligier i Onyx, a także stworzył zaawansowany tunel aerodynamiczny Windshear.

Jego wspólnik Peter Windsor, pełniący funkcję dyrektora sportowego, pracował w F1 przez przeszło 35 lat jako dziennikarz, menedżer zespołu i konsultant. Był menedżerem wygrywającego mistrzostwa zespołu Williams-Renault, menedżerem działów odpowiedzialnych za podwozie i zawieszenie bolidu F1 w Ferrari, a także pracował jako konsultant kierowców F1 - Nigela Mansella i Carlosa Reutemanna. Główna siedziba zespołu Andersona i Windsora znajduje się w Charlotte w Karolinie Północnej, ale będzie także europejska baza logistyczno-testowa.

Tak jak w przypadku dwóch wyżej opisanych zespołów, dostawcą silników dla Team US F1 także będzie Cosworth.

Źródło: FIA.com

KOMENTARZE

25
rafaello85
13.06.2009 02:12
Campos i Manor osiągały znaczne sukcesy w niższych seriach wyścigowych, ale czy tak będzie też w F1? Jakoś nie bardzo w to wierzę...
benethor
13.06.2009 10:58
Niech się nazywają jak chcą, byleby byli konkurencyjni ;] Zawsze kolejne 6 szans na urwanie punktów czerwonym :) A i jeśli FIA i FOTA się nie ugną, to może uda się dokooptować do stawki te Prodrive'y, Lolę czy inne Lotusy ;]
Anderis
13.06.2009 10:35
quickmick- te narzekania odnośnie nazw zespołów po to właśnie są! Żeby sobie ponarzekać! :/ Campos- nazwa utworzona od nazwiska założyciela. Z 51 mistrzostw konstruktorów w historii F1, aż 41 zdobyły zespoły, których nazwa wzięła się od nazwiska założyciela (Ferrari, McLaren, Williams, Renault, Brabham, Tyrrell, Cooper, Benetton). USF1- bardzo dobra nazwa, szansa, że przyciągnie nowych widzów z USA i nową kasę do F1. Manor F1 Team- co w tej nazwie złego? Źle się kojarzy, czy cos? Odnoszę wrażenie, że niektórzy chcieliby, by 3 nowoprzyjęte zespoły do F1 nazywały się Ferrari, Ferrari i Ferrari. Ale pewnie też by wtedy i tak narzekali, że nazwa nie taka, że za mały prestiż i wogóle. Bo przecież nawet Ferrari zaczynało kiedyś od zera.
Mariusz
13.06.2009 10:29
Fajne teksty - bez zbędnych domysłów i plotek, same konkrety. :)))
quickmick
13.06.2009 10:20
@Konfederat1970 Ja nie do końca rozumiem co złego jest w nazwach zespołów i z czego ten śmiech na sali? Jeśli właścicielem teamu jest Adrian Campos, to pierwsza nazwa, która przychodzi do głowy to Campos Grand Prix (podobnie jak Brawn Grand Prix - tu nie ma śmiechu na sali?). W przypadku Manor Motorsport też najprostszą nazwą jest Manor F1 Team. US F1 też jest naturalnym skojarzeniem - Ken Anderson i Peter Windsor od samego początku projektu podkreślają, że chcą "wmieszać" amerykański kapitał do F1, więc połączenie nazwy kraju z F1 to chyba naturalna rzecz. Czy to nie jest przypadkiem tak, że piszesz tylko po to, żeby na coś ponarzekać i wyrazić dezaprobatę?
Hans_Kloss
13.06.2009 09:56
Nazwy nie są złe, jakby teraz doszło dopiero co założone Ferrari to też wszyscy mówiliby "jaka beznadziejna nazwa" itd. A Super Toro Rosso to też coś nowego? ;)
Kamikadze2000
13.06.2009 09:13
Trzymam kciuki za Wasz sukces!!! Obyście nie zawiedli i dowiedli, że zasłużyliście na miejsce w F1.
akkim
13.06.2009 08:07
Nowe budzi zawsze mnóstwo ciekawości, czy w Formule 1 będą w gotowości by , „starym” zagrozić, pozbawić prymatu ? Brak kompleksów i świeżość, to może być atut.
mef
12.06.2009 11:27
Super Toro Rosso? A co to takiego? Nie rozumiem niektorych. Lepsze znane nazwy, ale slabe teamy i brak gwarancji finansowych na najblizsze sezony? Sama nazwa dobrego bolidu sie nie skonstruuje. Dzialania FIA moga sie czesto nie podobac, ale nie sadzicie chyba, ze w tym przypadku wpisali na liste zespoly lepiej przygotowane do startow, niz te odrzucone? Jesli odpadly tak znane marki jak Prodrive, March, Lola, Lotus etc, to znaczy, ze musialy wyslac slabe zgloszenia. Zreszta tutaj http://allenonf1.wordpress.com/2009/06/12/how-the-three-new-f1-teams-were-chosen/ w skrocie opisane jak nowe teamy zostaly wybrane.
Konfederat1970
12.06.2009 10:45
Pożyjemy - zobaczymy :(. Ciekawe, jakie będą mieć wyniki. No i te nazwy zespołów !! Manor, Campos, US:(. Ech .. Normalnie śmiech na sali :). Zresztą Super Torro Rosso czy Force India też nie brzmi dobrze.
YAHoO
12.06.2009 09:01
każdy się rozwija, tylko że jedni szybciej a inni wolniej ;)
Damian375
12.06.2009 08:59
Spokojnie, BMW Sauber się rozwija.
mikolajbr
12.06.2009 08:43
konkurenci FI i BMW w przyszłym sezonie w walce o byt w Q1?
haha_xd
12.06.2009 08:19
Ciekawe info nt. Manor'a...
Anderis
12.06.2009 07:58
ari2k5 - a co to za problem załatwić sobie silniki w dzisiejszych czasach? Chyba nie będzie wielkiej różnicy dla Coswortha, dostarczać silniki 3 czy 4 zespołom...
ari2k5
12.06.2009 07:57
Moim zdaniem dobrze, gorzej z RBR, bo jak się Renault wycofa, to kto im silniki będzie dostarczał ;// I dobra decyzja FIA w tym sezonie :)
Dżejson
12.06.2009 06:51
Nie rozumiem tych, którzy chcieli powrotu Loli - gdyby zrobili teraz taki bolid jak ostatnio kiedy byli w F1, to nie wiem czy dali by rady w GP2... a co do Prodrive, po prostu raz Bernie z Maxem się już na nim przejechali, drugi raz nie trzeba... Mi szkoda że nie ma Epsilona, ale może po 2010 roku zwolni się jakieś miejsce a oni się za ten czas rozbudują, po prostu chciałbym ich zobaczyć w F1... Pożyjemy, zobaczymy...
Anderis
12.06.2009 06:38
McLuke- a ja nie mogę znieść narzekań tych, którzy boleją, że FIA nie kierowała się przy wyborze tylko i wyłącznie nazwą. Przeczytaj opisy tych zespołów, one posiadają wszystko, by odnieść w F1 sukces! Ehh, nigdy się wszystkim nie dogodzi :/
McLuke
12.06.2009 06:23
Jakoś nie moge przeboleć tego, ze nie ma Prodrive i Loli, a zamiast nich są jakieś mało znane marki... Czy FIA naprawde nie miała kogo wybrać?? Podobno 15 zgłoszeń było...
Anderis
12.06.2009 06:23
Po przeczytaniu opisów tych zespołów utwierdzam się w przekonaniu, że dokonano słusznego wyboru. Każdy z nich może wnieść coś do F1 i nie stoi na straconej pozycji w rywalizacji.
quickmick
12.06.2009 06:12
Chciałbym przypomnieć, że jadąc bolidem Manor Motorsport w 2004 roku Robert zdobył w F3 w Macao pole position, pobił rekord toru a wyścig ukończył na 2 miejscu... Jego partnerem w zespole był Lewis Hamilton (dojechał 14)...
ergie
12.06.2009 05:54
Podoba mi się ten zestaw, żadnego podpierania się legendarnymi markami, ale tworzenie nowych przez ludzi ze sporym doświadczeniem, a i niezłym dorobkiem w wyścigach samochodowych.
gogels
12.06.2009 05:37
niech ktoś mi przypomni czy Wirth zaprojektował jakikolwiek dobry bolid w F1?
CamilloS
12.06.2009 05:29
Całkiem ładny opis zespołów :) Co do samych zespołów to nie zapowiadają się źle. Każdy z nich gdzieś wygrywał, także n00by to nie są :)
rolnik sam w dolinie
12.06.2009 05:22
jak dla mnie Manor wygląda najbardziej obiecująco z tych zespołów ale zobaczymy na torze ciekawe czy ktoś z nich na starcie wyprzedzi Force India