Sauber: Żądania BMW były zbyt wysokie
Nie udało się sprzedać zespołu z Hinwil już teraz, aby możliwe był podpisanie umowy Concorde
06.08.0913:27
7519wyświetlenia
Jak już wczoraj informowaliśmy w wiadomości dotyczącej FOTA, koncern BMW nie zdołał doprowadzić do sprzedania zespołu BMW Sauber już teraz, aby stajnia z Hinwil zdążyła podpisać nowe porozumienie Concorde, co zagwarantowałoby jej pieniądze z podziału zysków generowanych przez F1 przez trzy następne lata.
Dawny właściciel tego zespołu - Peter Sauber próbował znaleźć inwestorów, wraz z którymi mógłby przejąć ekipę Formuły 1 od BMW, jednak stwierdził dzisiaj, że żądania finansowe koncernu z Monachium były zbyt wysokie, aby mógł je spełnić. Mimo to nadal będzie się starał pomóc uratować zespół.
Po ogłoszeniu przez BMW decyzji, że zamierzają wycofać się z F1 po zakończeniu sezonu 2009, próbowałem zorganizować przejęcie zespołu- powiedział Sauber, który był szefem stajni z Hinwil od 1993 do 2005 roku.
Jednakże negocjacje z BMW zakończyły się fiaskiem, ponieważ ich żądania były dla mnie po prostu zbyt wysokie. W następstwie tego nie byłem w stanie podpisać Concorde Agreement, które gwarantuje wielomilionowe wypłaty i pozwoliłoby zabezpieczyć przyszłość zespołu.
Jestem niezwykle rozczarowany i niepocieszony- dodał Szwajcar.
To dla mnie najbardziej gorzki dzień w mojej 40-letniej karierze w sportach motorowych. To także druzgocące niepowodzenie dla tego zespołu. Teraz trzeba szukać innych rozwiązań, a odpowiedzialność za to spoczywa w rękach BMW. Niemniej jednak nadal deklaruję chęć pomocy, tak jak uczyniłem to już wcześniej.
Szef BMW Motorsport - Mario Theissen powiedział w wydanym dzisiaj oświadczeniu, że było zbyt mało czasu od ogłoszenia w dniu 29 lipca decyzji o wycofaniu się z F1, aby już teraz udało się uzgodnić z potencjalnymi inwestorami warunki
tak skomplikowanej transakcji, jaką jest sprzedaż zespołu. Potwierdził też, że w nadchodzących tygodniach wraz z Peterem Sauberem będą szukać innego rozwiązania, które mogłoby umożliwić przetrwanie zespołowi z Hinwil po sezonie 2009.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE