Wirth: Prace nad bolidem Manor postępują zgodnie z planem

Ujawnił też, że ich bolid będzie zaprojektowany bez użycia tunelu aerodynamicznego
07.10.0914:45
Marek Roczniak
2398wyświetlenia

Pierwszy bolid Manor Grand Prix powinien być ukończony przed końcem listopada, a jego testy na torze powinny rozpocząć się na początku lutego przyszłego roku. Tak przynajmniej twierdzi główny projektant tego zespołu Nick Wirth.

Manor zdecydował się na wejście do Formuły 1 we współpracy z firmą Wirth Research, która jest odpowiedzialna za konstrukcję ich samochodu. Wirth powiedział magazynowi Autosprint, że prace postępują zgodnie z planem: Montujemy już komponenty na makiecie podwozia, a pierwsze prawdziwe podwozie jest w trakcie budowy i powinno być gotowe za cztery czy pięć tygodni.

Jestem bardzo zadowolony z tego, jak przebiegają testy zderzeniowe i w związku z tym przewiduję, że pierwszy samochód będzie gotowy do rozpoczęcia jazd próbnych na początku lutego. Z początku będziemy najprawdopodobniej na końcu stawki, ale mamy nadzieję, że znajdziemy się przed innymi nowymi zespołami, a potem zaczniemy wywierać presję na zespołach już o ustalonej renomie.

Nowe regulacje w tym roku wymieszały stawkę w porównaniu do sezonu 2008, a w przyszłym roku będą znowu znacznie różniące się przepisy i samochody będą wyglądały inaczej - szczególnie ze względu na większe zbiorniki na paliwo, większą wagę, opony, aerodynamikę... Ten zestaw regulacji nie powinien być bagatelizowany, ponieważ oznacza, że nadal będzie miejsce na niespodzianki. Gdyby przepisy na sezon 2010 były takie same jak obecnie, to byłbym bardzo zaniepokojony, ale tak nie jest.

Wirth ujawnił, że ich bolid będzie zaprojektowany i zbudowany bez użycia tunelu aerodynamicznego: Opracowujemy aerodynamikę całkowicie na komputerach przy użyciu systemu CFD. Nie spędzimy nawet jednego dnia w tunelu aerodynamicznym, nie będzie nawet próby. Manor GP ma w przyszłym tygodniu ogłosić zawarcie współpracy partnerskiej z Virgin i Wirth dodał, że ogłoszenie kierowców powinno nastąpić niedługo po tym.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

11
quattro75
10.10.2009 10:45
znaczy się będzie ciekawie:-) albo pikna klapa albo wszyscy będziemy w szoku:-)
rafaello85
08.10.2009 07:44
ht-hubcio---> jak to kogo FIA wybrała? Manora - bierny, mierny ale wierny:)
Maly-boy
07.10.2009 08:37
żeby nie mieli takiego wejścia jak Lola w 97 ;p
oligator
07.10.2009 03:12
jezeli ten CFD jest OK, to bedzie dobrze, ale jak cos ciut nie wyreguluja to bedzie... tragedia. Pamietam R27 czy R28 na papierze mialo miec ten sam docisk co ferrari, a potem na torze bylo co innego a w tunelu jeszcze co innego... Najlepiej sie testuje jednak na torze:D Tunel i CFD to tylko narzedzia pomocniczne wiec bez paniki
marcin_k
07.10.2009 02:06
wiecie co to komputer z systemem CFD??? nie??? to kupcie nowy numer F1RACING albo wyguglajcie i przeczytajcie. inne zespoły twierdzą ze tunel jest super wazny, ale to dzieki CFD mozna w ogóle wchodzic do tunelu. ale tak swoja droga yyyyyyyy... tez sie dziwie MANORowi
bolekse
07.10.2009 02:06
innowacyjne podejście do produkcji bolidu... przyda sie w swiecie F-1 gdzie wszyscy projektuja i konstruuja bolidy w podobny sposob. Owszem bardzo czesto sie zdarzalo ze cos co wygladalo byc dobre na symulacjach komputerowych, okazywalo sie niewypalem w tunelu aerodynamicznym... ale rownie czesto czesci, ktore byly sprawdzane w tunelu aero i wydawaly sie dawac dobre efekty, na torze okazywaly sie bezuzyteczne. Wiec nie wiem skad to wasze oburzenie :)
ht-hubcio
07.10.2009 01:54
kogo ta FIA wybrała.. nie wierzę, że nie było lepszego kandydata..
noofaq
07.10.2009 01:29
to jak pisanie systemu informatycznego bez procedur testowych ;) powodzenia życzę ;)
Kamikadze2000
07.10.2009 01:03
No miejmy nadzieje, że z Virgin ten zespół okaże się wypałem! A na kierowców Davidson i Carroll!!! :))
CamilloS
07.10.2009 12:56
"Z początku będziemy najprawdopodobniej na końcu stawki, ale mamy nadzieję, że znajdziemy się przed innymi nowymi zespołami" - to brzmi jakby miały być jednak te 2 ligi - liga "starych" i liga "nowych" :P Budowa bolidu bez testów w tunelu aerodynamicznym? Oni chcą mieć chyba "Reklamówkę" a nie bolid...
lookacz
07.10.2009 12:53
bez tunelu aero. To tak jak rąbać drewno nożem stołowym...