Wirth: Prace nad bolidem Manor postępują zgodnie z planem
Ujawnił też, że ich bolid będzie zaprojektowany bez użycia tunelu aerodynamicznego
07.10.0914:45
2398wyświetlenia
Pierwszy bolid Manor Grand Prix powinien być ukończony przed końcem listopada, a jego testy na torze powinny rozpocząć się na początku lutego przyszłego roku. Tak przynajmniej twierdzi główny projektant tego zespołu Nick Wirth.
Manor zdecydował się na wejście do Formuły 1 we współpracy z firmą Wirth Research, która jest odpowiedzialna za konstrukcję ich samochodu. Wirth powiedział magazynowi Autosprint, że prace postępują zgodnie z planem:
Montujemy już komponenty na makiecie podwozia, a pierwsze prawdziwe podwozie jest w trakcie budowy i powinno być gotowe za cztery czy pięć tygodni.
Jestem bardzo zadowolony z tego, jak przebiegają testy zderzeniowe i w związku z tym przewiduję, że pierwszy samochód będzie gotowy do rozpoczęcia jazd próbnych na początku lutego. Z początku będziemy najprawdopodobniej na końcu stawki, ale mamy nadzieję, że znajdziemy się przed innymi nowymi zespołami, a potem zaczniemy wywierać presję na zespołach już o ustalonej renomie.
Nowe regulacje w tym roku wymieszały stawkę w porównaniu do sezonu 2008, a w przyszłym roku będą znowu znacznie różniące się przepisy i samochody będą wyglądały inaczej - szczególnie ze względu na większe zbiorniki na paliwo, większą wagę, opony, aerodynamikę... Ten zestaw regulacji nie powinien być bagatelizowany, ponieważ oznacza, że nadal będzie miejsce na niespodzianki. Gdyby przepisy na sezon 2010 były takie same jak obecnie, to byłbym bardzo zaniepokojony, ale tak nie jest.
Wirth ujawnił, że ich bolid będzie zaprojektowany i zbudowany bez użycia tunelu aerodynamicznego:
Opracowujemy aerodynamikę całkowicie na komputerach przy użyciu systemu CFD. Nie spędzimy nawet jednego dnia w tunelu aerodynamicznym, nie będzie nawet próby. Manor GP ma w przyszłym tygodniu ogłosić zawarcie współpracy partnerskiej z Virgin i Wirth dodał, że ogłoszenie kierowców powinno nastąpić niedługo po tym.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE