Wurz wyjawia trzy kierunki rozwoju Brawna
Honda zainwestowała masę pieniędzy zaraz przed odejściem z F1
29.06.0915:04
3508wyświetlenia
Po tym, jak ich samochód wygrał trzy-czwarte ze wszystkich dotychczas rozegranych wyścigów sezonu 2009 odbywającego się pod nowymi zasadami, Alex Wurz wyjawił sekret, jaki stoi za sukcesem BGP001 zespołu Brawn.
W kilku momentach w ubiegłym roku, Honda - która wcześniej posiadała zespół z Brackley - miała do swojej dyspozycji pięć tuneli aerodynamicznych, a także budżet wielkości pół miliarda euro - twierdzi niemiecki Auto Motor und Sport.
Samochód był rozwijany w trzech różnych kierunkach w tunelu aerodynamicznym- wyjawił kierowca testowy Alex Wurz.
Dwa z tych kierunków okazały się błędne, więc zespół mógł po prostu skupić się na innym projekcie.
W następstwie wstrząsu wywołanego przez globalny kryzys finansowy, Honda wycofała się z F1 i zespół z Brackley został uratowany dzięki wykupieniu przedsiębiorstwa przez zarząd, któremu przewodził Ross Brawn.
Samochód Brawna jest najprawdopodobniej najdroższym w całej stawce przy jednocześnie najniższym w historii budżecie operacyjnym- przyznał Austriak.
Wurz tymczasem daje Sebastianowi Vettelowi 'dziesięć na dziesięć' za zdominowanie ostatniego wyścigu na torze Silverstone, jednak wątpi, aby zespół Red Bulla miał przed sobą same łatwe wyścigi w drugiej części sezonu.
Powiedziałbym, że Brawn i Red Bull są na identycznym poziomie, a o zwycięstwie będą od teraz decydować tory.
Źródło: F1-Live.com
KOMENTARZE