Theissen: Sporo do poprawy w kwestii wyprzedzania

Niemiec uważa jednak, że pozytywną stroną zmian jest mocne zacieśnienie stawki
30.06.0917:13
Piotr Bogucki
2803wyświetlenia

Zespoły Formuły 1 muszą zrobić więcej w celu poprawy ilości wyprzedzania podczas wyścigów. Tak przynajmniej twierdzi szef BMW Motorsport - Mario Theissen.

Po tym, jak pierwsza część sezonu dostarczyła mieszanych rezultatów spowodowanych zupełną zmianą przepisów aerodynamicznych, Theissen uważa, że prace nad poprawą widowiska nie były tak udane, jak te skupiające się na redukcji kosztów.

Sądzę, że w obszarze zmniejszania wydatków postęp odpowiadał mniej więcej oczekiwaniom - powiedział Theissen w wywiadzie dla oficjalnej strony zespołu BMW Sauber. Jednak ograniczenia aerodynamiki, które teraz mamy, nie są tak ciasne jak sądziliśmy, więc w tej materii można było zrobić więcej - dodał Niemiec. Jeśli chodzi o wyprzedzanie, to mogliśmy oczekiwać troszkę więcej po wprowadzeniu nowych przepisów.

Niemiec uważa jednak, że zmiana zasad miała jedną pozytywną konsekwencję - w postaci zacieśnienia całej stawki. Jest to bardzo ekscytujące z perspektywy zarówno widzów, jak i naszej, czasami nawet zbyt ekscytujące. Widzimy, że niemal każdy zespół wyjeżdża na dwóch zestawach świeżych opon opcjonalnych [bardziej miękkich], nawet już w pierwszej fazie kwalifikacji, w celu przedostania się do kolejnej części. Nikt się nie spodziewał takiego scenariusza, a czegoś takiego nie widzieliśmy już od 10 lat.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

6
Kamikadze2000
01.07.2009 01:17
I w ten oto sposób można dac w odstawkę KERS, gdyż i tak nic nie daje. Przynajmniej jeden problem z głowy. Nigdy nie dojdzie do tego, co widzimy w WTCC czy w ogóle sportu motocyklowego. To nie możliwe!!!
rafaello85
01.07.2009 09:35
Zmiany, zmiany, zmiany... a wyprzedzania jak nie było, tak nie ma... i nie będzie:/
Dżejson
30.06.2009 06:10
Wyrzutnie rakiet ziemia-ziemia już są w F3 tylko nieużywane, w F1 nie trzeba, jest Nakajima...
Speeder
30.06.2009 05:41
Zamontować nitro i 6,0 litrowe silniki a do tego wyrzutnie torped na krawedziach skrzydel... Wtedy to by było widowisko...
Dżejson
30.06.2009 05:02
Dokładnie, dać im stalowe hamulce to wyprzedzaliby się na co drugiej prostej. Teraz w GP2 jest chyba bardziej rozbudowane aero (kominy, lotki) dyfuzor to mają chyba taki jakby go nie było, wyprzedzania jest od ch*** i jeszcze trochę :)
PabloWRz
30.06.2009 04:27
Gdyby droga hamowania była trochę dłuższa myślę, że byłoby ciekawiej. :)